Biste li gledanje filma platili 350 kuna? Najbogatije njuške misle da ste spremni

Foto: Getty Images

AKO JOŠ uvijek niste čuli za Screening Room, vrijeme je da se upoznate s konceptom jer radi se o novom projektu Seana Parkera.

Inače, Sean Parker je osnivač Napstera i čovjek koji je jednim jedinim potezom zauvijek promijenio glazbenu industriju pa biste i njegov Screening Room trebali shvatiti ozbiljno. Tim više jer su iza njega novcem stali holivudski titani kao što su Peter Jackson, Steven Spielberg i J.J. Abrams.

Kino za one koji ne idu u kino

Ideja je jednostavna, najveći holivudski filmovi stižu u vaš dom isti dan kad se pojave i u svjetskim kinima.

Ekipa bogataša misli da je to fantastična ideja, a čak i Peter Jackson koji je bio najglasniji u osudi ranijih pokušaja da se progura slična ideja, ovog je puta daleko popustljiviji. Štoviše, novinarima Varietyja priznao je da bi nova tehnologija mogla dodatno povećati broj gledatelja, a da pritom ne ubije kino prikazivače i ritual odlaska u kino gurne u ropotarnicu prošlosti.

"Brinula me ideja oko DirecTV-a kad se pojavio 2011. jer bio sam uvjeren da će to dovesti do kanibalizacije zarade na blagajnama, a na posljetku i cijelog filmskog biznisa. Screening Room, s druge strane, vrlo je oprezno osmišljen kako bi privukao ljude koji nemaju naviku odlaziti u kina", objašnjava Jackson.

Pirati spremno čekaju

Naravno, postavlja se i pitanje koliko je sve otvoreno za piratske napade.

Odgovor je, Screening Room ima moćnu i dobro osmišljenu antipiratsku strategiju zbog čega je i privukao veliki broj holivudskih njuški koje smatraju da će ovaj pristup povećati broj gledatelja dok u isto vrijeme ne bi stvarao razdor između studija i kino prikazivača. Strukturiran je na obostrano poslovno zadovoljstvo, a jedini rezultat je još veća održivost i jača industrija.

Uz već spomenuta imena podršku su dali još i Ron Howard, Martin Scorsese i Frank Marshall.

Koliko to košta?

Jedino je pitanje biste li za taj luksuz iskeširali 50 dolara (350 kuna)?

Naime, 20 dolara od spomenutog iznosa odlazilo bi direktno distributerima kako bi se nadoknadio potencijalni gubitak, a pretplatnici bi, između ostalog, dobivali besplatne karte kako bi kupljene filmove mogli pogledati još jednom, ali ovog puta u dvorani gdje bi, očekuje se, iskeširali još novca za kokice, nachose i ostale preskupe grickalice i napitke u ponudi.

Ne nabasaju li na neke ozbiljnije zapreke, vrlo vjerojatno govorimo o "sljedećoj velikoj stvari" što se uživanja u filmovima (i neizlaženju iz kuće) tiče.

Universal, Fox, Sony i veliki kino lanci već su pokazali "ozbiljan interes", ali još uvijek čekamo Parkera da objasni kako će sve funkcionirati.

Pročitajte više