Više od 10 godina je radio za velike trgovačke lance, odlučio je ostalima otkriti njihove trikove

Više od 10 godina je radio za velike trgovačke lance, odlučio je ostalima otkriti njihove trikove
77K
Foto: BrightSide
Pavel je radio više od 10 godina za trgovačke lance, i to kao marketinški stručnjak. Naučio je mnoge trikove koje koriste veliki supermarketi i specijalizirani dućan, a sad je odlučio svoje znanje podijeliti i s drugima.

Ove stvari će vam sigurno biti poznate, a možda niste ni znali da postoje samo kako bi trgovački lanci izvukli što više novca iz vaših novčanika.

Ormarići na ulazu ne služe za sprječavanje krađa.

Ormarići na ulazu ne služe za sprječavanje krađa.
Trgovački lance se ne boje da ćete nešto ubaciti u svoju vrećicu i ukrasti. Oni žele osloboditi vaše ruke kako biste lakše uzeli što više stvari kod njih.

Kolica vas tjeraju da više kupujete i da trošite više novca.

Kolica vas tjeraju da više kupujete i da trošite više novca.
Posebni trapezoidni oblik kolica dizajniran je tako da izgleda kao da niste kupili puno stvari. Isto tako, kolica postaju sve veća i veća. Evo vam jedan zanimljiv podatak: Veličina kolica u supermarketima je od 2009. godine povećana za 40%.

Pokloni koje morate platiti?

Pokloni koje morate platiti?
Svaki put kad u supermarketu dobijete "poklon", zapravo biste se trebali sjetiti da ste žrtva marketinškog trika. Često se dijele sitne igračkice zbog kojih djeca nagovaraju roditelje da kupuju u točno određenom supermarketu kako bi dobili još toga.

Roza pakiranja i više cijene?

Roza pakiranja i više cijene?
Jeste li primijetili da određeni proizvodi koštaju više ako su za žene, iako je riječ o potpuno istim proizvodima kao za muškarce? Često su u rozim pakiranjima i više se isplati uzeti "mušku" verziju.

Naljepnice za bodove su još jedan način "igranja" s kupcima.

Naljepnice za bodove su još jedan način "igranja" s kupcima.
U djetinjstvu smo voljeli skupljati razne naljepnice, sad nas tjeraju da to radimo i u trgovinama. Vaš zadatak je trošiti novac kako biste skupljali naljepnice za nešto što zapravo košta puno manje od iznosa koji ste možda namjerno potrošili kako biste prije skupili bodove. Dobro razmislite prije nego što padnete na ovakvu foru.

Bonus karticama vas prate...

Bonus karticama vas prate...
Kada imate člansku karticu nekog dućana ili supermarketa, osjećate se posebno znajući da ćete možda dobiti nekakav popust. Istina, možda ćete ga i dobiti, no ovakve kartice često služe za praćenje kupaca. Sjećate se da ste morali ispuniti pristupnicu u kojoj ste pisali svoje podatke? Na taj način dolaze do vaše adrese i često vam šalju prilagođene reklame kad pogledaju što obično kupujete.

Iluzija jeftinih proizvoda

Iluzija jeftinih proizvoda
U gotovo svakom trgovačkom lancu imate police s "posebnim ponudama". Činjenica je da te proizvode vjerojatno ne biste ni pogledali da se nalaze na uobičajenom mjestu, a cijena je često zanemarivo niža nego inače.

Uređaji na ulazu ne služe samo kao alarm protiv krađe.

Uređaji na ulazu ne služe samo kao alarm protiv krađe.
Koriste ga mnoge trgovine, a njihov zadatak nije samo javiti da netko pokušava ukrasti npr. majicu. Ovakvi uređaji služe i za brojanje ljudi koji ulaze u dućan, dakle, služe i za razne marketinške analize, npr. ako žele vidjeti je li isplativo imati dućan na određenoj lokaciji.

Nagovaraju nas da kupujemo obične stvari zbog neobičnog pakiranja.

Nagovaraju nas da kupujemo obične stvari zbog neobičnog pakiranja.
Još jedan trik koji mnogi koriste je stavljanje npr. gela za tuširanje u lijepo dizajnirano pakiranje kako bi se lakše prodavao, nerijetko po puno većoj cijeni.

Ignoriramo detalje?

Ignoriramo detalje?
Marketinški stručnjaci znaju kako prikazati prednosti proizvoda i pomalo zavarati kupce. Primjerice, na ovom soku ne vidite odmah da u njemu ima i jabuka. Jabuke su samo primjer, ali često na taj način dodaju "jeftinije" sastojke kako bi pakiranje bilo veće i kako bi mogli više naplatiti proizvod koji rado kupujete.

Veličina porcija nam mijenja navike... i troši novac.

Veličina porcija nam mijenja navike... i troši novac.
Primjer? Čokolada. Proizvođači sve češće rade veće kocke kako biste što prije pojeli njihov proizvod. Nije isto pojesti "samo jedan red" na lijevo i "samo jedan red" na desnoj čokoladi.

Veliki trgovački lanci ne žele da muškarci kupuju zajedno sa ženama.

Veliki trgovački lanci ne žele da muškarci kupuju zajedno sa ženama.
Marketinški stručnjaci znaju da žene vole trošiti više novca. Zbog toga muške proizvode često stavljaju blizu ulaza kako bi ih "ulovili" dok žene uzimaju ostale proizvode i nemilice pune kolica.