Na općoj histeriji koja je nastala zbog "mobilegeddona" neki će zaraditi velik novac

Screenhot: Google

ZBOG Googleovih velikih promjena u algoritmu pretraživanja, pred nama je pravi "mobilegeddon". Ukratko, internetske stranice koje nemaju mobilni prikaz bit će kažnjene tako što će ih Googleova tražilica "baciti" na dno prilikom pretraživanja. Kao i uvijek kad se dogodi masovna histerija, postoji netko tko će je unovčiti. U ovom slučaju to je 37-godišnji web developer Robert Bowick iz Detroita.

Njegova tvrtka iHenix je još u veljači, kad su blogeri počeli pisati o "mobilegeddonu", kupila za 99 centi stranicu mobilegeddon.com, aBowick je odlučio pomoći malim tvrtkama čije će stranice najviše pogoditi najavljene Googleove promjene.

"Tvrtke se bore da njihova stranica dobije mobilnu verziju. Shvatio sam da će promjene najviše utjecati na male tvrtke, jer su njihove stranice dizajnirane prije pet godina i nisu mijenjane, nisu ništa radili s njima i nemaju mobilni prikaz, a ni nemaju sredstva da ga naprave", ispričao je Bowick, koji je osnovao iHenix u lipnju prošle godine, nakon što se godinama bavio dizajniranjem internetskih stranica.

Stranicu je popularizirao tako što je na nju velikim slovima napisao: "Mobilegeddon. 21. travnja. Jeste li spremni?". Dodao je jednominutni video koji izgleda kao najava apokalipse, a završava reklamom za iHenix. Video je u posljednja dva tjedna pregledan više od 150.000 puta, ispričao je Bowick za CNBC.

Googleova tražilica kontrolira dvije trećine američkog tržišta i oko 90 posto europskih zemalja, a na promjene algoritma Google je upozorio korisnike na blogu 26. veljače i pozvao ih da naprave mobilne verzije svojih stranica, koje moraju biti brze, jednostavne, prilagodljive veličini ekrana mobitela, a sve na njima mora funkcionirati, uključujući i e-trgovinu i plaćanje.

Većina programera odlučila se ponuditi akcijske cijene izrade stranica, pa je tako Bowick odlučio naplaćivati 400 dolara za izradu mobilne verzije stranice, uz popust od 200 dolara za sve koji su mu se javili do 21. travnja. Potrebno mu je oko 24 sata za izradu jednostavnije stranice, a svaku stranicu koju napravi provjerava uz pomoć Googleova testera, kako bi bio siguran da ispunjava sve uvjete.

"Tako pokušavaju shvatiti može li se sadržaj jednostavno koristiti na malim ekranima mobitela", pojasnio je Bob Egner, potpredsjednik uprave EPiServera, koji pokreće 30.000 stranica. Najviše će biti pogođeni oni koji nisu provjerili promet koji njihove stranice ostvaruju preko mobilnih telefona, tvrdi Enger. "Business-to-business kompanije smatraju mobilni prikaz nečim što je zanimljivo, ali se njih ne tiče pretjerano. Više ih je zanimao bogat sadržaj na velikim ekranima", pojasnio je Enger zašto će njih najviše zahvatiti "mobilegeddon".

Bowick je otkrio da je u posljednja dva mjeseca radio na 20 stranica, a oglašavao se na Facebooku, LinkedInu i Twitteru. Zbog stranice mobilegeddon.com do njega dolazi poveći broj uspaničenih vlasnika stranica. "Čim sam čuo taj naziv, znao sam da bi bilo dobro zakupiti domenu. Htjeli smo da za nas čuju vlasnici malih kompanija", rekao je. 

Pročitajte više