Ovo donosi reforma školstva: INFORMATIKA
Foto: 123 RF, FAH
PREDMET u kojeg se unosi najviše promjena kurikularnom reformom, svakako je informatika. Tako će se ona po prvi put pojaviti kao ravnopravan predmet u svim razredima osnovnih škola.
>> VELIKI PROSVJED PODRŠKE REFORMI ŠKOLSTVA Hrvatska može bolje
> Ovo donosi reforma školstva: GLAZBENI
> Ovo donosi reforma školstva: MATEMATIKA
> Ovo donosi reforma školstva: LIKOVNI
> Ovo donosi reforma školstva: HRVATSKI JEZIK
> Ovo donosi reforma školstva: BIOLOGIJA
Profesorica informatike Lidija Kralj u razgovoru za Index naglasila je kako će novi kurikulum Informatika učenicima omogućiti pripremanje za učenje, život i rad u društvu koje se razvojem digitalnih tehnologija vrlo brzo mijenja.
"Domenama: Informacije i digitalna tehnologija, Računalno razmišljanje i programiranje, Digitalna pismenost i komunikacija te e-Društvo stavlja se naglasak na ishode kojima se želi potaknuti učenike na stvaranje sadržaja, pronalaženje rješenja, kreativnost i inovativnost. Na taj način učenici postaju aktivni korisnici, tvorci novih sadržaja i programskih rješenja umjesto pukih korisnika tehnologije.
Informatika se uvodi kao obavezan predmet u 1. i 2. razredu srednje škole, s godišnjom satnicom od 70 sati", kazala je profesorica Kralj.
Prirodoslovno-matematičke gimnazije i dalje kaže, imaju mogućnost realizacije programa sa 105 sati godišnje. S druge strane u osnovnim školama Informatika postaje izborni predmet dostupan već od 1. razreda te se kroz svih osam godina planira s godišnjom satnicom od 70 sati.
Učenje od prvog razreda osnovne
"Odgojno-obrazovni ishodi formulirani su tako da učiteljima pružaju slobodu odabira učinkovitih i primjerenih sadržaja, programa i metoda rada koje odgovaraju mogućnostima učenika i škole uz istovremeno preuzimanje odgovornosti za ostvarivanje zadanih ishoda. Oni nisu napisani u obliku popisa sadržaja koje učitelj treba obraditi već kao informatičke kompetencije učenika koje se razvijaju kroz različite obrazovne situacije", kazala je profesorica Kralj.
Razvoj računalnog razmišljanja, novom se reformom, dodaje, potiče od prvog razreda osnovne škole kroz rješavanje primjerenih problemskih i logičkih zadataka, stvaranje strategija za analiziranje i rješavanje problema te programiranje čime se postupno uvodi učenike u svijet digitalne tehnologije.
"Učenik će na taj način upoznati i vidjeti mogućnost primjene informatike u svojim budućim zanimanjima. Kroz rad na projektima potiče se suradnja i komunikacija u online okruženju.
Uz standardne načine vrednovanja naučenog, predlažu se i suvremene metode i tehnike vrednovanja učenika uporabom raznovrsnih online programa, stvaranjem e-portfolija i predstavljanjem radova. Informatikom se učenici usmjeravaju prema odgovornoj i primjerenoj uporabi tehnologije, stvaranju digitalnih rješenja te snalaženju u e-društvu", zaključila je profesorica Kralj.
A upravo je usmjeravanje prema primjerenoj uporabi tehnologije, ono što je djeci prijeko potrebno, ako uzmemo u obzir količinu neprimjerenog sadržaja na internetu koji je djeci dostupan.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati