Državni tajnik se osramotio pred kamerama, voditeljica PISA projekta odbacila njegove teze

Screenshot: N1, Nova TV

S OBZIROM na to da je državni tajnik Ministarstva znanosti i obrazovanja Matko Glunčić pokušao opravdati loše rezultate hrvatskih učenika na međunarodnim PISA testovima u najmanju ruku upitnim tvrdnjama, odlučili smo ih provjeriti s nacionalnom voditeljicom PISA projekta, Michelle Braš Roth.

> Državni tajnik o lošim rezultatima: "U statistiku su ušla i djeca s posebnim potrebama te nacionalne manjine"

> Pupovac: Po Glunčićevim šovinističkim kriterijima, Hawking i Tesla ne bi bili ono što jesu

Podsjetimo, Glunčić je konstatirao kako su rezultati hrvatskih učenika na PISA testovima loši jer su "u statistiku ušla i djeca s posebnim potrebama i nacionalne manjine".

Na pitanje je li moguće da u nekim zemljama učitelji zaista nalažu lošijim učenicima da ne dođu u školu na dan testiranja, Braš Roth nam je odgovorila:

Nema spoznaja da države varaju

"Nema nikakvih spoznaja da neka država to radi jer bi na taj način varale same sebe i ne bi imale saznanja o vlastitim obrazovnim rezultatima, što nijednoj državi nije u interesu. Moje mišljenje je da države poštuju tehničke standarde te da u testiranje ulaze svi učenici koji su slučajnim odabirom ušli u uzorak ispitanika.


U svim zemljama sudionicama uzorkovanje škola radi američki WESTAT, kompanija koja je unutar PISA konzorcija, pa tako i kod nas. Iz ukupnog broja škola u kojjima se mogu naći učenici petnaestogodišnjaci isključene su škole za učenike s posebnim potrebama i škole nacionalnih manjina, u dozvoljenom okviru od ukupno 5% isključenja, kako bi uzorak ostao reprezentativan."

Braš Roth objasnila je da teoretski postoji mogućnost da u testiranje budu uključeni i učenici izu nacionalnih manjina:

Zanemarivo malo učenika s poremećajima u razvoju

"Mi ne pitamo učenike koje su nacionalnosti i moguće je da su u nekim školama učenici iz nacionalnih manjina uključeni. To je moguće i za učenike s nekim blažim oblicima poremećaja u  razvoju koji pohađaju redovnu nastavu, ako su ušli u uzorak.

Međutim, takvi učenici mogu biti isključeni ako po procjeni škole ne bi bili u stanju sudjelovati u testiranju zbog svog poremećaja, primjerice ako zbog poremećaja u ponašanju ometaju druge učenike. Također, i roditelji takve djece mogu uskratiti suglasnost za sudjelovanjem,. U svakom slučaju, takvih učenika je zanemarivo malo i oni nikako ne bi mogli utjecati na krajnje rezultate.


Ukoliko se testiranje provodi tamo gdje je veći broj učenika odsutan zbog bolesti, mi ponavljamo testiranje zbog učenika koji nisu mogli prisustvovati, a žele sudjelovati".

Na pitanje zbog čega je državni tajnik Glunčić dao ovakve izjave, odnosno je li moguće da je dezinformiran, Braš Roth je odgovorila:

"Državni tajnik nije dezinformiran jer od mene nije te rezultate nije tražio ni dobio, jedino je moguće da se zabunio, odnosno da je mislio na drugi tip testiranja, TIMMS. No ja ne mogu znati što je točno mislio kad je to rekao".

Pročitajte više