Ovo su pitanja iz PISA testa koji su rješavali hrvatski učenici. Znate li odgovore?

Ilustracija: Zeljko Lukunic/PIXSELL (Na fotografiji nisu događaji iz teksta)

OBJAVLJENI su rezultati PISA istraživanja globalnih kompetencija u kojem su hrvatski učenici postigli iznadprosječan rezultat

Uz čitalačku, matematičku i prirodoslovnu pismenost, čiji su rezultati objavljeni u prosincu 2019. i koji su bili ispodprosječni, kao dodatna inovativna domena, u koju su se zemlje mogle proizvoljno uključiti, ispitivale su se globalne kompetencije. Hrvatska se u odnosu na ostalih 27 zemalja sudionica smjestila na visoko osmo mjesto u ukupnom poretku, pri čemu su hrvatski učenici ostvarili 506 bodova, što je značajno bolji rezultat od prosjeka koji iznosi 474 boda.

Prema PISA-inu konceptualnom okviru, globalne kompetencije sastoje se od četiriju međuzavisnih sposobnosti, odnosno dimenzija:

  • razmatranje problema i situacija od lokalnog, globalnog i kulturnog značaja
  • razumijevanje i uvažavanje različitih perspektiva i svjetonazora
  • stupanje u otvorene, primjerene i učinkovite interakcije s ljudima različitog nacionalnog, vjerskog, društvenog ili kulturnog podrijetla ili spola
  • konstruktivno djelovanje u svrhu općeg dobra i održivog razvoja

Ovo su primjeri zadataka koji su učenici dobili.

 

 

Od 27 zemalja sudionica najbolji prosječni rezultat ostvarili su Singapur (576 bodova), Kanada (554 boda), Hong Kong (542 boda) te Ujedinjeno Kraljevstvo (534 boda) dok su najlošije rezultate ostvarili Filipini (371 bod), Maroko (402 boda) te Kazahstan i Indonezija (408 bodova).

Pročitajte više