"Hrvatski MIG-ovi su neispravni, natječaj za remont bio je namješten, a dobavljači su umiješani u korupciju"

 

HRVATSKI MIG-ovi neispravni su, natječaj za njihov remont bio je namješten, a dobavljači umiješani u korupciju, dok su članovi natječajne komisije dobivali poklone i novac, rečeno je u emisiji "Svjedok Gordana Malića" prikazanoj u nedjelju na pet lokalnih televizija (Osječka TV, Z1, Tv Srce, RI TV i TV Jadran).

Novinar i urednik Gordan Malić razgovarao je s predstavnicima oba ponuđača iz natječaja za remont MIG-ova 21 BIS.

"Remont takvog MIG-a platili smo milijun eura po komadu, dok je servis koji je na njima obavljen realno koštao 70 tisuća eura plus Navcom oprema. Razliku su vjerojatno podijelili s onima koji su im osigurali posao"

Predstavnik rumunjskog Aerostara Đuro Sesar, inače vlasnika servisne tvrtke "Informatika Sistemi", priznao je u emisiji da je u samom natječaju bilo trgovanja utjecajem i pogodovanja ukrajinskoj tvrtki Ukrspecexport koja je remontirala MIG-ove. Sesar je izjavio da 12 MIG-ova uopće nije remontirano nego samo servisirano.

"Remont takvog MIG-a platili smo milijun eura po komadu, dok je servis koji je na njima obavljen realno koštao 70 tisuća eura plus Navcom oprema. Razliku su vjerojatno podijelili s onima koji su im osigurali posao. Avioni su bili u sanducima u Ukrajini od 2003. i u hrvatsku su došli neraspakirani", izjavio je Sesar.

Pokazao je i dokumente iz kojih je vidljivo da su uvjeti iz natječaja naknadno mijenjani kako bi se pogodovalo Ukrajinskoj strani. Tako je jedan od uvjeta u natječaju bio da avioni moraju preletjeti iz Ukrajine do Hrvatske, a nakon što je Ukrajinska tvrtka Ukrspecexport pobijedila na natječaju taj je uvjet promijenjen i dopuštena je mogućnost da se avioni transportiraju i kamionima.

MORH "bacio" 12 milijuna kuna za dijelove?


Sesar je otkrio i dokumente koji pokazuju da je MORH raspisao natječaj za nabavku rezervnih dijelova s popisom dijelova sa skladišta iste ukrajinske tvrtke u 2013. g.

"Dijelovi se nikad ne kupuju unaprijed, a pogotovo dok avioni nisu remontirani pa ni ne znamo što nam treba. Kupljeni dijelovi su stari i većina ih je nepotrebna jer već postoje na lageru u MORH-u. Očito je da je MORH tih 12 milijuna kuna dao radi nekih drugih interesa", izjavio je Sesar te napomenuo kako su tako jednom kupljeni i dijelovi za MIG 29 kojih mi uopće nemamo, samo da se napravi promet.

"O svemu tome obavijestio sam nadležne osobe u MORH-u i generala Klanca načelnika vojnosigurnosne agencije, ali ništa nije poduzeto.

Ukrspecexport: Konkurencija nam namjerno podmeće

Ivica Josipović, predstavnik Ukrspecexporta  jednogodišnje kašnjenje u remontu MIG-ova obrazlaže lošim meteouvjetima i složenom procedurom. Tvrdi da mu konkurencija namjerno podmeće te da je protiv Ukrspecexporta objavila preko 500 članaka.

Urednik Gordan Malić suočio je ga je s troškovnicima ispisanim olovkom na kojima se nalazio popis isplata visokim dužnosnicima Ministarstva obrane BiH, i pitao ga je li taj popis isplata na crno napisan njegovom rukom.


Josipović je rezolutno odbio mogućnost da je davao mito dužnosnicima BiH, te demantirao da je riječ o njegovom rukopisu. No, za emisiju svjedok vještaci grafolozi Marijan Krajina i Igor Jelovac potvrdili su da je rukopis "vrlo vjerojatno i gotovo sigurno njegov" usporedivši ga sa snimkom dokumenata s njegovog radnog stola načinjenim tijekom intervjua.

Dušanka Majkić, predsjednica Komisije za obranu BiH, za Svjedok je izjavila kako je ukrajinska tvrtka Ukrspecexport poznata po sumnjivim poslovima. Zbog kriminala u remontu helikoptera njihove tvrtke kćeri Ukrmash, uhićeno je nekoliko dužnosnika Ministarstva obrane Makedonije.

Majkić je izjavila da je remont helikoptera za BiH bio sporan, preskup i loše obavljen jer su se helikopteri u BiH vratili u gorem stanju nego prije remonta. "Samo zajednička istraga državnog odvjetništva BiH i RH mogla bi istražiti pozadinu te priče", zaključila je.
 

Pročitajte više