Citroen DS3 1.6 THP Sport Chic: Više od šminke

CITROEN je svoj 90. rođendan i korjenite promjene u poslovanju označio lansiranjem nove linije DS čijeg smo prvog pripadnika, model DS3 testirali u svom najprestižnijem izdanju.

Usprkos drastičnom širenju automobilske ponude malo koja automobilska marka je spremna ponuditi šminkerski proizvod naglašenog stila, kojemu je na popisu prioriteta izgradnja imidža ispred prodajnih rezultata.

Nerijetko takovi šminkeri igraju na kartu tradicije i retro stila, a kao dobar primjer mogu poslužiti Fiat 500 u gradskom i Mini u segmentu iznad. Upravo zadnjem spomenutom suprotstavlja se DS3, a pritom ide svojim putem gradeći neke nove trendove.

Najkraće rečeno, kod Citroenovog aduta jedini retro adut je ime, točnije ime same serije, dok je sve ostalo novo. Naglašen karakter prožet je nebrojenim mogućnostima individualizacije automobila, paralelno se nadovezala izražena dinamičnost, a praksa će pokazati, i za ovu marku dosad nevjerojatne vozne osobine. Sve rečeno je posebno vidljivo na top izvedbi, gdje razigranost duha poprima novu dimenziju.


 
Kao što je poznato, DS3 koristi osnovu novog C3, koji se pak oslanja na prethodne generacije srodnih modela PSA grupacije. Koncepcijski, to je i dalje hatchback, ali s tri vrata i potpuno novim vanjskim površinama.

Sprijeda osjetno agresivniji, naglašene širine i inovativne bočne linije, model plijeni pažnju iz svakog kuta. Priču će dodatno začiniti dvobojna karoserija (od razine So Chic), LED dnevna svjetla integrirana u odbojnik ili pak inovativno osmišljeni aluminijski naplatci sa središnjim dijelom u boji.

Vanjski dizajn je dovoljno efektan i ako bi na tren zanemarili podugu listu mogućnosti koju između ostalog čini čak 38 kombinacija boja karoserije, četiri različita uzorka krova, te čak 12 različitih naplataka.

Gotovo jednako, ako ne i veće iznenađenje budi pogled u unutrašnjost vozila. Premda se lako mogu uhvatiti rješenja s izvornog C3, nemjerljivo kvalitetniji materijali i izrada prvo su što će upasti u oči.

Naravno, i ovdje je moguće ugoditi najširem krugu kupaca, i to u vidu osam boja interijera, nekoliko finiša uključujući sportski Carbon, te nekoliko kombinacija tkanina na presvlakama sjedala, uključujući i kožu. Spomenemo li se prije spomenutih dezena krova oni se odražavaju i na interijer, i to u vidu podnih prostirki s istim osnovnim uzorkom.

Ponuda prostora je više no zadovoljavajuća, kako sprijeda tako i straga gdje će se moći na daljim dionicama udobno smjestiti dvije odrasle osobe. Važnijim se čini da je udobnost pogođena, posebno sjedala, a isto vrijedi i u pogledu ergonomije, kako vozačke tako i one suvozača.

Zanimljivim se čini i rješenje s duboko usječenom prednjom armaturom ispred suvozača, kao što je to nekad činila Alfa na modelu 145/146 i odnedavno Toyota (iQ), a što donosi više prostora za noge suvozača kada je sjedalo pomaknuto prema naprijed. Logično, s obzirom da će DS3 najčešće voziti u konfiguraciji s maksimalno tri putnika.

Nadalje, svemu ćemo pridodati prtljažnik kapaciteta 285 litara, čiji volumen je moguće povećati obaranjem stražnjeg naslona. Visok utovarni rub, donekle otežan pristup stražnjem sjedalu i slične stavke ovdje se teško mogu okarakterizirati kao nedostaci.

Ipak je ovo automobil za pokazivanje i dokazivanje, a materijala ima i na skidanju skalpa u vožnji. Ono što ćemo zamjeriti je sučelje audio sustava preslikano sa ostatka game.

S obzirom da smo testirali top izvedbu na opremljenost ne treba trošiti riječi. Globalno gledajući cjelokupnu ponudu može se uočiti kako je bogata sigurnosna oprema standardna od početnog paketa opreme, no to ne vrijedi za klima uređaj i alu naplatke. S obzirom na posebnost proizvoda takvo što je trebalo staviti na standardan popis, pa makar i dodatno povisilo cijenu.

Testni primjerak je ispod poklopca motora krio najsnažniji iz dostupnog trija, dobro znani i još više hvaljeni 1,6 THP sa 156 KS i 240 Nm. Benzinski turbak odlično se snašao u novom okruženju, što i ne čudi s obzirom da se isti motor nalazi u najljućem konkurentu - Miniju Cooper S.

Jezikom brojeva, omogućava sprint do 100 km/h za 7,3 sekundi i maksimalnih 214 km/h. Praktično, osjećaj u vožnji je dostojan uvjerljivih vrijednosti, a kao olakotna okolnost služi i podatak kako smo na testu u konačnici ostvarili prosjek potrošnje od 8,8 l/100 km.


 
Potpuno iznenađenje za Citroen je tvrđe posloženo podvozje, kao i korektno odmjeren servo upravljača s dovoljno povratnih informacija i za agilniju vožnju. Iako ponekad zapne, šest-stupanjski ručni mjenjač je poput motora priuštio novo iskustvo u okviru "double chevrona", pa u konačnici nismo imali nikakvih zamjerki na račun mehanike.

Nemjerljiv napredak u odnosu na pomalo anemični C3 izbacuje DS3 u prvi plan gradskih hot-hatcheva prikazujući francusku marku kao novog igrača koji je konačno uspio povezati relijašku tradiciju s visokim stilom nekih od povijesnih automobila. Da, još ako doista zaživi Racing izvedba, bit će to pun pogodak, pravo osvježenje na tržištu.

Ako ćemo pak o upotrebljivosti automobila u svakodnevnom korištenju, svakako vrijedi reći da uz izostanak stražnjeg para vrata valja imati na umu neudobnost na neravnim terenima, kao posljedicu tvrdoće ovjesa. Sve ostalo bit će uvjerljivo i na svakodnevnim zadaćama. Na koncu, DS3 je veći od svog izravnog konkurenta Minija kojeg mnogi svakodnevno koriste.

Citroen DS3 u prodaji je na hrvatskom tržištu od 1. travnja, a ponuda starta cijenom od 108.900 kn za osnovni 1.4 Chic. Testni primjerak s najbogatijim paketom opreme stoji 144.900 kn, a pridodamo li neku od želja brzo će se popeti i za još bar desetak tisuća.

U svakom slučaju, ne radi se o jeftinom proizvodu. I budite sigurni, ovaj model će se teško ikada naći na popisu uobičajenih Citroenovih popusta. Ipak je to gotovo pa brand za sebe.

Do dolaska dizelskih izvedbi teško je dati sud o optimalnom izboru izvedbe. Cijena i osobni afiniteti imat će glavnu prevagu. Mi ćemo se zasad složiti kako DS3 donosi ono najbolje iz Citroena po pitanju stila, ali i dovodi na novu razinu poimanje marke kada govorimo o performansama i kvaliteti izrade.

Šminker je to koji jednostavno mora ostvariti zapažen nastup i biti uvršten kod svih koji traže vozilo ovih karakteristika. Uostalom, ako kažemo da je vrijedan čekanja od dva mjeseca, koliko je u prosjeku vrijeme isporuke personalizirane izvedbe, sve smo rekli.

Citroen DS3

Važnija serijska oprema (razina Sport Chic):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci
Bočne zračne zavjese sprijeda i straga

Dodatna oprema                             Cijena (kn)

Dvobojna karoserija:
Crvena Sanguine/Crna Onyx

Vanjska personalizacija Vibe

Rezervni kotač manjih dimenzija

Ukrasni paket Black

Cijena testiranog vozila

Cijena bazne izvedbe (1.4 Chic)

Pročitajte više