Grupa Mobilkom Austria: Povećanje prihoda i EBITDA u svim društvima grupe

UNATOČ jakoj konkurenciji, posebice na austrijskom tržištu, sve članice mobilkom austria grupe: mobilkom austria, VIPnet (Hrvatska), Si.mobil (Slovenija) i mobilkom [liechtenstein], uspjele su ponovno povećati prihode i EBITDA.

VIPnet, Si.mobil i mobilkom [liechtenstein] pridonijeli su ukupnom prihodu grupe s 20%. Prihodi grupe su porasli za 4,7% na 1.019,3 milijuna eura. Prihode mobilkom austria grupe čine 49,4% ukupnih prihoda Telekoma Austria.

EBITDA je porasla za 6,1% na 389,5 milijuna eura. U usporedbi s prvom polovicom 2003. EBIT je povećan za 1,8% na 212,4 milijuna eura što je ostvareno unatoč porastu amortizacije od 11,6% nastale djelomično uslijed početka otpisivanja koncesije za UMTS i razvoja UMTS mreže nakon početka komercijalnog rada u drugom tromjesečju 2003. kao i uslijed daljnjih ulaganja u mrežu.

Rashodi mobilkom austria grupe u prvom polugodištu 2004. iznosili su 806,9 milijuna eura, što predstavlja porast od 5,5% u odnosu na prvo polugodište 2003. Posljedica je to više amortizacije primljenih usluga, naknada za interkonekciju i troškova zaposlenika. Ulaganja su u odnosu na isto razdoblje prethodne godine smanjena za oko 10% na 83,9 eura milijuna eura. Uzrok tome su smanjena ulaganja u materijalnu imovinu mobilkom austria.

"Osim porasta prihoda i EBITDA porastao je i broj korisnika u svim tvrtkama u sve četiri zemlje usprkos sve većoj konkurenciji na tim tržištima: baza korisnika porasla je od početka ove godine za više od 42,000 novih korisnika. To znači da putem mreža mobilkom austria grupe razgovara 4,78 milijuna korisnika – 4,7% više nego u prvih šest mjeseci 2003.", komentirao je dobre polugodišnje rezultate dr. Boris Nemšić, predsjednik Uprave mobilkom austria i COO Wireless Telekom Austrie.

mobilkom austria: s 42,3% vodeći na tržištu unatoč jakoj konkurenciji

Od prve polovice 2003. stopa penetracije u Austriji je porasla s 86,6% na 91,8%. Unatoč sve snažnijoj konkurenciji, mobilkom austria je uspjela zadržati svoj udio na tržištu na visokih 42,3%. Na kraju prve polovice 2004. mobilkom austria je imala oko 3,17 milijuna korisnika – ili 3,4% više nego na kraju prve polovice 2003. Gotovo 8,000 novih korisnika privučeno je od početka godine.

Uz to, mobilkom austria je povećala udio pretplatnika za 0,3% na 53,4% ukupnog broja korisnika. ARPU je stabilnan sa 36,2 eura kao i u istom razdoblju prošle godine.

U segmentu poslovnih korisnika, mobilkom austria opslužuje preko dvije trećine poslovnih korisnika u Austriji. Razlozi za ovakav uspjeh su inovativne poslovne usluge, korisniku prilagođena poslovna rješenja te izvrsna kvaliteta mreže.

U odnosu na prvu polovicu 2003. mobilkom austria je uspjela povećati prihode za 3,0% na 817,3 milijuna eura. EBITDA je porasla za 4,9% na 315,3 milijuna eura. Iako je amortizacija porasla, EBIT je povećan za 2,9% na 188,8 milijuna eura.

Povećan podatkovni promet zahvaljujući inovativnim primjenama

U segmentu prijenosa podataka, mobilkom austria je dostigla brojku od više od milijuna GPRS korisnika tijekom prve polovice 2004. – što je dvostruko više nego u istom razdoblju prošle godine. Broj MMS korisnika je gotovo učetverostručen u odnosu na prvih šest mjeseci 2003. i iznosi oko 344,000. U prvoj polovici 2004. poslano je više od 1,5 milijuna MMS poruka. Ovogodišnjim lipanjskim predstavljanjem usluge Vodafone live! - mobilkom austria je napravila važan iskorak za svoje poslovanje na području prijenosa podataka. Vodafone live! je istovremeno pokrenut i u VIPnetu i Si.mobilu.

Od pokretanja usluge do početka lipnja mobilkom austria je uspjela pridobiti gotovo 10,000 Vodafone live! korisnika, a uočen je i znatan porast u korištenju podatkovnih usluga. Proizvodi namijenjeni poslovnim korisnicima - Vodafone Mobile Connect UMTS/GPRS i BlackBerry® se također vrlo uspješno razvijaju – korisnici ovih proizvoda su bitno povećali stopu korištenja usluge prijenosa podataka.

 "Korisnicima prilagođeni proizvodi u segmentu prijenosa podataka doveli su, između ostalog, do porasta udjela podatkovnog poslovanja u ukupnoj dobiti – ARPU iz prijenosa podataka porastao je za 10.7% na 3,1 eura. Tako pozitivan trend pokazuje i potvrđuje da smo usredotočeni na prave proizvode u segmentu prijenosa podataka," objasnio je dr. Hannes Ametsreiter, direktor Marketinga, prodaje i službe za korisnike u mobilkom austria.

VIPnet: Prihodi porasli 14,9%

U prvoj polovici 2004. stopa penetracije u Hrvatskoj je porasla s 53,1% na 56,4%. VIPnet je povećao svoj tržišni udio na 50,1%. VIP mrežu trenutno koristi preko 1,24 milijuna korisnika, što predstavlja porast od 8,4% u odnosu na prvu polovicu prošle godine. ARPU je porastao za 7,2% na 19,7 eura.

Hrvatska je i dalje među vodećim zemljama kada je riječ o korištenju SMS poruka. Na VIP mreži mjesečno se pošalje po 72 SMS poruke po korisniku. Brojke o razvoju MMS usluge također pokazuju zadovoljavajući trend: broj naplaćenih MMS poruka je gotovo usedmerostručen na 1,4 milijuna poruka u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Zbog toga je udio podatkovnih prihoda u ukupnom prihodu od prometa dostigao 27,0% u prvoj polovici 2004.

Prihodi su porasli za 14,9% na 167,1 milijuna eura, a EBITDA za 8,3% na 65,4 milijuna eura. EBIT je smanjena za 11,3% na 24,3 milijuna eura zbog ulaganja u mrežu i računovodstvenog efekta "push-down accounting" nastalog povećanjem vlasničkog udjela mobilkom austrie na 99%.

"S pokretanjem EDGE tehnologije u travnju 2004. VIPnet je postao prvi operater u Hrvatskoj koji je ponudio treću generaciju mobilne telefonije. U razdoblju od travnja do kraja lipnja, VIPnet je EDGE tehnologijom pokrio 90 posto stanovništva Hrvatske te tako postao jedan od prvih operatera u Europi koji je ostvario nacionalnu 3G pokrivenost", rekao je dr. Dino Dogan, izvršni direktor Financijskog sektora u VIPnetu.

"Pokretanjem EDGE tehnologije u travnju 2004. ne znači da smo odustali od UMTS-a. Hrvatsko Vijeće za telekomunikacije nedavno je objavilo natječaj za još tri koncesije druge generacije GSM/DCS-1800 kao i za tri UMTS koncesije. Pažljivo ćemo proučiti natječajnu dokumentaciju te odlučiti hoćemo li podnijeti ponudu za GSM 1800/UMTS koncesiju," dodao je Dogan.

Si.mobil – EBITDA povećan za 35,8% na 9,2 milijuna

Svojim tržišnim udjelom od 23,4%, Si.mobil je po veličini drugi mobilni operater u Sloveniji, u kojoj je stopa penetracije 78,4%. Unatoč zasićenju tržišta, broj korisnika je porastao za 3,3% na gotovo 362,000 u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Tom porastu doprinijeli su novi tarifni modeli te privlačni proizvodi i usluge poput Mobile Connect Card i Vodafone live!. Predstavljanje usluge Vodafone live! bio je veliki uspjeh u Sloveniji. Također, Mobile Connect Card je vrlo dobro prihvaćen od strane korisnika u Sloveniji.

"Rezultati su ohrabrujući, ali naš glavni cilj odnosi se na povećanje našeg tržišnog udjela. Usredotočit ćemo se na unaprijeđenje tržišnih uvjeta, koji trebaju postati europski" rekao je Zoran Thaler, novi predsjednik Uprave Si.mobila. "U većini članica EU tržišni lideri drže 40-50% tržišnog udjela, samo u Sloveniji se suočavamo sa situacijom da dominantni operater drži gotovo 80%, što je neprihvatljivo", dodao je Zoran Thaler. Si.mobil je ostvario lagani porast prihoda u prvoj polovici 2004. za 2,0% na 40,0 milijuna eura u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. "Optimizacijom korištenja resursa uspjeli smo povećati EBITDA za 35,8% u odnosu na prethodnu godinu na razinu 9,2 milijuna eura," dodao je Thaler. EBIT je napredovala s -1,4 milijuna eura u prvoj polovici 2003. na 0,1 milijuna eura u prvoj polovici 2004, što je dovelo do pozitivnog rezultata po prvi put.

mobilkom [liechtenstein]: utrostručen EBITDA

Unatoč jakoj konkurenciji, mobilkom [liechtenstein] uspio je povećati tržišni udio na 11,4%, čime je postao drugi po veličini operater u Liechtensteinu, gdje je stopa penetracije trenutno 75,3%. Unatoč zasićenosti tržišta, mobilkom [liechtenstein] je uspio povećati broj korisnika za 31,8% na gotovo 3.000 u prvih šest mjeseci 2004. S ARPU-om od 77 eura, mobilkom [liechtenstein] i dalje je među vodećim europskim operaterima.

"Prihodi u prvoj polovici 2004. porasli su za 26,1% na 5,8 milijuna eura. EBITDA je gotovo učetverostručena u odnosu na isto razdoblje prethodne godine i dostigala je razinu od 1,1 milijuna eura. Istovremeno, EBIT je napredovao od neutralnog u prvoj polovici 2003. na pozitivnih 0,8 u prvoj polovici 2004." rekao je je Boris Nemšić, zadovoljan rezultatima za prvu polovicu 2004.

Pročitajte više