Volge na Škodinoj tehnologiji: Porsche nudio pomoć Putinu u oporavku autoindustrije?

Foto: Volkswagen,EPA

NEVJEROJATNA vijest odjeknula je nakon pisanja njemačkih medija.

Kako doznaje Der Spiegel, Siegfried Wolf, austrijski poduzetnik i član nadzornog odbora Porsche SE, holding grupe koja posjeduje Volkswagen, navodno je bio u kontaktu s ruskim predsjednikom Vladimirom Putinom u nastojanju da oživi posrnulu rusku automobilsku industriju.

Njemačke novine pribavile su pismo na tri strane u kojem Wolf predlaže plan korištenja Volkswagenovih pogona u Rusiji za oživljavanje slavne ruske marke. Time bi u Volkswagenovim tvornicama opet započela proizvodnja automobila pod brendom Volga. 

I to nije sve. U pismu iz siječnja ove godine Wolf predlaže da se novi Volgini modeli temelje na Škodinim proizvodima, koje bi, naravno, bilo teško zamijetiti. Naime, dizajn novih modela morao bi sadržavati prepoznatljive značajke Volgi iz prošlosti. 

U Kalugi bi se proizvodio model baziran na Škodi Rapid, a u Nižnjem Novgorodu bi proizvodnja startala naknadno, vjerojatno do kraja godine. Tu bi baza novih Volgi bile Škode Octavia, Kodiaq i Karoq.

Poznati su iznosi ulaganja. Wolf ih procjenjuje na čak 60 milijardi rubalja ili oko 670 milijuna eura, što bi donijelo godišnju proizvodnju od čak 270.000 automobila. S druge strane, ovaj bi projekt uspio sačuvati postojeća radna mjesta i otvoriti nova, a radi se o ukupno 12.000 zaposlenika. 

Cijelim poslom upravljao bi PromAvtoKonsalt, ruska tvrtka za koju se vjeruje kako je u vlasništvu samog Wolfa. Putinu se navodno ova ideja sviđa. 

Stigle su i reakcije iz Volkswagena. Ranije tvrdnje Wolfa da "postoji temeljni dogovor s najvišim strukturama u Volkswagenu" su opovrgnuli rekavši kako nemaju nikakva saznanja o pismu i "njegovom uznemirujućem sadržaju". 

Podsjetimo, Volkswagenu je prošlog mjeseca imovina u Rusiji bila zamrznuta nakon tužbi GAZ-a koji je bio partner Volkswagena i smatra se oštećenom stranom zbog jednostranog povlačenja Volkswagena iz Rusije. Zanimljivo je da je jedan od potencijalnih kupaca Volkswagenovih pogona u Rusiji upravo tvrtka PromAvtoKonsalt, ali je Volkswagen odlučio da ju ne proda njima, već se okrenuo kompaniji Avilon Automotive. A tim pregovorima se usprotivio netko iz uprave Volkswagena. 

Der Spiegel spominje i kako postoje indicije o suradnji Schaeffler grupe, velikog dobavljača autodijelova u čijoj upravi sjedi Wolf, te ruskog GAZ-a, i to na pripremama za start proizvodnje.

Zadnji (GAZ) Volgin model je bio Siber. Koristio je osnovu Chryslera Sebring, a proizvodio se do 2010. godine.  

Pročitajte više