Građani onemogućili radnike "Konstruktora" da ograde gradilište

STANARA zgrade s osam stanova na Mažuranićevoj obali 36 u Karlovcu onemogućili su danas tvrtku "Konstruktor" da ogradi gradilište mosta Dubovac i prilazne ceste budućega gradskog prometnog prstena, jer im, kako tvrde, "zaštitna ograda treba doslovce prekriti prozore, a sama građevina prolazi na samo nekoliko metara od zgrade".

Hrvatske su ceste kao ulagač unajmile tvrtku Zvonimir Security, koja je poslala deset zaštitara, no postavljanje ograde ipak je, bez izgreda, spriječilo dvadeset i pet stanara Mažuranićeve obale 36.

Stanari kažu da se već dvije godine bore za preseljenje, jer im nije prihvatljivo da je pristupna cesta udaljena četiri metra od zgrade, i to na visini prvog kata. "Zbog buke, štetne emisije plinova, prašine, pa i straha od vozila, tereta s kamiona i slično, više nećemo moći ni otvarati prozore, niti spavati, niti živjeti", kažu stanari.

Jedan od stanara, Darko Kralj, pita se kako je moguće da su Hrvatske ceste i grad Karlovac dobili građevnu dozvolu iako njih nikada nitko ništa nije pitao, te tvrdi da je dozvola izdana bez upravnog postupka, kakav nalaže zakon.

Pročelnik karlovačkog Upravnog odjela za prostorno planiranje i upravljanje imovinom Mladen Rakočević rekao je da u projekt ni na koji način nije ušla prijeporna zgrada, tako da Hrvatske ceste kao ulagač nisu ni obvezne rušiti objekt i nadoknaditi štetu stanarima.

Međutim i Rakočević kaže da je potpuno neprihvatljivo takvo stanje i zato je grad u nekoliko navrata predložio Hrvatskim cestama da otkupe tu kuću i odštete stanare. "Grad je, na temelju službene procjene, došao do cijene od oko 1,5 milijuna kuna, ali su stanari zahtijevali četiri milijuna kuna", rekao je Rakočević dodavši da to nije bila službena ponuda, već samo izračun. "Kuća je trošna, a stanari traže cijenu kao za novo, a to ne ide", kazao je.

Rakočević je rekao kako se zbog radova koji trebaju početi ne očekuje da bi kuća mogla popucati i pretrpjeti druge statičke poremećaje. Grad je ipak angažirao sudskog vještaka za građevinarstvo da prati stanje i utvrdi nastaju li poremećaji. Ako se pojave poremećaji, grad bi odlučnije zahtijevao od Hrvatskih cesta popravak zgrade ili otkup i rušenje, rekao je.

Pročitajte više