Generacija Alfa pokrenula je novi trend i prilično je zabrinjavajući

Foto: Instagram

OVIH je dana jedna od glavnih tema na internetu opsesija generacije Alfa Sephorom, jednim od najvećih prodavača luksuzne šminke i proizvoda za njegu kože. Cijene u Sephori poprilično su paprene, no čini se da se djevojčice od 10 godina mogu pohvaliti velikim džeparcem.

U njihovom su fokusu najčešće skupi skincare proizvodi brenda Drunk Elephant, a horde tinejdžerica opsjedaju trgovine Sephore u potrazi za anti-age serumima. Generacija Alfa su, inače, djeca milenijalaca i najmlađa generacija nakon generacije Z, a trenutno imaju 13 godina i manje.

@vicky.2087 #sephora #kids #girls #10yearoldgirls #beauty #makeup #mess #disaster #brokenitems #shop #parents!!!!!!!!! #educate #manners ♬ original sound - vicky87

Po TikToku, Instagramu, Redditu i paklenom mjestu koje je nekoć bilo poznato kao Twitter, ljudi pričaju o djeci koja se loše ponašaju u Sephora trgovinama - prave nered od testera proizvoda i nepristojni su prema drugim kupcima dok kupuju vrhunsku kozmetiku i proizvode protiv starenja.

Snimke djevojčica od 10 do 12 godina koje u grupama ulaze u dućane s kozmetikom pa otvaraju pakiranja sa šminkom, kradu testere, gnjave prodavačice i šminkaju se po dućanima skupile su milijune pregleda i izazvale veliku raspravu korisnika.

Djeca brže odrastaju

Čak se i legenda reality TV-a Bethenny Frankel pridružila kritikama mladih djevojaka koje kupuju u Sephori rekavši: "Kučko, imaš 14 godina" u videu na Instagramu. Definitivno je čudno vidjeti djecu kako uživaju u skupoj njezi kože u toj dobi.

Kao da brže odrastaju i propuštaju bezbrižnije užitke tinejdžerske dobi. Kako je jedan komentator na Redditu rekao: "Svi smo mi samo jednom mladi i zašto bismo proveli prvo desetljeće zabrinuti za suštinski nevažne stvari poput bora i opuštene kože? Trebali bismo živjeti i zabavljati se."

@chloevanberkel is the next generation growing up too fast? #grwm #generationz ♬ original sound - chloe grace

Međutim, ni djetinjstva prethodnih generacija nisu uvijek bila bezbrižna. Svi smo imali prijateljice koje su se žalile da se "osjećaju debelo" u kupaćim kostimima i koje su bile na dijetama u osnovnoj školi. 

U isto vrijeme, u nekim razgovorima oko mladih djevojaka i tinejdžerica u Sephori postoji podlost koja je zabrinjavajuća. Mnogi suosjećaju sa zaposlenicima trgovina koji daju oduška frustracijama zbog djece koja prave nered.

Proizvodi nisu prikladni za mladu kožu

Ipak, kada je riječ o viralnim objavama kao što je poziv jedne žene da se "normalizira biti zločest" prema djevojčicama u Sephori, čini se kao da mnogi zaboravljaju kakav je osjećaj biti te dobi.

Prema terapeutkinjama Lindsay Fleming i Stacy McCarthy, trenutna opsjednutost tinejdžera preskupim kozmetičkim proizvodima za odrasle ima više veze sa željom za uklapanje u društvo nego s bilo čim drugim.

@kileymryan

no hate

♬ original sound - kileyy

"Djevojke koje nikad nisu razgovarale o njezi kože sada su fiksirane na rutine od 10 koraka. Bitnije im je da kupe proizvod koji žele/imaju svi njihovi prijatelji nego kakav stvarni utjecaj taj proizvod ima na njihovo lice", rekle su za BuzzFeed.

No to ne znači da su ovi proizvodi namijenjeni odraslima prikladni za tako mladu kožu. Dermatologinja dr. Mamina Turegano objasnila je: "Proizvodi za čišćenje lica, hidratantna krema i krema za sunčanje su proizvodi za njegu kože koji su sigurni za djecu."

Tko je krivac?

Ako dijete ima akne i masnu kožu, dodaje da može koristiti sredstvo za čišćenje na bazi salicilne kiseline. Dr. Mamina savjetuje djeci da izbjegavaju korištenje proizvoda s određenim sastojcima koji mogu biti previše oštri za njihovu nježnu kožu.

"Treba izbjegavati kiseline za piling, uključujući glikolnu kiselinu i mliječnu kiselinu. Također preporučujem izbjegavanje retinola, vitamina C i pilinga. Ako dijete ima masnu kožu ili kožu sklonu aknama, tada bi retinol mogao biti u redu za korištenje po receptu dermatologa", navodi.

@peytonxblack Gremlins I tell you…. GREMLINS #sephorakids #sephoragremlins ♬ Hoist the Colours - Bass Singers Version - Bobby Bass

Dok stotine tiktokera dijele vlastita iskustva s djevojčicama u Sephori, neki su sugerirali kako generacija Alfa kojoj pripadaju možda nije sama kriva za ovu devijaciju. Umjesto toga, okrivili su društvene mreže, influencere, pa čak i roditelje.

Mnogi prozivaju influencerice poput Alix Earle zbog stalnog isticanja sadržaja "spremi se sa mnom" ili "ovo je moja rutina šminkanja" da nesvjesno potiče svoju mlađu demografsku skupinu na kupnju tih proizvoda.

Pročitajte više