Fiat 500C 1.4 Lounge: Toples za magičnu privlačnost

IAKO bi se iz naslova dalo naslutiti kako je u pitanju prava macho tema u kojoj pripadnice nježnijeg spola i oni koji se tako osjećaju nemaju što tražiti istina je kudikamo drugačija. Upravo tako, malo koja vozačica će moći odoljeti kabrio izvedbi talijanskog gradskog ljepotana koju smo testirali u možda najzanimljivijem finišu, onom bijele boje karoserije i crvenog tkanenog krova.

Nedugo nakon proizvodnje jubilarnog 500.000-og primjerka Fiata 500 čime je definitivno potvrđen tržišni uspjeh projekta oživljavanja talijanske gradske legende proizvođač je opet zagrebao u svoju povijest i odlučio tržište obogatiti kabrio izvedbom, i to koncepcijski istovjetnom originalu od prije 50 i kusur godina.

Upravo tako, nasljednik Topolina izveden u režiji Dantea Giacose svjetlo dana je ugledao 1957. godine, i to prvo u izdanju s platnenim krovom, a sada se vraća na scenu pod imenom 500C. Da se povijest ponavlja govori i konkurencija, bolje rečeno Citroen. Tada je to bio 2CV, a sada je to C3 Pluriel. Istina tu je još i Smart, karakteristikama čak i bliži atraktivnom "fići".

Dosta povijesti, vraćamo se u sadašnjost koja nam u ovom primjeru nosi puno dobra. Fiat 500C je možda jedini primjerak gdje želja za profitom donosi dobre vijesti.

Naime, u Fiatu su zbog velikih troškova razvoja odustali od klasičnog kabrioleta i odlučili se za ovu "jednostavniju" izvedbu sa sva tri zadržana nosača i platnenim krovom koji se otvaranjem nabire, brodskim rječnikom rečeno, na krmi vozila. Sudeći po otvorenom odobravanju struke i javnosti bio je to pogodak u sridu. I dosta, odlična osnovna koncepcija postavljena ja osnovu Fiatove Pande već se dokazala vizualnim doživljajem, a pomični krov je samo popravio taj dojam.

Električno pogonjen krov jednostavno putuje po šinama da bi se nakon svega 18 sekundi naborao iznad prtljažnika. Jedini uvjet je da brzina ne prelazi 60 km/h. Jednostavno rješenje donosi potpun doživljaj kabrioleta, a pritom donosi i brojne blagodati - štedi prostor, osigurava solidnu zaštitu od vjetra i zahvaljujući prisutnosti A, B i C nosača osigurava uzornu torzijsku krutost bez potrebe (pre)teških ojačanja.

Naravno, postoji i ona druga strana, pa je tako sa otvorenim krovom vidljivost straga nešto lošija. Rješenje je pronađeno u serijskim parking senzorima koji će biti od velike pomoći za sve koji bi mogli imati problema sa snalaženjem u prostoru.

Nakon što se pomirite s najvećom novinom na modelu ćete uočiti još neke detalje. Jedna od njih je nova 500C oznaka na boku, a tu su još i serijske maglenke, alu naplatci ovdje dobrodošla krom dekoracija. Nema sumnje, Fiat 500C je usprkos skromnim dimenzijama pravi šarmer.

Vrijednosti talijanske škole dizajna ponavljaju se i u kabini. Retro ploču s instrumentima zaokružuje u boju karoserije lakirana armatura. Detalji od kože nadovezat će se na retro stil krom ručica i središnjih prekidača, kao i pažljivo dizajnirane ručice mjenjača. Istina, ima i detalja koji su mogli ispasti i bolje poput prekidača ventilaciji i podizača stakala, no sve u svemu može se reći kako je ovaj model ponudio vrhunac stila u gradskom pakiranju. Zanimljivo, iako se Talijanima redovito spočitava manjkava kvaliteta, ovdje je ona na visokoj razini, bilo u pogledu materijala ili same izrade.

U pogledu ponude prostora nema se puno za reći. Čuda nisu moguća, no svakako valja reći kako komforom kabriolet ne zaostaje za zatvorenom izvedbom. Čak ni u pogledu prtljažnika koji iza majušnih vrata nudi 182 litre, odnosno tek 3 litre manje no u običnom 500.

Oko izbora motora nema puno filozofije. Hrvatski zastupnik nudi isključivo 1,4-litrenog benzinca sa 100 KS, jer je procjena kako za slabijim benzincem (1,2/69 KS) i dizelašem (75 KS) nema interesa. Tako je i bolje, jer spomenuti motor u potpunosti pristaje ovom automobilu. Maksimalnom snagom, a posebno momentnom karakteristikom s maksimumom od 131 Nm osigurat će zadovoljavajući dinamičnost, a pritom se iskazati ne prevelikom potrošnjom.

Dio zasluga za uzorne performanse pripisat ćemo i šest-stupanjskom ručnom mjenjaču precizno postavljenih hodova. Dodatni plus je sportski zvuk kojim će se vozača natjerati u visoke okretaje, domenu koja se čini obećanom zemljom za više agilnosti na cesti. A tu je potencijal sasvim zadovoljavajući, što ne čudi s obzirom da se radi o osnovi koju koristi i Ford Ka.

10,5 sekundi potrebnih za sprint do 100 km/h potvrđuju dinamičnost, a maksimalna brzina od 182 km/h potvrđuje ozbiljnost samog automobila. Nažalost, mi ju nismo uhvatili zbog buke vjetra kod zatvorenog krova, koja se ovisno o prilici javlja već na 130-140 km/h. Realno, to je možda i jedina mana preko koje je nešto teže prijeći. Što se pak potrošnje tiče, testnih 7,3 l/100 km potvrdilo je pozitivan predznak ukupnog dojma stečenog nakon sedmodnevnog druženja na cestama hrvatskog priobalja.

Fiat 500C sa spomenutim motorom i više no izdašnim Lounge paketom opreme stoji 132.500 kn, odnosno 17.500 kn više u odnosu na ekvivalentno opremljeni model s čvrstim krovom. S obzirom na dodatnu vrijednost užitka u vožnji čini se opravdanim, baš kao i sama cijena Fiata 500, možda najjeftinijeg modela izraženog stila. U svakom slučaju Fiat 500C je poput svojeg izvornika namijenjen individualistima koji tradicionalnim vrijednostima pretpostavljaju estetske, a pritom se ne žele odreći zadovoljstva vožnje i osjećaja sigurnosti.

Važnija serijska oprema (razina Lounge):

Dodatna oprema                            *Cijena (kn)

Cijena testiranog vozila

Cijena

 *Cijene su informativne; 1 eur = 7,255 kn

Pročitajte više