Milanović: Hrvatska je pri dnu vrha svijeta, ovo nam je prilika da se malo dignemo prema vrhu

Foto: Hina

VLADA je s današnje sjednice u saborsku proceduru uputila prijedlog Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije kojom se predlaže produljenje osnovnoškolskog obrazovanja na devet godina.

Na sjednici je istaknuta važnost Strategije za budućnost i uspjeh Hrvatske, posebice za gospodarstvo.

"Strategija je jako važna, ona je mjerljiva, a o tome koliko ćemo ulagati u znanje, kako i u što, ovisi budućnost Hrvatske. Ne opstanak, ali budućnost da, odnosno razlika između uspjeha ili neuspjeha", istaknuo je premijer Zoran Milanović.

Hrvatska je sada u Europskoj uniji i kao takva se, kaže Milanović, nalazi "pri dnu vrha svijeta. "Ova strategija je način da se malo dignemo prema vrhu. Znam da to zvuči ambiciozno, ali bez ambicije nema ničega", dodao je Milanović.

Mornar: Hrvatsko obrazovanje među najkraćima u Europi

Prema Strategiji, predviđeno je produljenje cjelovitog općeg obveznog odgoja i obrazovanja s 8 na 9 godina, što uz zadržavanje trajanja srednjoškolskog odgoja i obrazovanja znači produljenje cjelokupnog odgoja i obrazovanja.

Sveobuhvatnost i složenost predloženih promjena zahtijeva politički, stručni i javni konsenzus te mobiliziranje svih reformskih potencijala, ističe se u Strategiji, a potrebu konsenzusa u svojim su istupima istaknuli i premijer i ministar znanosti, obrazovanja i sporta Vedran Mornar.

U izjavi novinarima uoči sjednice Vlade, Mornar je kazao kako Hrvatska mora ići na devetogodišnje osnovnoškolsko obrazovanje, navodeći da imamo jedno od najkraćih obrazovanja u Europi.

"Kad ćemo to realizirati ne mogu točno reći", rekao je te dodao kako očekuje da će Strategija dobiti potporu u Saboru.

Uči se cijeli život

Mornar je na sjednici naglasio da je misija obrazovnog sustava osigurati kvalitetno obrazovanje dostupno svima, u skladu sa sposobnostima svakog korisnika sustava, a misija znanstvenog sustava istraživanjima unaprijediti ukupni svjetski fond znanja te pridonijeti boljitku hrvatskog društva, posebice gospodarstva.

Strategija sadrži nekoliko poglavlja odnosno razrađuje sustav cjeloživotnog učenja, predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja, visokog obrazovanja, obrazovanja odraslih te sustav znanosti i tehnologije, a osnovno načelo na kojem se temelji je autonomija svih institucija u području obrazovanja i znanosti, kao i autonomija svih djelatnika.

Strategiju je izradilo Nacionalno koordinacijsko tijelo za izradu Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, rađena je duže vrijeme, a u nju su ugrađeni brojni prijedlozi stručnjaka, istaknuto je na sjednici.

Pročitajte više