Hrvatska sutra Bruxellesu predstavlja uži, niži i jeftiniji Pelješki most



NOVO idejno rješenje Pelješkog mosta Hrvatska će sutra predstaviti Europskoj komisiji i Bosni i Hercegovini, u Bruxellesu, na trilateralnom sastanku o poštivanju uvjeta schengenskog graničnog režima. Budući bi most trebao biti uži, niži i milijardu kuna jeftiniji od starog modela.

Zagreb je od Bruxellesa za sada dobio potvrdu da je Pelješki most tip projekta koji se može kandidirati za sredstva iz europskih fondova i obećanje da će predstudiju isplativosti izgradnje sa 200 tisuća eura financirati Europska unija. Plan je kandidirati Pelješki most kao prioritetni projekt za 2014. godinu, nikako i ranije, s obzirom da su prioritetni projekti za iduću godinu već dogovoreni i usuglašeni sa EU, te od Europske unije dobiti 80 posto sredstava za gradnju.

Nema brze ceste preko mosta

"Mi ne otvaramo gradilišta, a da nismo otvarali sredstva i da nismo osigurali sredstva za izgradnju mosta i ne statiramo tamo kao manekeni u pet navrata. To ne radimo jer je potpisivanje ugovora i otvaranje radova bez sredstava ustvari, kazneno djelo", govorio je u Saboru premijer Milanović, aludirajući na višekratno otvaranje radova u režiji HDZ-ovih Vlada i činjenicu da za nikad izgrađeni most sa spektakularnim visećim konstrukcijama nisu uspijevale pronaći 2,5 milijarde kuna.

Novozamišljeni most skromnijih je gabarita i samim time milijardu kuna jeftiniji. Potencijalnim sufinacijerima i zainteresiranoj BiH strani, Hrvatska će u Bruxellesu predstaviti rješenje što su ga pripremile Hrvatske ceste.

Most bi imao raspon glavnog luka od 250 metara, iznad plovnog puta bio bi visok 35 metara, a širok 12 metara, sa dvije prometne trake umjesto ranije planirane četiri. Za brzu cestu preko mosta nema potrebe.

"Taj most je veći od života"

"A koncesionara nema jer to je projekt koji je prije svega bitan Hrvatskoj. Maloj i slabo naseljenoj Hrvatskoj i tu nema prometa. Dakle, to nema cijenu. Taj most je veći od života", govorio je premijer Milanović, objašnjavajući usput kako Europska unija strogo nadgleda svaki svoj euro.

Projekt Pelješkog mosta pripremat će se stoga po strogim europskim pravilima. Dobije li Hrvatska europski novac, neće smjeti mijenjati i nadopunjavati projekt, kao što je bio slučaj s HDZ-ovom mostom, na natječaj za gradnju smjeti će se javiti i europske tvrtke, a bude li sve po planu, most bi se trebao početi graditi 2014. i biti gotov do 2018. godine.

Pročitajte više