FOTO Slavna limuzina nakon 60 godina bez nasljednika

Foto: Maserati

GLAVNI oslonac Maseratijevog imidža svakako je Quattroporte, prestižna limuzina koja već šest desetljeća uveseljava brojne obožavatelje. 

Najnovije informacije govore kako su se stvari zakomplicirale s Maseratijevim projektom M9S iza kojeg stoji novi Quattroporte. Talijanski Corriere Torino piše kako je Maserati potkraj studenog obavijestio svoje kooperante kako je projekt "suspendiran“ i kako bi trebali "zamrznuti sve razvojne aktivnosti vezane uz projekt“. 

Ista publikacija naglašava kako je proizvodnja trebala krenuti tijekom 2024. godine, uz prve isporuke u 2025. godini. To je sada malo vjerojatno, što je dovelo do zabrinutosti kod mnogih partnera. Međutim, proizvođač automobila ih je navodno pokušao umiriti, rekavši da će budući Maseratijevi modeli biti "razvijeni, projektirani i proizvedeni 100% u Italiji te da će usvojiti električne motore".

Na led je stavljen upravo električni Quattroporte Folgore, ali nikome nije jasan razlog. Talijanski mediji nagađaju kako je došlo do problema u potencijalnom preklapanju ponude Alfa Romea i Maseratija. Kao što je poznato, Quattroporte bi mogao biti suviše blizak novoj Giuliji, koja stiže 2025., a koja će u Quadrifoglio verziji imati i do 1000 KS. 

60 godina legende

A takva ideja je nespojiva s Maseratijevim brendom, koji je voljen možda i više od Alfa Romea u Italiji te ima doista poseban status. Posebno Quattroporte, klasik koji je u svih šest prethodnih generacija ostao dosljedan izvornoj ideji sportske elegancije predvođene moćnom motorizacijom. 

Prvi Quattroporte svjetlo dana je ugledao 30. listopada 1963. godine u Torinu na tamošnjem salonu. Atraktivna sportska limuzina s V8 motorom osvojila je mnoge, a tako je ostalo i u svim naknadnim generacijama, osim možda druge generacije, kad je tvrtka malo pokleknula i smanjila apetite. Zato je treća generacija stavila stvari na svoje mjesto, a svoj primjerak je kao službeno vozilo dobio i tadašnji predsjednik Italije. 

 

Nakon toga limuzina se malo smanjila, a i na V8 motor se čekalo sve do 1996. godine. Uglasti dizajn je stvorio budući klasik, a onda je stiglo novo veliko izdanje, s 400 KS snažnim V8 motorom specifičnog zvuka. Uslijedilo je još jedno rafiniranije izdanje, dakako s moćnim V8, a sada ćemo se morati strpjeti do novog električnog nasljednika. Što on nosi, vrijeme će pokazati. 

Pročitajte više