Ovo donosi reforma školstva: GLAZBENI
Foto: 123 RF, FAH
PREDMET glazbenog učenici u osnovnim školama doživljavaju tek usputno, kao predmet za podizanje ukupnog prosjeka, dok je srednjoškolcima taj predmet vezan za učenje, isključivo na temu klasične glazbe. No, ukoliko se počne primjenjivati kurikularna reforma, glazbeni bi mogao postati jedan od djeci, najinteresantnijih predmeta.
>> VELIKI PROSVJED PODRŠKE REFORMI ŠKOLSTVA Hrvatska može bolje
> Ovo donosi reforma školstva: INFORMATIKA
> Ovo donosi reforma školstva: MATEMATIKA
> Ovo donosi reforma školstva: LIKOVNI
> Ovo donosi reforma školstva: HRVATSKI JEZIK
> Ovo donosi reforma školstva: BIOLOGIJA
Upravo je to cilj profesorima i stručnjacima koji su radili na reformi, a profesorica Nikolina Matoš s Muzičke akademije, jedna je od njih.
Ova asistentica na Odsjeku za glazbenu pedagogiju, koja se bavi metodikom rada u glazbenim školama, radila je na izradi kurikularne reforme, za predmet glazbenog koji se provodi u osnovnim školama i gimnazijama.
Profesorica Matoš u razgovoru za Index detaljno je objasnila po kojem se principu sad odvija nastava glazbenom po školama, te kako bi se ona trebala izvoditi prema novoj reformi.
"U osnovnoj školi nastava se previše bazira na slušanju glazbe, uglavnom klasične. Djeca su premalo uživala u nastavi, smatrajući je prije svega dosadnom. Što se tiče gimnazija, tu je situacija još alarmantnija, uči se uglavnom povijest glazbe i to po jednom dosta zastarjelom programu, koji nije zastupao nimalo zanimljiv sadržaj.
Prema novoj reformi predmet glazbenog smo napravili da se odvija po sličnoj logici i to za sve učenike od prvog osnovne do kraja srednje, tako da nema velike razlike. Uveli smo mogućnost raznih glazbenih aktivnosti, pjevanja, plesa, sviranja... Znači to više ne bi bilo rezervirano samo za malu djecu u nižim razredima već za sve", kazala je profesorica Matoš.
Odmak od povijesne koncepcije
Najveća je novost, dodala je, to da su nastavu odmaknuli od povijesne koncepcije.
"Složili smo je više tematski, tako da učenici osim u glazbenim aktivnostima, mogu uživati u glazbi po pojedinim temama, spajati je s likovnom umjetnošću, kulturom i književnošću, suvremenim pojavama te tehnologijom i medijima. Naglasili smo važnost informacijsko komunkacijske tehnologije kroz cijeli sustav. Dali smo naputak kako da se škole opreme, da učenici mogu uživati u glazbi, postoje fenomenalni programi poput raznih aplikacija za skladanje, za istraživanje ritamskih pravaca, za aranžiranje glazbe u raznim stilovima. Uz to bi koristili i razne programe za učenje i pisanje nota, što je učenicima atraktivno.
Isto tako, po novom programu bi otkrivali glazbu iz raznih dijelova svijeta, a osim klasike, uveli smo i popularnu glazbu, no tako da ih učimo da je važna dobra popularna glazba. Naglasili smo i važnost tradicijske glazbe, ne samo hrvatske već recimo kineske ili afričke", istaknula je profesorica Matoš.
Na kraju je zaključila da bi u slučaju neprovođenja školske reforme bila jako razočarana, budući da bi kaže, ova reforma predmet glazbenog itekako unaprijedila i poboljšala.
"Sve reakcije na reformu su zasad jako pozitivne, ljudima se novi koncept glazbenog u školama sviđa", dodala je na kraju.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati