Mercedes AMG A45 nadilazi sve dosad viđeno: Manje od četiri sekunde do stotke!

Foto: Mercedes

JOŠ nitko nije uspio ponuditi serijski 2.0 motor s preko 400 KS, i to u kompaktnoj klasi. Nitko osim Mercedesa i njegovog partnera iz Affalterbacha.

Sukladno višemjesečnim najavama Mercedes je prvo predstavio ručno sklapani motor. 2.0 turbak nudit će se u dvije izvedbe snage, slabijoj s 387 KS i snažnijoj s čak 421 KS. A sada toj monstruoznoj snazi pridodajte 4Matic pogon i AMG SPEEDSHIFT DCT-8G osam-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom.

A ako se pitate što se još nudi u najmanjem sportskom Mercedesu, a doprinosi posebnom osjećaju u vožnji, stvari su sljedeće. Kontrola pogonskog momenta na prednju i stražnju osovinu te između dvaju stražnjih kotača je elektromehanička. Opcijski AMG RIDE CONTROL prilagodljivi sustav tvrdoće ovjesa vozaču omogućuje odabir između tri različita kontrolna režima ovjesa. Šest AMG DYNAMIC SELECT programa vožnje, Slippery, Comfort, Sport, Sport +, Individual i RACE (standardno za S-modele, uključeno u opcijski AMG DYNAMIC PLUS paket za osnovne modele), omogućuju široki raspon karakteristika vozila, od udobnih do dinamičnih.

I to nije sve. Ovisno o izvedbi, ovi sportaši prosječno troše 8,1 do 8,4 l/100 km. Ponovimo i kako slabije izdanje daje 387 KS i 480 Nm, a snažnije 421 KS i 500 Nm.

A 45 S 4MATIC+ modelu treba samo 3,9 s (CLA 45 S 4MATIC+: 4,0 s), dok osnovni A 45 4MATIC+ model ubrzava za 4,0 s (CLA 45 4 MATIC+ za 4,1 s). Maksimalna brzina osnovnog modela je elektronski ograničena na 250 km/h, dok su S-modeli u mogućnosti postići do 270 km/h.

Na dizajn ovdje ne treba trošiti puno riječi. A i CLA djeluju jednako opako, s povećanim tragom kotača i izbačenim lukovima blatobrana, te brojnim dodacima koji čine razliku. Startni model ima 18-inčne kotače i sivo obojene čeljusti kočnica, dok S izvedbe imaju broj veću obuću i crveno obojene čeljusti kočnica. Straga pak dvije ispušne cijevi promjera 82, odnosno 90 mm kod S izvedbe.

Iznutra ćemo spomenuti samo dva detalja, a to su brzinomjer graviran do 300 km/h i AMG TRACK PACE virtualni trkaći inženjer koji stalno snima preko 80 specifičnih podataka vozila. Sve ostalo podređeno je tomu da vozite što bliže spomenutoj brzini, te da se u pokušajima uz puni užitak optimalno uvježbavate.

Pročitajte više