Studija: Pokušaji Hollywooda da potakne inkluzivnost su "performativni"

Foto: Press

Barbie redateljice Grete Gerwig možda je bio film s najvećom zaradom 2023., ali žene u Hollywoodu su još uvijek nedovoljno zastupljene iza kamere, pokazuju dvije velike studije.

U isto vrijeme, veliki studiji koji su obećali preispitati svoje prakse raznolikosti i uključivanja nakon prosvjeda Black Lives Matter 2020. još uvijek ne uspijevaju proizvesti mnogo filmova nebjelačke populacije, prema USC-ovom Annenberg Inclusion Initiative. Posljednje izvješće centra, pod naslovom Inkluzija u redateljskoj stolici, nazvalo je obećanja industrije zabave o promicanju inkluzije "performativnim činovima", a ne "stvarnim koracima prema poticanju promjena".

Ovo je drugo izvješće u razmaku od dva dana koje otkriva da unatoč iznimnom uspjehu filmova koje su režirale žene u 2023., poput Barbie i Cocaine Bear redateljice Elizabeth Banks, studiji još uvijek ne daju ženama iste redateljske mogućnosti kao njihovim muškim kolegama. Studija Centra za proučavanje žena na televiziji i filmu pri Sveučilištu San Diego State pokazala je da su žene režirale samo 16% od 250 filmova s ​​najvećom zaradom u 2023., što je pad u odnosu na 18% u 2022.

 

Izvješće USC-a pokazalo je da su od ukupno 116 redatelja povezanih sa 100 filmova s ​​najvećom zaradom u 2023. samo njih 14 režirale žene, odnosno 12.1%. To je napredak u odnosu na 9% filmova s ​​najvećom zaradom koje su režirale žene 2022., ali izvješće tvrdi da se postotak redateljica u vrhunskim filmovima nije značajno popravio od 2018., kada su 4.5% redateljica bile žene. Samo 6% fiktivnih filmova s ​​najvećom zaradom između 2007. i 2023. režirale su žene, utvrdio je centar.

"Tijekom više od desetljeća i pol, postotak žena na vrhunskim redateljskim poslovima nije porastao ni za 10 postotnih bodova. Ove brojke nisu samo podatkovne točke na grafikonu. One predstavljaju prave, talentirane žene koje rade kako bi imale održive karijere u industriji koja ih neće zapošljavati na poslovima za koje su kvalificirane samo zbog njihova identiteta", izjavila je dr. Stacy L. Smith, autorica izvješća USC-a i osnivačica Inclusive Initiative.

"Jedan film ili jedan redatelj nisu dovoljni da izazovu veliku promjenu"

Žene su producirale neke od najtraženijih filmova godine, kao što su Saltburn, Past Lives i Priscilla, a Gerwig je postala prva žena koja je režirala film koji je zaradio više od milijardu dolara. Također, pop zvijezde poput Taylor Swift i Beyoncé dominirale su blagajnama s filmovima o njihovim unosnim koncertima.

Ali taj kritički i komercijalni uspjeh nije se pretvorio u značajne promjene. Sveukupno, žene su činile 22% svih redatelja, scenarista, producenata, izvršnih producenata, montažera i snimatelja koji su radili na 250 filmova s ​​najvećom zaradom, što je pad s 24% u 2022. A 75% filmova s ​​najvećom zaradom zapošljavalo je 10 ili više muškaraca u ključnim ulogama izvan kamere, dok je samo 4% zapošljavalo 10 ili više žena.

"To je krajnja iluzija. Zasluženi trijumf Grete Gerwig opovrgava nejednakost koja prožima mainstream filmsku industriju. Brojke pričaju priču. Omjeri spolova iza kulisa u Hollywoodu ostaju dramatično iskrivljeni u korist muškaraca", rekla je dr. Martha Lauzen, autorica izvješća.

Izvješće USC-a također nije otkrilo značajan napredak u rasnoj i etničkoj raznolikosti iza kamere. Broj redatelja iz podzastupljenih skupina za 100 filmova s ​​najvećom zaradom 2023. je 26, odnosno 22.4%, dok je 2022. iznosio 20.7%.

"Ovo izvješće nudi kontrast onima koji bi mogli slaviti početak promjena u Hollywoodu nakon godine u kojoj je Barbie bila na vrhu kino-blagajni. Jedan film ili jedan redatelj jednostavno nisu dovoljni da izazovu veliku promjenu koja je još uvijek potrebna iza kamere. Sve dok studiji, rukovoditelji i producenti ne promijene način na koji donose odluke o tome tko je kvalificiran za rad kao redatelj na filmovima s najvećom zaradom, malo je razloga vjerovati da je optimizam opravdan", zaključili su autori studije.

Pročitajte više