Sve više influencera klonira svoje ljubimce, razlog je bizaran

Foto: Instagram

INSTAGRAM influenceri kloniraju svoje pse i mačke kako bi profili njihovih kućnih ljubimaca ostali relevantni čak i nakon što životinja umre.

Svijet "petfluencera" sve je popularniji na društvenim mrežama poput Instagrama jer fotografije i videosnimke slatkih životinja općenito privlače ogroman broj sljedbenika. Međutim, u naizgled fantastičnom preokretu događaja, influenceri koji vode popularne profile kućnih ljubimaca sada stvaraju njihove genetske duplikate.

A za neke je okidač za kloniranje kućnih ljubimaca još bizarniji. Naime, neki influenceri žele si omogućiti da i dalje izbacuju sadržaj na Instagram račune svojih ljubimaca nakon što oni umru. Iako bi ovaj koncept kloniranja kućnih ljubimaca mogao zvučati kao nešto iz znanstveno-fantastičnog filma iz 1980-ih, ipak je u pitanju stvarnost.

Zahvaljujući tvrtkama kao što je ViaGen sa sjedištem u Teksasu, proces je dostupan svima koji imaju desetak tisuća dolara za izdvojiti. ViaGen koristi tehnologiju koja koristi stanice izvornog kućnog ljubimca za stvaranje embrija, koji se zatim prenosi na surogat.

"Netko bi mogao klonirati svog ljubimca i zamijeniti original. Svijet ne mora znati. Možda nikada neće saznati", rekla je Melain Rodriguez, voditeljica usluga za klijente u ViaGenu, prenosi The Sun.

Kloniranje je izazvalo ozbiljne etičke zabrinutosti

Zapravo, kloniranje kućnih ljubimaca je češće nego što se misli. Nekoliko računa na Instagramu otvoreno objavljuje fotografije svojih kloniranih ljubimaca, uključujući @ipartywithbrucewayne i @clash_of_the_clones.

Instagram stranica @wander_with_willow, koja ima više od 138.000 pratitelja, još je jedan popularan račun koji prikazuje kloniranog psa po imenu Phoenix. Izvorno, račun, koji vodi 29-godišnja Udvar-Hazy, prikazuje život psa po imenu Willow. Međutim, Willow je preminula nakon što ju je udario automobil, što je Udvar-Hazy dovelo do odluke da klonira svog psa.

"Dosta me ljudi kritizira zbog kloniranja. Kažu da imam psa zombija ili me zovu ludo bogatom djevojkom. U početku mi je jako smetalo”, rekla je i dodala da je imala posebnu vezu s Willow koja joj je bila muza.

Dok je za Udvar-Hazy tuga bila primarna motivacija za kloniranje Willow, za druge influencere to bi moglo biti više potaknuto financijskim motivima.

"Ako netko živi od svog ljubimca, a onda odjednom njegov ljubimac nestane, što će učiniti?" pita se Rodriguez i dodaje da je, nakon što je iznijela tu misao na konferenciji petfluencera, ViaGen dobio nekoliko klijenata koji su započeli proces očuvanja stanica svog ljubimca.

Praksa kloniranja kućnih ljubimaca izazvala je ozbiljne etičke zabrinutosti oko okrutnosti prema životinjama, čini se da mnogi ovaj proces smatraju suvišnim i dekadentnim s obzirom na to da 6.3 milijuna životinja svake godine završi u američkim skloništima.

Ipak, unatoč kontroverzama i kritikama, čini se da sve više petfluencera ide ovim putem.

Pročitajte više