Dive u bikinijima: Ovo su glumice za kojima je ludovala cijela Jugoslavija

Foto: Eva i Adam

PROŠLO je vrijeme kad su starlete djelićem svoje golotinje uspijevale uzbuditi foto­reportere koji su na njih trošili kilometre filmske trake. Ovogodišnje mete paparazza bile su ozbiljne glumice i djevojke koje se, doduše, bave filmom, ali to čine isto tako hladnokrvno kao da sjede za pisaćom mašinom ili električnim računarom...

Ove godine u Puli foto­reporteri su najviše slikali Božidarku Frajt, Jasnu Mihaljinec, Svjetlanu Knežević, Nedu Spasojević, Renatu Frajskorn, Dunju Lango, Nedu Arnerić, Ružicu Sokić.

Božidarka Frajt je superozbiljna mlada žena koja je u Radićevoj "Živoj istini" (Zlatna arena za najbolju žensku ulogu) dala ulogu života.

Svo vrijeme je bila odjevena u nekakve odore, duge i beskrajno široke, nimalo ženstvene, čak bi se prije moglo reći da je Božidarka u toj bjelini podsjećala na ljupki ­šator. Usprkos tome, slikali su je do ludila. Zato što ­vrijedi!

Jasna Mihaljinec je trenutno vodeća zagrebačka manekenka koja je odličnu ulogu (bio je to njen debi!) ­ dala u filmu "Popodne jednog fazana". U Puli je boravila zajedno sa zaručnikom, također manekenom i glumcem u istom filmu, Stipom Belobrkom.

Nisu se razdvajali, ali nijednom od "paparazza" nije padalo napamet da Jasnu kažnjava što je tako otvoreno i nedvosmisleno svima stavila do znanja koliko je drugi muškarci ne interesiraju. I nju su slikali jer je s njom, tako fotogeničnom i strpljivom, to morao biti dobar posao.

Svjetlana Knežević je poznata sarajevska balerina koja je debitirala u filmu Marija Fanellija "Put u raj", a u Puli se pojavila kao junakinja filma "Deveto čudo na istoku".

Kasnije su se svi složili da je prvo i posljednje "čudo" tog filma bila mlada Svjetlana koja zahvaljujući svestranosti svog talenta uskoro seli za Beograd i postaje članica Suvremenog kazališta.

Neda Spasojević, vječito ozbiljna i mrgodna, dodala je svom liku malo izazova što ju je ove godine činilo izuzetno zanimljivom za slikanje.

Neda je pritom zauzimala neke smiješno drske poze, tipične za temperamentne talijanske glumice, kroz koje je nagovijestila svoju novostečenu sigurnost. Dobila je Srebrnu arenu za ulogu prostitutke u filmu "Tragovi crne djevojke".

Renata Frajskorn je glumica i psiholog, a znamo je i iz posljednjeg TV kviza "3, 2, 1" u kojem je pomagala Hetrichu i Kvisku. U Pulu je stigla u krugu porodice koja je strpljivo čekala negdje u hladovini da njena Renata, mokra u plavom bikiniju, otpozira foto­reporterima. Lijepa, tiha i disciplinirana...

Dunja Lango je svojim supermodernim i veoma smjelim modnim kompletima bila u središtu foto-
interesa. Ona igra u Radivojevićevom filmu "Bez", a pojavila se, uz Ivana Hetricha, i kao voditelj završne festivalske večeri.

Neda Arnerić se neumorno presvlačila: očigledno je da je njoj slikanje najmanje dosadilo jer je svaki njen izlazak na neko od pulskih filmskih sastajališta predstavljao novu provokaciju. Ali, ni tu se nije otišlo dalje od bezazlenosti.

Pored toga, u Puli je boravila neizbježna Nedina mama.

I, najzad, Ružica Sokić. Simpatična, ljubazna i u svakom trenutku dobronamjerna.

To je sve. Bila je tamo i izazovna Milja Vujanović, ali čuveni bikini, koji joj stoji bolje nego ijednoj drugoj, nijednom nije navukla. Foto­reporteri su bili razočarani njenom škrtošću, pa su Milju slikali ­mrzovoljno.

U ostalim pulskim prizorima nije bilo naročitog uzbuđenja.

Zvijezde su stizale sa svojim rođacima kako bi još u Puli počele s aktivnim odmorom; bilo je apsurdno očekivati neki "trenutak emotivne slabosti" a zatim ga bilježiti na filmskoj traci.

Čak su i starlete zatajile.

Otkako se Zorica Gajdaš povukla iz aktivnog filmskog života, pulske ljepotice izgubile su svoj uzor i svoju predvodnicu. Kako nemaju za kim da se povode, opredijelile su se za miran život.

Tako se sve završilo ponekim naivnim prizorom nošenja majice bez grudnjaka ili dva broja manjih šorceva.

Doduše, na čuvenoj plaži "Zlatne stijene" jedna ljepotica izvoljela je skinuti bikini i gola se okupati u moru. Foto­reporteri koji su stajali na obali nisu potegli svoje skupocjene aparate.

Umjesto toga, s obzirom da se popodne bližilo kraju, pružili su goloj djevojci ručnik ­ da ne nazebe!

Jer Pula nije ­ Vrsar.

(Eva i Adam, 1972.) 

*Podsjećamo, Index u suradnji s YugoPapirom svakog ponedjeljka predstavlja najbolje iz prošlosti. Usporedite što se otad promijenilo, prisjetite se kako se nekad živjelo ili, ako ste nešto mlađi, kako je tada izgledao život.

Pročitajte više