Eksplicitne scene teško padaju i iskusnim glumcima: Ova žena zna kako ih opustiti

Ilustracija: Pixabay

SVE ŠTO na filmu doživimo kao strastvenu, eksplicitnu ili ljubavnu relaciju između dva lika, zapravo odstupa od realnosti koja podrazumijeva da su oni na radnom zadatku. Glumci su tijekom snimanja ljubavnih scena goli, promatraju ih članovi ekipe i snimaju kamere. Takve okolnosti neugodne su mnogim dramskim umjetnicima.

Nema ničeg posebno uzbudljivog u snimanju eksplicitnih scena. Najbolji ishod za glumca je kada se na snimanju ponaša kao surovi profesionalac.

Sve se više govori o neugodnostima s filmskih setova gdje su umjetnici bili izigrani. Čak i slavne glumice tvrde da su u nekom trenutku bile iskorištene, izmanipulirane ili ignorirane zbog neugodnih zahtjeva tijekom snimanja.

Izvještaji iz Hollywooda navode da se s neugodnostima suočila i glumica Ruth Wilson. Ona je zbog toga odustala od glavne uloge u nagrađivanoj seriji Afera.

Wilsonova je navodno bila prisiljena skinuti se češće nego što je to zahtijevao scenarij, a brutalnost  scena bila je iznad prihvatljivih granica. Među ekipom se našao neimenovani redatelj ili producent koji je kreirao ovakav ambijent. Kada je odlučila napustiti set, označena je kao "problematična".

Poznat je i slučaj Marije Schneider koja je kao devetnaestogodišnjakinja snimala scenu silovanja u filmu Posljednji tango u Parizu Bernarda Bertoluccija. Detalji su snimanja prethodno namjerno skriveni od Schneider jer je redatelj zahtijevao da se tijekom snimanja "ponaša kao djevojka, a ne kao glumica".

Schneider je preminula 2011. godine. Scene sa seta proganjale su je tijekom života. Zbog njih se osjećala "pomalo silovano" od strane partnera Marlona Branda i redatelja Bertoluccija. S Bertoluccijem je nakon snimanja prekinula kontakt.

Ovakve neugodnosti trebao bi spriječiti koordinator za intimnost na filmskom setu.

Ita O'Brien je pionirka ovog zanimanja, aktivistica pokreta za korektne odnose između glumaca i produkcije na filmskim setovima i u kazalištu. Njena je uloga i opustiti glumce na setu kako bi redatelji i producenti bili zadovoljni snimljenim materijalom.

O'Brien je nedavno radila na Netflixovoj tinejdžerskoj komediji Seksualno obrazovanje. Njena uloga bila je otkriti granice do kojih glumac želi otići pri snimanu erotskih scena. Pokušavala je udovoljiti zahtjevima glumaca, a da se u isto vrijeme ne pokvari dramski zaplet i autentičnost lika. Uložila je golemi trud pri odabiru kostima koji ne narušava dostojanstvo glumaca i na odgovarajući način štiti njihove spolne organe.

Jedan od pokreta koji je motivirao njeno djelovanje bio je MeToo. Nastao je kao posljedica višestrukih optužbe protiv Harveya Weinsteina.

"Želimo saznati što je za glumca neprihvatljivo i u dogovoru s produkcijom pronaći najbolje moguće rješenje. Nužno je da glumac kaže "ne" ako se osjeća ugroženo. Kada radimo s glumcima koji znaju da neće biti iskorišteni, sva je prilika da će i eksplicitne scene biti uvjerljivije. Protagonisti su slobodni, otvoreni i njihova opuštenost može se primijetiti u scenama Seksualnog obrazovanja", objašnjava O'Brien za News.au.

Koordinatori za intimnost mogu sugerirati u kojim se kutovima postavlja kamera i koji je optimalan položaj tijela glumaca pri snimanju.

"Moramo poznavati prirodu ljudi, anatomiju tijela, fizičke pokrete i kako scene čine scenarij zanimljivijim", navodi O'Brien.

U idealnim okolnostima O'Brien tijekom proba radi s glumcima, ali su stariji filmski radnici još uvijek nedovoljno otvoreni za suradnju.

"Nemaju baš blagonaklon odnos prema našoj profesiji ili ne žele shvatiti našu ulogu na setu. Najprije nas pozovu da budemo dio snimanja, ali nisu sretni kada im predložimo sugestije. Pogrešno je shvaćanje redatelja ili producenata da mi oduzimamo njihovo dragocjeno vrijeme", objašnjava O'Brien.

Ona kaže da sve što traži od organizatora jest 10 do 15 minuta za probu eksplicitnih scena.

"Glumci nakon rada sa mnom pristupaju scenama s mnogo više samopouzdanja jer znaju da ih kolege neće dodirivati tamo gdje ne žele. U isto vrijeme znaju što bi kolegama bilo neprihvatljivo", objašnjava O'Brien.

Kada nije bilo vremena za probu, događale su se neugodnosti.

"Imala sam situaciju u kojoj mi redatelj nije dopustio da s glumcem prođem određenu scenu. Otišla sam misleći da se scena neće raditi. Vrlo brzo redatelj se našao u problemu jer nije mogao nastaviti snimanje bez spomenute scene. Ludo je pomisliti da će sljedeće scene izgledati bolje, ako preskočite dio za čije snimanje je glumcima potrebna naša pomoć", objašnjava O'Brien.

Tvrtka koju vodi Ita O'Brien zapošljava tri koordinatora intimnosti i posluje u Australiji.

Pročitajte više