Zašto su vozači BMW-a često idioti?

Foto: Ivo Cagalj/ PIXSELL, Igor Soban/PIXSELL, Shutterstock

REGIJA je zgrožena prometnom nesrećom koja se dogodila u subotu kod Mostara, pri čemu je poginulo četvero ljudi.

>> Nesreću su uzrokovali hercegovački tajkun i sin drugog tajkuna

U automobilu Renault Scenic od posljedica nesreće smrtno je stradao bračni par Krstić iz Mostara s devetogodišnjim sinom, dok im je trogodišnja kći zadobila životno opasne ozljede te se liječnici u mostarskoj bolnici bore za njezin život. U BMW-u je smrtno stradao hercegovački biznismen Mate Primorac.

Primorac se utrkivao s Milom Dokom, vozačem Mercedesa. Kako je pisao Avaz.ba, sumnja se da je samu nesreću izazvao upravo Primorac, koji je nepropisno pretjecao na mjestu gdje je dozvoljena brzina 60 kilometara na sat.

Udario je u Mercedes, za čijim je volanom bio Mile Doko (31), potom u BMW, kojim je upravljao L.Š. (22), i na kraju svom silinom u Renault Scenic, u kojem je bila obitelj Krstić, a kretao se iz suprotnog smjera.

Dojam je da vlasnici skupih auta često voze obijesno

Užasava samo saznanje da je toliko života uništeno jer se netko utrkivao. Čovjek je najnormalnije vozio svoju obitelj kući nakon izleta i jednostavno ništa nije mogao učiniti jer postoje oni koji divljaju cestama.

Naravno da ne treba generalizirati, najsavjesnijim vozačima može se dogoditi greška u prometu zbog koje može nastati tragedija, no jedno je pogriješiti, a drugo voziti pijan, voziti prebrzo ili se utrkivati.

Dojam je da su krivci za takve prometne nesreće vozači skupocjenih automobila, ponajviše njemačkog trolista - BMW-a, Mercedesa i Audija. A kad bismo dodatno precizirali stanje, čini se da BMW prednjači.

U Srbiji u BMW-u poginulo četvero mladih ljudi

Kad je riječ o nedavnim nesrećama, priličnu pozornost privukla je ona koja se 11. rujna dogodila u Srbiji, kada je život u mjestu Surduk izgubilo četvero mladih ljudi. Telegraf je pisao da je vozač BMW-a tijekom neprilagođene brzine prešao u lijevu traku i udario u rubnik, zbog čega se auto prevrnuo od siline udara. Tri osobe su poginule na licu mjesta, a četvrta u bolnici zbog zadobivenih ozljeda.

>> BMW-om u Zagrebu prošao kroz crveno i udario u kombi. Auto se zapalio, vozač umro

Ne treba ići u susjedstvo kako bismo pronašli nedavne primjere ovakvih nesreća. Teška prometna nesreće u kojoj je sudjelovao BMW dogodila se i 18. rujna u Zagrebu.

Na raskrižju Slavonske avenije vozač je skretao u naselje Ivanja Reka, u Ulicu Svetog Ivana, dok je za taj smjer kretanja na semaforu bilo upaljeno crveno svjetlo. Udario je u Mercedes makedonskih registracija, a uslijed naleta oba vozila sletjela su s ceste te je došlo do zapaljenja BMW-a. Vozač BMW-a je poginuo.

>> U teškoj nesreći u Vinkovcima poginuo vozač (27) i suvozačica (20)

Postoji rujanski primjer i iz Vinkovaca. U ovom gradu 27-godišnjak je u BMW-u sletio s ceste i udario u drvo. S njim je u automobilu bila 20-godišnja putnica. Oboje su poginuli.

Pretjecao preko pune linije, poginulo dijete

Pisali smo u lipnju o prometnoj nesreći koja se dogodila u Štefancu. Pijani vozač BMW-a (0.79 promila) pretjecao je teretno i osobno vozilo preko pune linije, udario je u vozilo ispred sebe te potom u bicikl, na kojem se na nogostupu nalazilo dijete. Dijete je poginulo.

I na hrvatskim prometnicama se utrkuje. Poznat je slučaj iz siječnja. Radi se o nesreći u kojoj su sudjelovala dva automobila - BMW X5 i Porsche Taycan, koji su se navodno utrkivali.

Kako je izvijestila policija, do nesreće je došlo jer 31-godišnjak, upravljajući BMW-om X5, nije prilagodio brzinu stanju kolnika i uvjetima na cesti, uslijed čega je u zavoju prešao na lijevu stranu kolnika u trenutku kad ga je s njegove lijeve strane pretjecao Porsche Taycan, kojim je upravljao 27-godišnjak. Suvozač iz BMW-a je poginuo.

 

Nerijetke su i nesreće koje skrive vozači Mercedesa. Poznat je slučaj prometne nesreće iz 2021. kod Zadra, u kojoj su smrtno stradala dva mladića. Nesreća se dogodila kad 18-godišnji vozač osobnog vozila marke Mercedes nije stao na znak STOP. Udario je u Fiat. Dva mladića iz Fiata su poginula.  

 

Jedna od poznatijih i medijski zastupljenijih nesreća je ona koju je 2018. skrivio 20-godišnji Marin Kamenički. On je u Mercedesu C 63 AMG jurio zagrebačkom Ilicom 200 kilometara na sat te usmrtio dvije ženu, suvozačicu iz Opel Astre u koju je udario te suvozačicu iz svojeg automobila.

Ovaj donekle stariji primjer spominjemo upravo zbog "težine" kazne koju je vozač dobio. Prvo je nepravomoćno dobio četiri i pol godine zatvora, što mu je kasnije sud povisio na šest godina zatvora.

Pisali smo tada kako su dvojica mladića u Njemačkoj osuđena za ubojstvo i doživotni zatvor zato što su tijekom ilegalnih uličnih utrka u Berlinu udarila auto 69-godišnjeg umirovljenika, koji je umro na licu mjesta. 

Nije rađeno istraživanje, Husinec: Vozači BMW-a definitivno skrive najviše prometnih nesreća

Mogli bismo nabrajati unedogled, ali poanta je jasna - u puno prometnih nesreća sudjeluju vozači skupocjenih automobila i često ne budu adekvatno kažnjeni. Pitali smo Ministarstvo unutarnjih poslova je li ikad rađeno istraživanje o tome. Dakle, zna li se koliko prometnih nesreća skrive vozači pojedinih marki vozila.

Rekli su nam da takvo istraživanje nikad nije rađeno, a isto su nam odgovorili iz Hrvatskog autokluba. Potvrdio je to za Index i sudski vještak i prometni stručnjak Goran Husinec.

"Nisu mi poznata takva istraživanja, ali su rađena u Europi. Najsvježije što znam u Velikoj Britaniji. Na vrhu liste prijestupnika uistinu su vozači BMW-a. Kako to? To je prisutno i kod nas, da su vozači triju marki premium automobila, vrhunskih automobila, to su, uz BMW, još Mercedes i Audi, ujedno oni koji skrive najviše prometnih nesreća", kaže.

Pitamo ga može li se definitivno reći da su ti vozači krivci za najviše nesreća u Hrvatskoj.

"Definitivno. Izuzetno je velik omjer prometnih nesreća koje izazivaju vozači ovih vozila naspram onih manje luksuznih. Pazite, njih je najmanje. Njih nema puno u cjelokupnom hrvatskom voznom parku u odnosu na druge marke, a pogledajte uostalom i koliko se o njihovim nesrećama izvještava.

"Kad ste zadnji put čuli da je netko s Toyotom skrivio prometnu nesreću?

A uvijek se pojavljuju u vijestima iste marke. BWM, Mercedes, Audi... Kad ste zadnji put čuli da je netko s Toyotom skrivio prometnu nesreću zbog toga što je vozio obijesno? Garantiram vam da ćete na prvu moći nabrojati poznate prometne nesreće nastale zato što se BMW-om ili Mercedesom vozilo obijesno", objasnio je Husinec.

Ističe kako u Hrvatskoj prometna kultura ne prati tehnološka dostignuća.

"Zato se događa da postoji sloj ljudi koji se jednostavno ne boji zakona. Ti ljudi na neki način izbjegnu ozbiljnije kazne pa se zakona ne boje. Ovo što ja znam, prema mom iskustvu, najčešće se događa u manjim mjestima, gdje su česti primjeri tih lokalnih tajkuna koji maltretiraju mjesto, a policija ih izbjegava jer s njima ne želi imati posla", dodaje Husinec.

"Nisu krivi auti, nego ljudi koji ih voze"

Što se tiče onoga što država može učiniti, Husinec je rekao da je jedino rješenje da se povećaju kazne, odnosno da se učestalije sankcionira obijesna vožnja.

"Čujem i da su nesreće zato što su automobili ovakvi ili onakvi. Čujem da, recimo, da BMW ima najviše nesreća zbog zadnjeg pogona itd. To nema veze. To je iznimno dobar automobil, kao sve ove tri marke. Nesreće nemaju veze s voznim karakteristikama vozila, nego s ljudima koji ih voze", dodao je Husinec.

Istraživanje u Velikoj Britaniji: 17.1 posto vozača BMW-a ima barem jednu osudu

Iako ne postoje istraživanja u Hrvatskoj, postoje ona u Europi, koja potvrđuju riječi Gorana Husineca.

Studija GoCompare Car Insurance otkrila je da 17.1 posto vozača BMW-a ima barem jednu osudu za nepropisnu vožnju. To je više nego dvostruko od prosjeka za sve modele (8.5 posto). Na drugom mjestu su vozači Audija, a slijede oni Mercedesa i Jaguara.

Među agresivnima u Norveškoj i vozači Tesle

Još jedna studija potvrdila je stereotip o vozačima BMW-a kao najagresivnijima u prometu. Istraživanje je provela norveška osiguravajuća kuća Storebrand putem Norstata.

Čak 53% ispitanih smatra da su vozači BMW-ovih automobila najagresivniji. Nakon BMW-a slijede vozači Audija s 37% te, iznenađujuće, Teslini vozači, za koje 30% ispitanih misli da su agresivni. Top 5 zaokružuju još dva luksuzna proizvođača iz Njemačke, Porsche (18%) i Mercedes (15%).

>>Ovo su automobili koje najčešće voze psihopati

Scrap Car Comparison proveo je studiju u kojoj je nastojao otkriti kakve automobile najčešće voze psihopati, sebični i samouvjereni vozači, koji ne mare za ostale sudionike u prometu.

Ispitivanjem oko dvije tisuće britanskih vozača uspjeli su definirati idealan automobil prosječnog psihopata.

Vozači BMW-a dobili su najviše bodova, 12.6 od mogućih 36. Njima za petama su vozači Audija s 11.7 bodova, dok osjetno niže sa 7 bodova Fiat drži treće mjesto. Top 5 zaokružili su Mazda sa 6.4 boda i Honda sa 6.3 boda.

Carvertical je napravio istraživanje o automobilima koji su u prometu najoštećeniji. Analizirano je gotovo milijun izvješća o povijesti automobila.

Lexus zauzima prvo mjesto. Na drugom mjestu su automobili marke Subaru, na trećem Jaguar. BMW je zauzeo četvrto mjesto, a Dacia peto. Kako se navodi u istraživanju, Lexus je pouzdan, ali moćan automobil pa vozači često precijene svoje vozačke vještine, što može završiti katastrofalno. Isto vrijedi i za automobile Jaguar i BMW. 

Istraživanje Berkeleyja: Vozači BMW-a rjeđe staju na pješačkom prijelazu

Zanimljiv pogled o ovoj temi dao je Engineerine.com, koji se zapitao zašto se vozače BMW-a smatra najbezobraznijima na cesti. I ako je to istina, zašto se tako ponašaju?

Naveli su istraživanje s kalifornijskog Sveučilišta Berkeley, koje je otkrilo vezu između neoprezne vožnje i bogatstva. Jednostavno rečeno, veća je vjerojatnost da će bogatiji ljudi biti nepristojni u vožnji. Studija je proučavala kako su se vozači u Kaliforniji ponašali kod zaustavljanja i kako su reagirali na pješake na raskrižjima na kojima su bili prisiljeni stati.

Otkrili su da je veća vjerojatnost da će vozači skupih vozila, poput BMW-a i Mercedes-Benza, kršiti prometne propise prolaskom kroz raskrižja kada nije njihov red za to.

Paul K. Piff, jedan od istraživača koji su sudjelovali u ovom istraživanju, rekao je:

"U našoj studiji o pješačkim prijelazima nijedan automobil u kategoriji starijih automobila nije prošao preko pješačkog prijelaza bez zaustavljanja. Uvijek su se zaustavljali radi pješaka. Najuočljiviji je bio zaključak da se skupi automobili rjeđe zaustavljaju, a vozači BMW-a bili su najgori."

Pročitajte više