Dosad si sve krivo radila: Kako pravilno utješiti nekoga?

Foto: Louis Vuitton

PRAVILO je da se uvijek pomogne prijatelju u nevolji.

Svatko ima pravo na loš dan, a kad to imaju nama bliske osobe, prvo pomislimo na to kako možemo pomoći. Obično tome služi razgovor i davanje nade kako će sve biti u redu. Barem je takav razvoj događaja bio popularan dosad, no čini se kako su se vremena itekako promijenila.
 
Naime, to više nije toliko u službi pomoći. Otkrilo je to istraživanje s jednog kanadskog Sveučilišta, odnosno da osobe s niskim samopoštovanjem dobivaju puno veći poticaj od negativnosti, nego iz pozitivnog komentara ili savjeta. Drugim riječima, to znači da će takve osobe puno više cijeniti one koji razumiju njihove osjećaje i da su ti osjećaji primjereni situaciji, nego da im se kaže da stave osmijeh na lice, jer će sve biti u redu.
 
"Ljudi imaju tendenciju da se ne osjećaju ugodno kad se trebaju baviti negativnim emocijama, a mi mislimo kako ćemo im najviše pomoći ako razmišljamo isključivo na pozitivan način", otkrio je voditelj istraživanja Denise Marigold. Zapravo, mislimo da smo od pomoći, dok u stvarnosti samo pridonosimo tome da se druga osoba osjeća otuđeno.
 
"Oni se osjećaju kao da ljudi ne razumiju njihove probleme i ne prihvaćaju njihove osjećaje", zaključak je istraživanja. To ne znači da se trebaš složiti s prijateljem u vezi njegovog niskog mišljenja o sebi. Umjesto toga, pokaži empatiju, to će najviše pomoći.