Recenzija filma "Ledom do slave": Komedija na tankom ledu

Piše:
subota, 19.5.2007. 20:30
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Nakon što su se parodirali graničari u "Pazi lopta" i NASCAR-ove auto-utrke u "Talladega Nights", red je došao i na vizualno zanimljiv, ali od Hollywooda uglavnom ignoriran sport umjetničkog klizanja. Junaci ovog filma su dva vrhunska, ali prilično različita umjetnička klizača - skromni, tihi i feminizirani Jimmy McElroy (Heder) i bahati macho-razbijač Chazz Michael Michaels (Ferell).

Njih dvojicu mnogo toga dijeli, ali ne i količina ega, odnosno nesposobnost da sportski podnesu poraz, odnosno činjenicu da na jednom natjecanju moraju dijeliti zlatnu medalju. Rezultat svega toga je tučnjava zbog koje im je doživotno zabranjeno natjecanje u klizanju. Godinama kasnije, Jimmyjev bivši trener (Nelson) dolazi na genijalnu ideju da ih - koristeći rupe u pravilima klizačke federacije - prijavi za natjecanje u klizačkim parovima te koristi fizičku snagu kako bi upotrijebio klizačke akrobacije koje ne mogu koristiti muško-ženski parovi.

"Ledom do slave" previše ne odstupa od formule američkog sportskog filma, pa je rezultat u suštini plitak film, ali kojega više gledljivim čini par zanimljivih detalja i vrhunska ekipa komičara. Uz poslovično dobrog Willa Ferrella tu je Jon Heder koji se dosta potrudio iza sebe ostaviti "Napoleon Dynamite" i koji s Ferrellom čini prilično dojmljivi komičarski dvojac. Taj dvojac je, pak, zasjenio komičarski i bračni par Will Arnett i Amy Poehler u ulozi brata i sestre koji predstavljaju suparnike glavnim junacima.

Gledatelje koji malo ozbiljnije prate zbivanja u svijetu umjetničkog klizanja će "Ledom do slave" zabaviti i niz referenci na neke pikantne događaje vezane za taj sport (prije svega na skandal do kojeg je dovelo suparništvo Tonye Harding i Nancy Kerrigan, od kojih se potonja pojavljuje u filmu).

Ipak, najviše je pažnje, pa i kontroverze izazvalo to što film dio svog humora crpi od nesporazuma i stereotipova vezanih uz seksualnu orijentaciju glavnih junaka, zbog čega su ga neki "politički korektni" dušobrižnici proglasili homofobičnim. S druge strane, kada se u filmu ubaci obvezni romantični podzaplet u obliku Jimmyjeve nove djevojke Katie (Fischer), "Ledom do slave" postaje uobičajeno predvidljiv, mada će završnica imati nekoliko svijetlih trenutaka.

"Ledom do slave" je srećom, dovoljno kratak da njegovi nedostaci - uključujući neiskorišteni komičarski talent Williama Fichtnera - ne budu gledateljima previše išli na živce. Tako je ova rutinerska komedija bila na tankom ledu, ali ipak nije potonula.

uloge: Will Ferrell, Jon Heder, Will Arnett, Amy Poehler, Jenna Fischer, Craig T. Nelson, William Fichtner

režija: Josh Gordon & Will Speck

proizvodnja: Paramount, SAD, 2007.