savjet sdp-a raspravljao o projektu hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava

Savjet SDPa danas je na proširenoj sjednici raspravljao o Projektu hrvatskog odgojnoobrazovnog sustava za 21. stoljeće i Prijedlogu zakona o znanstvenoistraživačkoj djelatnosti i visokom obrazovanju.

I dok je zakonski prijedlog o znanosti i visokom obrazovanju - o kojemu je članove Savjeta izvijestio ministar Gvozden Flego - dobio jednodušnu potporu da što prije uđe u saborsku proceduru kako bi bio donesen tijekom proljeća, rasprava o Projektu hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava pokazala je često potpuno oprečna stajališta.

Taj je projekt poslan u saborsku proceduru, a zastupnici će se o njemu očitovati na sljedećoj sjednici, za dva tjedna, jer jučer nisu glasovali zbog nedostatka kvoruma.

Inače, tijekom jučerašnje rasprave u Saboru Prijedlog je podupro samo HSS, a predstavnici ostalih klubova zastupnika uglavnom su ga ocijenili negativno.

Oštra rasprava, po riječima predsjednika Savjeta SDP-a Antuna Vujića, samo je potaknula prijedlog da se održi novi radni sastanak na koji će biti pozvan i ministar prosvjete i športa Vladimir Strugar.

Ali, istaknuo je, ovaj put bez nazočnosti javnih medija sastat će se uža skupina koja će pokušati riješiti probleme i, s tim u vezi, donijeti zaključke. Vujić nije rekao kada će se održati sastanak.

Josip Milat, pomoćnik ministra Strugara i ravnatelj Zavoda za unapređenje školstva, rekao je da su se sve primjedbe na Prijedlog zapravo odnosile na sustav osnovnog i obveznog školovanja te na kompetencije rada nastavnika u drugome ciklusu osnovnog školstva.

Reagirajući na Milatovo izlaganje, Zlatko Šešelj je ustvrdio da je Projekt zapravo ´besmislen model koji je zatamnio bitne stvari i o kojemu je nametnuta rasprava, a neće ´preživjeti´ ni sljedeće izbore´.

Marija Lugarić, pak, pozvala je da se učini sve kako bi se postupnim promjenama doista dobila nova škola.

Neven Budak smatra da bi se, umjesto rasprava o ´debelim, beskorisnim materijalima´ kakav je Projekt, trebalo usredotočiti na rasterećivanje nastavnih programa i na pitanje visokoškolske izobrazbe nastavnika.

Na nužnost konsenzusa o tako važnim pitanjima kao što su odgoj i obrazovanje upozorio je Vjeran Zuppa. Istaknuo je kako se smislena struktura školstva ne može postići ´´strugalicom´ protiv ´šuvarice´ jer je riječ o ideologijskim modelima koji ne mogu odgovoriti suvremenim zahtjevima odgoja i obrazovanja´.

I dok su u raspravi Projekt podržali stručnjaci - pedagozi, predstavnici ostalih struka imali su mnogo primjedaba.

S tim u vezi, predsjednik Savjeta SDP-a rekao je da je rasprava pokazala razlike između ´pedagogizma i holizma´, to jest stajališta pedagoške struke i onih koji smatraju da je potrebno transdisciplinarno (cjelovito) učenje i znanje.

Pročitajte više