Dodijeljeni motorni Oscari: Japanci i Nijemci najbolji

U ŠESTOM izdanju izbora "International Engine of the Year 2004", koji se održao 26. svibnja ove godine, izabrani su najbolji motori u jedanaest kategorija, dok je sveukupni pobjednik Toyotin Hybrid Synergy Drive, pogonski sustav novog Priusa.

U ovogodišnjoj dodijeli sudjelovalo je 56 automobilskih novinara iz 24 zemlje, čiji zadatak je bio da prema vlastitim dojmovima rasporede fond od 25 bodova na nominirane motore u svakoj kategoriji.

Toyota HSD – najbolji na svijetu

Druga generacija hibridnog pogona Toyoti je priskrbila, uz sveukupnu pobjedu, i pobjedu u tri kategorije, čime se japanska marka potvrdila kao danas najnapredniji proizvođača motora.

Hibridni pogon druge generacije iz modela Prius, kojeg smo imali prilike vidjeti na ovogodišnjem ZG Auto Show, pobijedio je u slijedećim kategorijama: najbolji novi motor, najštedljiviji motor, najbolji motor u klasi od 1.4 do 1.8 litara obujma.

Čak 51 član žirija maksimalni broj bodova je dodijelio Priusu ocijenivši ga naprosto superiornim naspram klasične konkurencije bazirane na koncepciji motora s unutrašnjim sagorijevanjem.

Kako bi što bolje približili kvalitete hibridnog sustava recimo još da konvencionalni benzinski motor ima stupanj djelovanja od 0.14, dok kod Toyotinog benzinsko-električnog hibrida on iznosi čak 0.32. Primjera radi, ogromni brodski dizel motori, koji rade s najmanjim gubicima, imaju korisnost od nekih 40 %.

Iza Toyote HSD koji je osvojio 380 bodova nalazi se Volkswagenov V10 TDI motor s osvojenih 274 bodova. Motor koji se ugrađuje u modele Touareg i Phaeton je drugu godinu zaredom proglašen najboljim u kategoriji iznad 4.0-litre obujma. Treće mjesto pripalo je BMW 3.2-litrenom benzinskom motoru iz modela M3, koji je bio ukupni pobjednik 2001. godine. Na četvrtom mjestu (205 bodova) se nalazi prošlogodišnji ukupni pobjednik, Mazdin Renesis rotacijski motor iz sportskog modela RX-8.


VW V10 TDI

Izvanredan uspjeh postigla je još jedna japanska marka. Naravno, riječ je o Hondi, čija tri motora su odnijela pobijede u tri kategorije. U kategoriji do 1 litre obujma pobijedio je 1.0 IMA motor iz modela Insight, i to petu godinu za redom.

Uvjerljivo najbolji u kategoriji motora obujma 1.8 do 2.0 litre, također petu godinu uzastopce, je pogonski agregat roadstera S2000. Ništa lošije nije prošao niti hibridni Civic (1.3 IMA), koji je od svog lansiranja 2002. godine najbolji u klasi motora obujma 1.0 do 1.4 litre.

U kategoriji sportskih motora nije pobijedio niti Ferrari, a bogami niti Porsche. Najbolji "performance engine" je Mercedes-AMG 65 motor iz modela S i CL, dok je na drugom mjestu još jedan tehnički dragulj, BMW 3.2 iz modela M3.


BMW M3


Mercedes CL65


Mazda RX-8

Miljenko Nikolić

Pročitajte više