F1 u novom ruhu: U Australiji kreće sezona lova na Mercedes

Foto: Guliver Image/Getty Images

OKTANSKI cirkus spreman je za novu sezonu. U Albert Parku u Melbourneu nova sezona tradicionalno kreće Velikom nagradom Australije. Mnogi se nadaju da neće proteći u dominaciji jedne momčadi, nakon što je lani Mercedes pomeo konkurenciju.
 
> Hamiltonu prvi pole-position sezone
 
Mercedes nastavio gdje je stao
 
Međutim, nakon zimskih testiranja, ali i nakon prvih australskih treninga, dojam je da su pod vodstvom Nikija Laude aktualni prvaci napravili dodatni korak naprijed. Od ostatka karavane najbliže su Nijemcima Ferrari i Red Bull, dok se McLaren s motorima Honde tek bori da složi bolid konkurentan za vrh.
 
Također, iznenaditi bi borbom za najviše pozicije mogao i Williams, zanimljiv je Toro Rosso, dok se od "malih momčadi" najčvršćim čini Sauber, unatoč svojim unutarnjim problemima s vozačima.
 
Nove promjene pravila
 
Kako bilo, sve momčadi će se u 2015. morati pridržavati nekih novih pravila, mada nije riječ ni o čemu revolucionarnom. Vezano uz motore, koji su ostali isti, vozači ih tijekom sezone imaju na raspolaganju tek četiri, a korištenje svakog novog povlači i kazne.
 
Nema više pomicanja na startu utrke zbog kazni iz prošle utrke, sve kazne će biti vezane za utrku na kojoj je incident napravljen, odnosno uz dodavanje kaznenih sekundi na postignuto vrijeme.
 
Pooštrena su i pravila ponašanja u boksu, ukoliko momčadi puste vozača u trenutku u kojem on može ugroziti nekog drugog vozača u boksu, automatski će zaraditi "stop and go" kaznu od deset sekundi.
 
Novost je i tzv. virtualno sigurnosno vozilo, predstavljeno prošle sezone, kojim se vozačima u bolidima signalizira da smanje brzinu, a ukoliko isto ne poštuju, podliježu kazni. Također, dvije bitne stvari su da bodovi u zadnjoj utrci neće biti udvostručeni te kako vozači neće tijekom sezone moći mijenjati dizajn svojih kaciga, zbog čega će biti lakše prepoznatljivi kod gledatelja.
 
Prelasci Vettela i Alonsa najzvučnije vozačke promjene
 
Dogodile su se i neke promjene u momčadima, neki su vozači promijenili boje. Najzvučniji je, dakako, prelazak Sebastian Vettela iz Red Bulla u Ferrari, kao i povratak Fernanda Alonsa u McLaren. U redovima Bikova Vettela su zamijenili Daniilom Kvyatom, dok mnogo pažnje privlači postava Toro Rossa. Tu su Carlos Sainz Jr. sin istoimenog oca, proslavljenog vozača relija, kao i Max Verstappen, 17-godišnji sin bivšeg F1 vozača Josa Verstappena. 
 
Sauber će u svojoj čudnoj priči sa vozačima birati između Marcusa Ericssona, Felipea Nasra i Gieda van der Gardea. Ovaj potonji tužio je Sauber nakon što je odbačen iz momčadi, a on se pozivao na ugovor prema kojem mu je nakon godine u kojoj je bio test vozač trebalo biti zajamčeno mjesto u momčadi. Sud je presudio u njegovu korist i odbio žalbu švicarske momčadi pa je još uvijek neizvjesno tko će startati u prvoj utrci sezone. Dodajmo da će za britansku Marussiju voziti Will Stevens i Roberto Merhi.
 
Alonso pauzira, Meksiko se vratio u kalendar
 
Na startu sezone po svemu sudeći nećemo vidjeti niti Fernanda Alonsa, koji je u i dalje ne sasvim razjašnjenoj nesreći stradao na testiranju u Barceloni, nakon čega je proveo nekoliko noći u bolnici. Ron Dennis najavljivao je da će biti spreman za Melbourne, no liječnici očekuju da se pojavit tek na startu druge utrke, u Maleziji krajem mjeseca.
 
Čeka nas 20 utrka diljem svijeta, a nakon 1992. godine ponovno se vraća Velika nagrada Meksika, na stazi u Mexico Cityju. Još uvijek nije sigurno hoće li Velika nagrada Njemačke biti održana na Nürburgringu ili Hockenheimringu, a unatoč najavama da bi ove godine mogli biti uvršteni u kalendar, nema utrka na stazama u New Jerseyu, Indiji i Južnoj Koreji.
 
Utrka za Veliku nagradu Australije vozi se u nedjelju od 6 sati ujutro po srednjoeuropskom vremenu.
 

Pročitajte više