Mazda 2 1.25 Plusline: Visoki sjaj gradske klase
NAKON više od dvije godine egzistencije na hrvatskom tržištu najmanja Mazda i dalje slovi kao jedan od predvodnika niže klase. Uvjerljive vozne osobine, visoka kvaliteta i bogata oprema upakirani u praktičnu kutijastu karoseriju glavne su odlike nasljednika u nas cijenjenog Demia, no nažalost tu je i povisoka cijena, jedina prepreka na putu k uspjehu.
Plusline II: Za one koji žele više
NAJVEĆA novost u ponudi dvojke je novi paket opreme Plusline II. Vrlo izdašni paket čini ovaj automobil ugodnim suputnikom i jednim od najopremljenijih u klasi.
Već pri ulasku u automobil uočava se šminkerska dekoracija u vidu letvica pragova u imitaciji kroma s plavim natpisom imena modela. Daljnja stilska novina nastavlja se dekorom u plavoj boji od glatke i tvrde plastike razmještenim oko podnožja ručice mjenjača i na oblogama vrata. Naravno, presvlake sjedala su također u plavoj boji, pa model sada uz obilje prostora putnicima nudi i efektno uređen interijer.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Prave vrijednosti paketa Plusline II do izražaja dolaze, kako u svakodnevnoj vožnji, tako i pri odlasku na godišnji odmor. Ručni klima uređaj opremljen je peludnim filtrom, a tu je još i potentni audio-sustav s CD-om, šest zvučnika i komandama na upravljaču.
Elektrifikacija je potpuna, što znači da vozačev podizač prozora ima prekretnu i one-touch funkciju, a električno podešavanje vrijedi i za retrovizore, koji su usput rečeno i grijani.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Pridodamo li svemu tome vanserijsku sigurnosnu opremu koju između ostalog čini ABS potpomognut EBD-om, te čak osam zračnih jastuka, jasno je da Mazda osim titule najprostranijeg u klasi, pretendira i na onu vezanu uz opremljenost.
Isti motori
Ponuda motora u proteklom vremenu nije se mijenjala. Kupac na raspolaganju ima tri benzinska i jedan dizelski motor, a mi smo na testu imali najslabiji benzinac u ponudi. 1.25-litarski motor s dva bregasta vratila i 16 ventila djelo je Yamahe, a razvijen je polovicom 1990-tih za potrebe Ford Fieste.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Sa 75 KS i 110 Nm se u Mazdi snalazi sasvim dobro. Na sportske performanse može se zaboraviti (0-100 km/h za15,1 s; 163 km/h), što u ovom slučaju i nije toliko bitno. S druge strane, odličan mjenjač, solidne kočnice i neutralno ponašanje na cesti čine dvicu dobrom bazom i za snažnije motore.
Ovako motorizirana Mazda kod smirenijih vozača i manjeg opterećenja ne pokazuje slabosti. Tada je i potrošnja goriva korektna, tek oko sedam litara. Zahtjevniji gradski uvjet, upaljen klima uređaj i više od dva putnika signaliziraju nedostatak snage. Motor je tada potrebno tjerati u više okretaje, što dovodi do povećane buke i potrošnje goriva.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Cijena i dalje visoka
Testirani primjerak s baznom motorizacijom i paketom Plusline II u potpunosti ispunjava očekivanja. Odlična mehanika, te vanserijska prostranost i praktičnost standardne su odlike modela, a sada im se pridružuje i vrlo bogata oprema.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Glavni kamen spoticanja još uvijek je povisoka cijena. Testirani primjerak s metalik bojom stoji 103.751 kuna, što definitivno nije malo, čak i kada je u pitanju automobil koji nema niti jednu ozbiljnu manu.
Stvar donekle spašavaju učestale prodajne akcije. Tako je trenutno moguća kupovina Mazdi na kredit uz subvencioniranu kamatnu stopu od 1,99 %.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Kombinacija atraktivnog Mazdinog dizajna i Fordove mehanike (mjenjač i ovjes najbolji u klasi) te činjenica da se za ovaj novac dobiva automobil dostojan obiteljske uloge čini Mazdu 2 pametnom kupnjom. I ne zaboravite, Mazda daje tri godine garancije na mehaniku.
>> Test Mazde 2 1.25 CE možete naći ovdje.
>> Test Mazde 2 CD 68 TE možete naći ovdje.
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati