Breglec upozorio na starost prijevozničkog voznog parka

PROSJEČNA starost teretnih vozila u Hrvatskoj je preko 11 godina, autobusa preko 13 godina, dok je samo 28 posto voznog parka mlađe od 10 godina i s takvim voznim parkom hrvatski prijevoznici će teško moći izdržati konkurenciju kad se otvori to tržište prijevoznicima iz EU, kazao je danas državni tajnik za promet i veze Dražen Breglec.

Odredbom o minimalnoj starosti vozila u Zakonu o prijevozu u cestovnom prijevozu se na to htjelo upozoriti prijevoznike, jer ima dosta ponude, a malo posla na hrvatskom cestovnom prijevozničkom tržištu, rekao je Breglec na skupu "Europske integracije i hrvatski prijevoznici" koji su organizirali udruga Hrvatski cestovni prijevoznici i Zagrebački velesajam.

Ta će odredba pomoći i da se s cesta ukolne vozila od 15 i 20 godina starosti, ustvrdio je Breglec. Dodao je da u Hrvatskoj trenutno ima 106.072 teretnih vozila ukupne bruto mase teže od 3,5 tona, te oko 4.900 autobusa.

Značajna skupina hrvatskih prijevoznika želi ulazak uEuropsku uniju i to jedva čeka, a država i Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka izaći će u susret prijevoznicma da se lakše pripreme za ulazak u EU i dolazak konkurencije, kazao je Breglec.

Napomenuo je da je resorno ministarstvo već razgovaralo sa Ministarstvom gospodarstva, rada i malog poduzetništva da bi od postojećih poduzetničkih kredita, jedna linija kredita bila namijenjena prijevoznicima za obnavljanje voznog parka koja bi za jedan do dva posto bila povoljnija od postojećih kreditnih aranžmana. Sredstva za to osigurala bi se iz državnog proračuna.

Breglec je kazao da primjerice, područje kabotaže u putničkom i cestovnom prijevozu nije usklađeno s pravnom stečevinom EU, te da će se o tom području pregovarati, pa je zamolio i prijevoznike da usklade svoje strategije i stavove oko toga. Udio kabotaže u ukupnom prijevozu EU je oko 0,8 posto, što znači da su mnogi lokalni prijevoznici zadržali svoje poslove unatoč otvaranju tržišta, rekao je Breglec. Dodao je da pojam kabotaže unutar EU ne znači automatski i kabotažu unutar jedne zemlje članice, pa bi se moglo primjerice dogoditi da strani prijevoznik vozi liniju Zagreb-Milano, ali ne i Zagreb-Split.

Pročitajte više