Objavljeno je najnovije izvješće Consumer Reportsa za SAD. Iako postoje iznimke, azijski proizvođači i ove godine dominiraju ljestvicama kvalitete i pouzdanosti, piše Carscoops.
Rangiranje Consumer Reportsa za 2026. godinu odražava ukupnu kvalitetu vozila svake marke, temeljenu na kombinaciji rezultata testova na cesti, sigurnosnih procjena te podataka o pouzdanosti i zadovoljstvu vlasnika prikupljenih od 380.000 vozila.
Od velikih američkih proizvođača, najviše razloga za slavlje ima Lincoln, koji je zabilježio spektakularan skok za čak 17 mjesta i zauzeo visoko sedmo mjesto zahvaljujući značajno poboljšanoj pouzdanosti. Istovremeno, Tesla je također ostvarila svoj najbolji rezultat dosad, probivši se na deseto mjesto i time nadmašila Mini, Kiju, Nissan, Mazdu i Audi.
Međutim, izvan uspjeha Lincolna i Tesle, slika za američke marke prilično je sumorna. Cadillac se nalazi na 17. mjestu, Chevrolet je pao na 24., dok su se GMC i Jeep našli na samom dnu. Jeep je treću godinu zaredom zauzeo posljednje mjesto. U donjem dijelu ljestvice društvo im prave Dodge i Rivian, što pokazuje da se s problemima ne suočavaju samo tradicionalni proizvođači.
Vrh ljestvice ponovno je pripao azijskim i europskim markama. Subaru je drugu godinu zaredom osvojio titulu najbolje marke automobila. Odmah iza njega smjestili su se BMW, Porsche, Honda, Toyota i Lexus, a top 10 zaokružuju Hyundai i Acura.
Consumer Reports objavljuje i zasebnu ljestvicu temeljenu isključivo na predviđenoj pouzdanosti, temeljenu isključivo na prijavljenim problemima vlasnika u stvarnim uvjetima korištenja. Ova ljestvica često donosi drukčiju sliku od ukupne ocjene, jer iz nje ispadaju dojmovi, dizajn i vozne osobine te ostaje samo hladna statistika kvarova.
Titulu najpouzdanije marke odnosi Toyota, a slijede je Subaru, Lexus i Honda. Zanimljivo je da su se među 10 najpouzdanijih našli i BMW te Buick, dok je Lincoln, unatoč visokom ukupnom plasmanu, ovdje tek na 20. mjestu. Tesla je zauzela deveto mjesto po pouzdanosti. Na začelju ljestvice pouzdanosti nalaze se Rivian, Ram, Jeep i GMC.
Studija također ističe sve veći jaz u pouzdanosti između različitih vrsta elektrificiranih pogona. Hibridna vozila, poput Toyote RAV4, i dalje su zlatni standard te bilježe 15 posto manje problema od automobila s benzinskim motorima. S druge strane, potpuno električna vozila (EV) i plug-in hibridi (PHEV) imaju čak 80 posto više prijavljenih problema.
"S toliko novih električnih i plug-in hibridnih modela na tržištu, uz relativnu novost tehnologije, ovi početni problemi bili su neizbježni", kaže Jake Fisher, viši direktor za testiranje automobila u Consumer Reportsu. "Međutim, u našoj anketi vidimo dokaze da se neki električni modeli poboljšavaju s godinama i da su dostupni i pouzdani modeli".
Ipak, pouzdanost nije ujednačena, čak ni unutar iste marke. Toyota i Lexus ostaju predvodnici, no mnogi noviji plug-in hibridi drugih proizvođača i dalje se suočavaju s problemima. Čini se da jednostavniji sustavi, poput klasičnih hibrida koji ne zahtijevaju vanjsko punjenje, uzrokuju manje glavobolja vlasnicima.