Renault Twingo 1.5 dCi: Dizelski imperativ

NOVI Twingo je konačno stigao. Nakon dugih 16 godina Twingo se transformirao iz simpatičnog automobilčića u ozbiljan gradski model. Najmanji Renault je možda izgubio na osobnosti, ali se zato svojim karakteristikama približio širem krugu kupaca. Jedan od dokaza je i dizelski motor, pored dizajnerske metamorfoze još jedna velika novost nove generacije.

Kad se počeo komercijalizirati u travnju sada već daleke 1993. godine, Twingo je bio apsolutna novost na europskom tržištu minija. Monovolumenska ljuštura je u svega 3,4 metara duljine nudila neviđenu prostranost, a mogućnost uzdužnog pomicanja stražnje klupe svrstala je Twingo u red najpraktičnijih automobila u povijesti, odmah uz bok neprikosnovenoj "četvorci".

Jedan motor i samo jedan paket opreme nisu bili nikakva prepreka u stvaranu uspješne priče koja je potrajala gotovo desetljeće i pol. Usprkos činjenici da je u samo dva navrata moderniziran, i tek od kraja 2000. godine dostupan u još jednoj motornoj izvedbi, Twingo je zadržao popularnost sve do dolaska nasljednika i postao gotovo pa zaseban brand u Renaultovoj ponudi.  


Novi Twingo trebao se pojaviti i prije, no nakon šefovih (Carlos Ghosn) pokuda cijeli je projekt još jednom revidiran - još jedna potvrda važnosti malog Twinga u ogromnom asortimanu Renault - Nissan grupacije.  Konačno, polovicom prošle godine kreće komercijalizacija željno iščekivanog Twinga druge generacije.

Radikalan zaokret 

Ono što je Renault napravio s Twingom možemo ocijeniti vrlo hrabrim potezom. Iako možda nije bio toliko drastičan kao kod kompaktnog modela (R19 i Megane), novi Twingo donosi revoluciju modela.

I doista, samo je ime ostalo isto. Sve ostalo stvar je prošlosti. Nema više kutijastog monovolumenskog oblika, nema dopadljivo tužnih prednjih očiju, pa čak ni karakterističnih "obrva" na poklopcu motora.

Novi je model postao konkretan automobil na tragu posljednjih trendova u automobilskoj industriji. Osobnost je možda nestala, ali je zato Twingo automobil kojeg i dalje karakteriziraju napredni detalji nesvojstveni ostatku game.


Prije svega, ova konstatacija vrijedi za prednji kraj gdje je prostor predviđen za masku hladnjaka monolitan s minimiziranim otvorima za zrak. Novo lice najavilo je Renaultov dizajnerski zaokret kojeg je potvrdila nova Laguna. Pridodamo li svemu novi dizajn svjetala i poneki sportski dodatak (maglenke, otvori u odbojniku) Twingo sprijeda ne igra više isključivo na simpatičnost, već se nadopunjuje sportskom notom.

Pogled na bok vozila otkriva potpuno novu siluetu, a jedine poveznice ostaju poveća vrata i podizna ručica za otvaranje detalja. Recimo i kako je ovo rješenje za posljedicu imalo ispupčenje na limu koje sada možete dodatno ukrasiti jednom od ponuđenih šara, i to po cijeni od dvjestotinjak kuna.


Stražnji kraj također bježi od genotipa prethodnika i dizajnerski se oslanja na veći Clio. Šteta, jer Twingo najviše karizme gubi straga gdje mu ne pomažu niti zarubljeni odbojnik, kao ni relativno moderna grafika svjetala.

Prostranost na prvom mjestu

Ulazak u kabinu opet donosi podijeljene dojmove. Iako je novi model dobio debelu oblogu vrata, pa čak i zatvoreni suvozačev pretinac, sve to nije dovoljno da bi nas Twingo oborio s nogu. Tvrda plastika armature čak niti u dvobojnoj izvedbi ne zadovoljava naša očekivanja. Isto vrijedi i za kvalitetu izrade, koja je nemjerljivo bolja no u prethodnika, ali ipak lošija no što je Renault to obećavao u svojim priopćenjima vezanim za Commitment Plan 2009.


Sama estetika, odnosno dizajn budi isključivo pozitivne kritike. Masivna armatura okupira prednji prostor s centralno postavljenim pokazivačima zaštićenim od sunca okruglim sjenilom. Na istom mjestu nalaze se i signalne lampice, njih 18, odnosno zaslon kod bolje opremljenih izvedbi. Tek smještaj audio-sustava budi uspomenu na prethodnika. Mjesta ima napretek, posebno straga, gdje je najveća novost implementacija dvaju zasebnih sjedala (doplata).

Neovisno podesiva sjedala otvaraju nove mogućnosti slaganja prtljage i spašavaju prirodni nedostatak - skroman prtljažnik zapremine 165 litara, koji uzdužnim pomicanjem (hod 220 mm) stražnjih sjedala i regulacijom kuta naslona (25-35 stupnjeva) raste na 285 litara, a njihovim preklapanjem na čak 959 litara.


Tu nastupa i preklopivo sjedalo suvozača, pa svestrani Twingo proguta teret i do 2,15 metara duljine. Ukupno 11 pretinaca ima zapreminu od 28,4 l, dok je stari model raspolagao s 16 litara . Postojeći vlasnici Twinga znat će dobro što mislima i kad kažemo kako je novi model za čak 170 mm dulji od prethodnika.

Kad govorimo o ergonomiji ona je uzorna. No, ne i za vozača. Naime, sjedi se vrlo visoko, što će višim vozačima predstavljati problem, čak i uz podatak kako je volan podesiv po visini. Također, bilo bi bolje da je sjedeći dio nešto veći, a naslon opremljen izraženijim bočnim osloncima. Položaj mjenjača dobro je odmjeren, a vesele i velike staklene površine, koje doprinose atmosferi, ali i olakšavaju manevriranje gradom.


Opremljenost je odlična, što i ne čudi da se radi o gotovo najbogatijem paketu opreme i brojnim doplatama (vidi tablicu). No, gledajući ponudu na službenim stranicama ostajemo iznenađeni nekim naizgled bezazlenim sitnicama poput pokrova prtljažnika koji je na popisu dodatne opreme. Što se testnog primjerka tiče začudilo nas je što audio-sustav nije uvršten u serijsku opremu.

Diesel power

Možda je najveća novost kod novog Twinga implementacija dizelskog motora poznatog iz ostatka game. 1.5 dCi sa 65 KS i 160 Nm se u Twingu teškom nešto manje od jedne tone odlično snalazi. Glavni cilj mu je vlasnika što rjeđe slati na crpku, no i performanse su sasvim zadovoljavajuće.


Dizelski Twingo odlučno grabi kilometre, kako u gradu, tako i na otvorenom. 100 km/h će uhvatiti za petnaestak sekundi, a maksimalac mu je 164 km/h. Praktično, automobil odlično ubrzava u gradskim uvjetima (do 70 km/h), a na otvorenom mu nije problem održavati maksimalnu brzinu diktiranu slovom zakona.

Što se potrošnje tiče, ona je tijekom našeg testa s većim udjelom gradske vožnje iznosila 5,9 l/100 k, što je jedan od najboljih rezultata koji smo postigli u posljednjih nekoliko godina.

Osjećaj u vožnji je zadovoljavajući. Nešto izravniji upravljač je posljedica "dinamičnog" paketa opreme, tako da nismo mogli potvrditi kritike konkurencije. Ovako pogođen zadovoljio je sva očekivanja, kao i uzorne kočnice.


Mjenjač, ručni s pet stupnjeva prijenosa, u drugom bi okruženju razočaravao, baš kao i relativno mekano ugođen ovjes. Skromni međuosovinski razmak rezultira padom udobnosti na poprečnim neravninama, dok u sportskom ritmu dolazi do laganog izbacivanja vozila iz putanje. Sve u svemu, dinamičke karakteristike Twinga su sasvim zadovoljavajuće.

A cijena?

Twingo s izuzetkom osnovne izvedbe definitivno više nije jeftin automobil. U duhu naše vrle vlasti možemo samo konstatirati kako dizelska izvedba stoji na korak do probijanja psihološke granice od 100.000 kn. Konkretno, radi se o 96.100 kn, ako govorimo o Dynamique razini kakvu smo imali na testu. No minimum koji morate platiti je 91.100 kn koliko stoji Twingo 1.5 dCi Expression koji u seriji ima sve osnovne elemente opreme (ABS, 2x zr. jastuk, klima i sl).


Twingo će zasigurno proći jako dobro na tržištu. Dovoljno je reći da gotovo svaki drugi vlasnik Twinga opet odabire taj model. A prethodna generacija prodana je u preko 2,4 milijuna primjeraka. 

Tekst: Miljenko Nikolić
Foto: Luka Travaš

Važnija serijska oprema (razina Dynamique):

Dodatna oprema                            *Cijena (kn)

Cijena testiranog vozila

Cijena

 *Cijene su informativne

Pročitajte više