Ništa novo na auto-tržištu: Zagreb, Rijeka, Split i Istra troše, ostalima mrvice

ANALIZA PRODAJE novih automobila u Hrvatskoj prošle godine po županijama vrlo jasno govori o afinitetima hrvatskih građana, ali još više o nevjerojatnoj regionalnoj nejednakosti, odnosno raslojavanju po kupovnoj moći.

Građani grada Zagreba i županije oko njega prošle su godine kupili gotovo polovicu svih automobila. Drugim riječima, oko 44 posto svih novoregistriranih automobila ima ZG na svojoj tablici. Za usporedbu, prva sljedeća županija - ona Splitsko-dalmatinska - na manje je od 9 posto ukupnih registracija.

Zagreb, Split, Rijeka i Istra čine dvije trećine tržišta

Četiri hrvatske županije  – oko gradova Zagreba, Splita, Rijeke te Istra – ukupno čine 66.5 posto hrvatskog tržišta, odnosno više od dvije trećine. Ne čudi njihov uspjeh: riječ je o velikim gradovima te regijama koje se bave najlukrativnijim dijelom hrvatskog gospodarstva, turizmom.

S druge su strane klatna županije u srednjoj i istočnoj Hrvatskoj, odnosno pusta županija Ličko-senjska. Tek za usporedbu: Zagreb i okolica su registrirali samo Tesli koliko je u toj županiji bilo registrirano svih automobila zajedno! A čak niti Lika nije posljednja jer fenjer drži županija Virovitičko-podravska, gdje su registrirana tek 262 nova automobila.

Od zanimljivosti u poretku županija moramo izdvojiti nekoliko: Požeško-slavonska je registrirala više automobila od Osječko-baranjske, inače bogata Međimurska tek je na 10. mjestu s oko 2.5 posto udjela, a čudi i kako je Koprivnica s okolicom pri dnu ljestvice sa samo jedan posto udjela. Neka vas ne zavara odličan rezultat županije Bjelovarsko-bilogorske: oni su visoko samo radi već famoznih daruvarskih registarskih oznaka koje ima puno rent-a-car vozila.

Međutim, krenimo na sretnije teme. Šok nam dolazi iz Zagorja jer Zagorci više nisu ludi za Opelom. Njihove dvije županije registrirale su svega 60-ak Opela, jednako kao kineskog MG-a. Slavonija se pretvorila u tvrđavu japanskih marki: tako tamo odlično stoje Toyota, Suzuki i Nissan. Naravno da Slavonci i dalje obožavaju VW i Škodu, ali zamjetan je vrhunski uspjeh "japanaca". Ako su se koje marke uspjele ravnomjerno raširiti zemljom, onda su to Hyundai i KIA, ali i Dacia. Nigdje ne briljiraju, svugdje imaju korektne rezultate, očigledno je kako je riječ o kupcima kojima je sadašnjost važnija od tradicije i običaja.

Istra voli skupe stvari

Krenimo sada na one bogate: naravno da Istra obožava talijanska vozila, pa su i vodeći u registracijama Fiata i Alfe Romea. Međutim, prodaje se tamo – ali i na Kvarneru – sve dobro i skupo: tako je tamo registrirano 50-ak Porschea, više od 25 Subarua, čak 50 Tesli…

Dalmacija je "uvik kontra“ pa ne čudi da su registrirali čak 65 Volva, ali odlične rezultate napravili su i Mercedes, Volkswagen ili Mazda. Također, Split je kumovao i odličnom ovogodišnjem uspjehu Renaulta i Suzukija.

Pročitajte više