Novi Cadillac Ima skoro 700 KS, a jeftiniji je od BMW-a M5

Foto: Cadillac

IZ Amerike dolazi vjerojatno zadnji model koji može konkurirati najboljim njemačkim limuzinama. 

Cadillac se definitivno odlučio za prelazak na električnu energiju. Stoga, tražite li golemi V8, stražnji pogon i ručni mjenjač, požurite, jer ovo je vrlo vjerojatno zadnje što će biti ponuđeno iz Amerike. Ime mu je Cadillac CT5-V Blackwing i pravi je predstavnik američke autoindustrije. 

Napada najzvučnije predstavnike njemačke autoindustrije kao što su Audi RS7, BMW M5, pa i Mercedes-AMG E63, i to radi sirovom snagom. Da, u njemu nema modernog torque vectoring sustava, ni neke ekstremne elektronike, pa ni pogona na sve kotače. I ono najbolje, uz opcijsku 10-stupanjsku automatiku standardno se nudi klasičan ručni mjenjač. 

Upravo tako, klasična "palica“ je još jednom dostupna, a nudi šest stupnjeva prijenosa. A ispod poklopca novo iznenađenje, gotovo za trke dotjeran 6.2 V8 LT4 motor koji sada daje više nego ikad prije – čak 677 KS i 893 Nm. Svaki bolji poznavatelj njemačke game znat će da su Ameri u plusu nekih pedesetak i više konja. I jedini je s Eatonovim kompresorom od 1.7 litre. Fantastično. 

Nebitno je što na papiru Cadillac ipak gleda u leđa njemačkim perfekcionistima. On nastupa bez rukavica, nemilosrdan je prema gumama i stoga nekih pola sekunde sporiji u sprintu do stotke. Koga briga, kad će pritom narolati asfalt ispod sebe i izmamiti osmijeh svakom vozaču. 

Spomenimo stoga tek onako enciklopedijski da do 96 km/h stiže za 3.7 sekundi. Cadillac je zato bolji u maksimalcu. Proizvođač kaže da ide preko 200 milja na sat, odnosno 322 km/h. I da, zahvaljujući naprednom podvozju može voziti i zavojima i pritom suvereno pratiti zadanu putanju. Za zaustavljanje se brinu Brembo diskovi promjera 398 mm sprijeda (374 mm straga) koje hvataju šest-klipne čeljusti.

I sad ono najbolje. Ova zvijer od automobila kreće cijenom od 84.990 dolara. Najjeftiniji M5 stoji 103.500, E63 AMG S je na 107.500, a Audijev RS7 na čak 114.000. Prevedeno, Cadillac je najsnažniji, jedini s ogromnim motorom, stražnjim pogonom i ručnim mjenjačem te osjetno jeftiniji. Sve je jasno. 

Pročitajte više