BNE: Hrvatska Podravka kreće u osvajanje svijeta

Foto: FAH

PODRAVKA se nalazi u povlaštenom krugu firmi koje planiraju širenje izvan regije u kojoj su etablirali svoje poslovanje. Uspješno širenje u Europi, na Bliskom istoku i u sjevernoj Africi moglo bi dovesti do uključivanja na burzu u Londonu, Beču ili Varšavi, rekao je predsjednik Uprave Podravke Zvonimir Mršić u intervjuu za bne IntelliNews.

"Mislimo da ćemo biti u stanju rasti brže od naše konkurencije i da ćemo moći krenuti za neorganskim rastom - postati lovci", rekao je Mršić, koji svoju tvrtku uspoređuje s Nestléom. Smatra kako su obje firme utemeljene u malom gradu u maloj državi, no ističe kako imaju međunarodni utjecaj. 

"Otvaramo tri nove fokalne točke, u Tanzaniji, Pekingu i Dubaiju. Spremni smo napraviti sljedeći korak u internacionalizaciji kako bismo postali globalna tvrtka. Jači smo nego ikada, a preveliki smo da opskrbljujemo samo regionalno tržište. Imamo izbor, ili ćemo ostati tu gdje jesmo i zabilježiti pad, ili ćemo se proširiti na nova tržišta", ističe šef Podravke.

Probijanje mentalne barijere

Podravka je u travnju zaključila ugovor kojim je kupila 51.55 posto slovenskog Žita za 33 milijuna eura, a očekuje se da će u skoroj budućnosti kupiti i ostatak kompanije, i to po istoj cijeni. Mršić smatra kako je upravo ta akvizicija prvi korak u podizanju rasta Podravke.

"Žito je dovoljno velika meta, 'teška' 110 milijuna eura. To je prilika da povećamo prodaju, poboljšamo efikasnost, marginu EBITDA i neto profit. Stvorili smo si nekakvu mentalnu barijeru zato što je preko 20 godina naša prodaja u Hrvatskoj iznosila oko 3.5 milijarde kuna. Kupnja Žita dala nam je novu hrabrost i novo samopouzdanje. Ovo će biti prvi put u više od 20 godina da će prodaja Podravke premašiti 4 milijarde kuna", dodaje za bne.

Ipak, ima i onih koji su skeptični oko Podravkinog posla sa Žitom. Tomislav Bajić, voditelj istraživanja u zagrebačkom InterCapital Securitiesu, ističe kako bi Podravka mogla previše raspršiti svoju paletu proizvoda te kako postoji opasnost da se firma počne previše oslanjati na ionako zasićeno slovensko tržište.

Pročitajte više