Mitsu: Za Tokio spreman
POTKRAJ listopada Mitsubishi će u Tokijo stići u kompletnom sastavu. U prijevodu to znači da će posjetitelji osim nekolicine tržišnih noviteta moći vidjeti i barem tri nove studije.
Nakon što smo se mogli upoznati sa studijom ZT, red je došao na ništa manje atraktivan koncept hibridnog vozila. Ime mu je i MiEV Sport, a predstavlja sportsku varijaciju poznatog hibrida kojim se Mitsu predstavio u Yokohami na međunarodnom simpoziju na temu gorivnih ćelija, hibridnih tehnologija i električnog pogona.
I ovdje se radi o električnom pogonu sastavljenom iz niza inovacija okupljenih oko MiEV (Mitsubishi innovative Electric Vehicle) projekta putem kojeg tvrtka istražuje potencijale primjene čistih tehnologija nultog zagađenja u auto-industriji. No ovaj put naglasak nije na snalaženje u gradskim uvjetima, već na užitak u vožnji, i to sportski.
Stoga je najveća novost vanjski dizajn. Iako će kod europskih interesenata zasigurno izazvati i negativne reakcije, originalnost vanjskog izgleda ostaje neospornom. To je ujedno i najveća novost, kao i zadržavanje ultrakompaktnih dimenzija. Vozilo je dugačko svega 3.450 mm, široko 1.600 i visoko 1.400 mm, dok razmak između osovina iznosi sasvim zadovoljavajućih 2.550 mm. Atraktivna zelena boja dodatno naglašava ekološki aspekt vozila. Moderno osmišljen interijer karakterizira pojednostavljen dizajn, a za ugodnu atmosferu pobrinut će se LED rasvjeta u plavim tonovima.
Pogonski sustav je načelno ostao neizmijenjen. Srce električne propulzije nalazi se ispod prtljažnika, a čine ju litij-ionskie baterije, inverter za pretvorbu struje i elektromotor. Konačni rezultat je odličan raspored masa i optimalna pozicija težišta sa stanovišta stabiliteta. I ovdje je aktualna in-wheel tehnologija ugradnje elektromotora u kotače (samo prednji), kao i električno upravljan pogon na sve kotače. Podsjetimo, Mitsubishi je prvi razvio 4WD automobil s električnim pogonom i in-wheel tehnologijom.
>> Link: Mitsubishi Lancer EVO MIEV
U konkretnom slučaju, ovdje se radi o tri sinhrona elektromotora s permanentnim magnetima (uzbuda), gdje se po jedan nalazi u prednjim kotačima, a treći pokreće stražnje kotače. Motori za prednje kotače razvijaju 20 kW i 250 Nm, dok stražnji raspolaže sa 47 kW i 180 Nm. S jednim punjenjem baterija u 10-15 standardu može prijeći 200 km, a maksimalna brzina je 180 km/h.
Iako skromnih dimenzija, ovaj automobil posjeduje odlične sigurnosne karakteristike. Jedan od "krivaca" visokih ocjena je ASF (aluminum space frame) okvir vozila, kao i činjenica da elementi pogona, posebno baterije imaju aktivnu ulogu u apsorbiranju energije udarca pri sudaru.
M.N.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati