Alfa Romeo 156 – i dalje najljepša

PRVI pravi redizajn najpopularnije Alfe prošao je bezbolno. Kako i ne bi kad je posao odradio najbolji od najboljih, Giorgetto Giugiaro. Elegantniji izgled, obnovljena unutrašnjosti i novi motori vraćaju najljepšu europsku limuzinu u prvi plan.

Novo lice za novi milenij

Giugiaro je imao više nego težak zadatak. Kako osvježiti izgled limenog ljepotana i pritom ne razočarati milijune fanova.

Sudeći po fotografijama, ispit je položen s odličnim. Novi detalji na prednjem kraju savršeno su se uklopili u sportsku koncepciju automobila.

Svjetla s novom grafikom, veća maska hladnjaka i "dublji" odbojnik osigurali su veću dozu elegancije, ali i ozbiljnosti.

Promjene straga tek su minimalne. Promjene na stražnjim svjetlima primijetiti će tek okorjeli Alfisti.

Sasvim dovoljno da se povrati zrnce svježine izgubljene posljednjih nekoliko godina. Tako to rade najbolji od najboljih tj. vlasnik titule dizajnera stoljeća. Promjene interijera nešto su opsežnije.

U ponudi su tri nove kombinacije boja (crna/bež, crna/siva, tamno siva/svjetlo siva), a zadržana je i dosadašnja crna. I jedna napomena, Alfa 156 je jedini model u klasi dostupan s kožom presvučen armaturom.

Obloge vrata i sjedala presvučene su novim materijalom nazvanim Alfatex. Alfin patent osigurava visok stupanj udobnosti, elegantan izgled i dugotrajnost.

Prednja konzola u potpunosti je prerađena. U gornjem djelu nalazi se multifunkcijski LCD zaslon, dok se u donjem djelu nalaze kontrole audio sustava i klima uređaja. Audio sustav čini radio, kazetofon, pojačalo (4x40 W) i šest zvučnika, a moguće ga je oplemeniti i CD playerom.


Pošto nije bilo potrebe za značajnim poboljšanjem ergonomije, stilisti su imali dovoljno vremena da kabinu obogate s nekoliko pretinaca i ponekim manje zamjetnim detaljem.

Paketi opreme prošireni su novima, Impression i obnovljenim TI (Turismo Internazionale), posebno popularnim paketom među Alfistima.

Sve u svemu, serijska oprema je bogatija, a novost je Air Quality Sensor, koji u posebnim uvjetima (tunel, gradska vožnja..) automatski pokreće recirkulaciju zraka.

Premijera Multijet dizelskog motora

Alfa je bila i ostala tehnički dragulj. Malo je poznato da je Alfa Romeo 156 prvi serijski automobil opremljen common-rail dizelskim motorom (1997.g).

Tradicija je nastavljena  ugradnjom benzinskog motora s direktnim ubrizgavanjem (2002.g), a od ove godine i snažnog 2.4 dizelaša s Multijet tehnologijom.

Najnoviji slogan Alfe glasi "Beauty is not enough" (Ljepota nije dovoljna), što daje naslutiti da se pod poklopcem motora krije nešto senzacionalno.

Prije svega tu mislimo na premijeru novog dizelskog agregata. Pet cilindarski agregat obujma 2.4 litre je opremljen drugom generacijom common-rail tehnologije i multi-jet sustavom direktnog ubrizgavanja goriva. Agregat razvija maksimalnih 129/175 kW/KS pri 4.000 o/min uz 385 Nm zakretnog momenta pri 2.000 o/min.


U usporedbi sa dosadašnim 10-ventilskim agregatom, postignuta je 17 % veća snaga, 26% veći moment i desetak posto bolje performanse. Pri tome je zadržana identična potrošnja goriva od 6.6 l/100 km.

Ubrzanje do 100 km/h traje svega 8.2 sekunde, dok je maksimalna brzina narasla na 225 km/h. Veliki okretni moment kumovao je osjetno boljim među-ubrzanjima, a dio odgovornosti pada i na novi 6-stupanjski ručni mjenjač.

Ostali motori već su dobro poznati. Riječ je o četiri benzinska (1.6/120 KS, 1.8/140 KS, 2.0JTS/165 KS, 2.5 V6/192 KS) i dva dizelska (1.9 JTD/115 KS, 1.9 JTD Multijet/140 KS)). Istovjetna ponuda vrijedi i za Sportwagon karavansku izvedbu, koja dosad nije ostvarila značajan prodajni uspjeh.

Najmanje izmjena pretrpjelo je podvozje. Sasvim logično s obzirom da 156-ica slovi kao jedan od najboljih automobil u pogledu upravljivosti. Konstruktori su se ovaj put odlučili na nešto mekšu podešenost ovjesa, što baš i nije bilo očekivano.

Redizajn Alfe Romeo 156 stiže u pravo vrijeme. Nakon što se sve važnije marke izredale, kao jedna od posljednjih je stigla nova 156-ica i, barem nam se tako čini, opet postavila nove standarde.

Pročitajte više