Kako je skončao Bondov Aston Martin

U POSLJEDNJEM nastavku serijala o najpoznatijem agentu na svijetu, filmu Casino Royale, James Bond između ostalog koristi usluge najnovijeg Aston Martina. I ne samo, to, scena prevrtanja ušla je u anale Guinessove knjige rekorda, kao filmska nesreća s najviše prevrtanja.

Da budemo precizni, automobil se prevrnuo točno sedam puta. I dok je nekim automobilima dovoljno da nakon jednog prevrtanja ostanu neprepoznatljivi, Aston Martin niti nakon sedam puta nije izgubio puno na svojoj draži. Britanski magazin Evo u svojem posljednjem izdanju donosi priču o Bondovom Aston Martinu i onome što je od njega ostalo.

Priča o povratku Aston Martina u vozni park agenta 007 počinje krajem 2005. godine kada se Barbara Broccoli, producentica filma, obratila za pomoć Ulrichu Bezu, šefu Aston Martina. Prilikom posjete Gaydonu Barbara je ugledala novi model DBS u početnoj fazi razvoja. Bila je to ljubav na prvi pogled zbog koje su zaposlenici Aston Martina morali platiti brojnim besanim noćima.

Kako je lansiranje DBS-a predviđeno tek za kraj 2006. godine, Aston Martin je morao u najkraćem roku proizvesti prototip za potrebe snimanja. I to ne jedan, već dva primjerka. Svi koji su pogledali film znaju da je britanska tvrtka posao odradila iznad očekivanja i tako spasila Daniela Craiga od možebitne sramote. Automobili su ručno izrađeni u rekordnom roku i zatim naknadno opremljeni silom gadgeta.

Automobili su isporučeni u travnju prošle godine, ali tu problemima nije bilo kraja. Kako je scenario zahtjevao barem jednu jurnjavu i spektakularan kraj, inženjeri su razvili još tri dinamična prototipa. Izvana identični originalu, posjedovali su samo osnovnu opremu u kabini uključujući brojne zaštite za kaskadera. Primjera radi, automobil je umjesto krom dekoracije imeo prekidače presvučene alu-folijom za kućanstvo.

Nakon brojnih vježbi odrađenih na zrakoplovnoj pisti Dunsfold, i to sa starim BMW "peticama", scena je snimljena na brdskoj cesti u Bedfordshireu. Naravno, i ovdje je bilo problema. Aston Martin se pokazao tvrdim orahom, pa je "program" prevrtanja morao na reviziju: povećati brzinu na 113 km/h i podići rampu za 56 cm. No, niti to nije bilo dovoljno, DBS je sletio na travu i nastavio se kretati pravocrtno.

Stoga je aktiviran plan B - izbacivanje "ovna" (klip) iz podnice vozila naglim oslobađanjem plina. Za upravljač automobila sjeo je Adam Kirley, zaletio se do 121 km/h i u pravom trenutku aktivirao "plinski top". Rezultat je bio fascinantan, automobil se sedam puta okrenuo, dva puta više no što je planirano. I što je važnije, Kirley je iz automobila izašao neozlijeđen.

Kako za prevrtanje nije izvelo uz pomoć rampe, scenu je trebalo ponoviti, prije svega zbog početne situacije u kojoj Bond kreće u manevar izbjegavanja ljubavnice koju su otmičari izbacili na cestu. Kako god, svi primjerci Aston Martina su nakon snimanja vraćeni u tvornicu, gdje su, zbog opasnosti od industrijske špijunaže na kraju i uništeni.

Tekst: M.N.
Foto: Evo

Pročitajte više