Svi su oni pobjednici

Foto: PR

NADAHNJUJUĆI, pristupačni i izvrsnih performansi te savršeni za vožnju djece do škole. Što vam više treba?

Dobrodošli u kutak za kompakte, gdje gotovo svi natjecatelji imaju kompaktan stražnji kraj.

Naravno, mogli smo natjecatelje ograničiti prema broju vrata, no tad je naišao BMW M235i. Očito je riječ o kupeu, no kupeu temeljenom na modelu M135i koji je jedan od naših omiljenih kompakata, pa je stoga i on ušao u ovo testiranje.

Usto, kako je riječ o BMW-u, on ima pogon na stražnje kotače, što dodatno komplicira stvari. Zašto ne? Naposljetku, ovdje je u društvu Seat Leona Cupre s pogonom na prednje kotače te VW Golfa R i Audija S1 s pogonom na sva četiri kotača. Golf, Audi i Seat imaju gotovo isti dvolitreni četverocilindarski motor s turbopunjačem, a BMW trolitreni redni šesterocilindarski s turbopunjačem.

Posebnu nam je pažnju privukao Leon. Stig je u njemu krug na stazi Castellolí odvozio 1,2 s brže nego u BMW-u, a kad u obzir uzmete da Leon ima 46 KS-a manje od 235i, njegovo je postignuće veće. Leon ne samo da je Seatov najbrži cestovni automobil ikad, nego je donedavno imao i najbolje vrijeme kruga na Nürburgringu u konkurenciji modela s pogonom na prednje kotače. U redu, svako malo netko sruši rekord na Ringu, ali u Seatu? To nam se nikad prije nije dogodilo.

Usto, Leon izgleda vrlo dobro, gotovo jednako dobro kao i touring model parkiran malo dalje u boksu. Nekoć davno, Cupra se morala zadovoljiti starom platformom Golfa GTI, no zahvaljujući ekonomičnosti suvremene proizvodnje automobila, danas dijeli sve nove dijelove i sklopove s Volkswagenom…

TopGear Hrvatska na svim kioscima, po opuštenoj ljetnoj cijeni od 9,75 kuna.

Pročitajte više