Glazbene udruge: Nisu nas pitali za mišljenje, ali podržavamo Ninin odlazak na Eurosong

HRT JE sinoć poslao objavu svim medijima i obavijestio hrvatsku javnost da je izvođač za Eurosong odabran i da će nas još obavijestiti kad odaberu pjesmu, te da imaju podršku glazbene struke za svoj odabir. Točnije, HRT je u svom službenom priopćenju naveo: "Koncept Dore i sam izbor izvođača podržan je i od Instituta hrvatske glazbene industrije i glazbenih udruga", međutim iz udruga kažu da ih nitko nije kontaktirao. Spomenuta podrška srećom je istinita jer svi smatraju da je Nina vrhunska pjevačica, no o tome ih prije odabira nitko nije pitao.

Kontaktirali smo Milana Majerovića Stilinovića koji je voditelj odjela za odnose s javnošću Instituta hrvatske glazbe, koji je izrazio potporu Nini kao vrhunskoj izvođačici, ali tvrdi da ih o mišljenju nitko nije pitao: "Mi nismo imali veze s odabirom Nine Badrić, iako smo zadovoljni njezinim odabirom, mi smo o tome samo obaviješteni kad je odluka već donesena. Ovo je prvi put da struka nije upitana za mišljenje. Ta odluka je na HRT-u koji ima licencu Eurosonga. Mi nemamo nikakav utjecaj na to. Možemo predlagati, HTV to može prihvatiti ali i ne mora. Nini i HTV-u želimo sve najbolje. Mi smo imali neke ideje kako bi Dora mogla ove godine izgledati, no to nije prošlo. HTV ima pravo organizirati to natjecanje onako kako želi. Nina je u samom vrhu hrvatske glazbe i uvjeren sam da će nas predstavljati najbolje što može".

Majerović Stilinović je dao svoju interpretaciju promjene sistema odabira izvođača i pjesme za Eurosong: "Izbacivanje glasača iz odabira za Eurosong možda znači pojednostavljenje procesa, ali možda je do toga došlo i zbog tuđih dobrih rezultata. U BiH to rade već neko vrijeme, a mi u zadnjih par godina ne prolazimo baš dobro. Ovo je vjerojatno pokušaj traženja konkretnog rješenja, poslati veliku i potvrđenu zvijezdu i biti što učinkovitiji. Meni se čini da je to priča koja će držati vodu". Pitali smo tko će onda biti odgovoran za Ninin eventualan loš plasman: "Dora je HRT-ov projekt. Mi u Institutu bi voljeli da je bilo na televiziji puno hrvatskih izvođača koji bi promovirali svoje pjesme pa da su gledatelji birali najboljeg, ali to nije nešto što mi možemo diktirati. Bez obzira, mi smo s ovim izborom doista zadovoljni".

Razgovarali smo i sa Zvonimirom Bučevićem, izvršnim tajnikom podružnice Hrvatske glazbene unije koji je bio i član žirija Dore proteklih godina: "U zadnje dvije godine sam bio član žirija Dore. Ove godine mi nismo imali nikakve veze s odabirom Nine Badrić za hrvatsku predstavnicu na Eurosongu. Do sad smo bili uključeni u te aktivnosti, skupa s Hrvatskim društvom skladatelja i Hrvatskom diskografskom udrugom. Sad prvi put čujem da je netko već odabran za Eurosong. HTV je u svojim odlukama neovisan. Tri udruge koje sam spomenuo su više savjetodavnog karaktera, naše odluke i prijedlozi nisu njima obvezujući. Nama je samo stalo da se i nas uključi u donošenje tih odluka, pa i kao savjetodavno tijelo. Oni imaju pravo stavljati svoja pravila igre i odlučivati o njima".

"Možda smo prošle godine trebali poslati Jacquesa Houdeka"



Zanimalo nas je Bučevićevo mišljenje o razlozima zbog kojih je HTV iz izbora za Eurosong izbacio i glasače i struku: "Razlog zbog kojega su na HTV-u odlučili isključiti i glasače i nas krije se možda u lošem plasmanu hrvatske predstavnice prošle godine na Eurosongu. Nina Badrić je sigurno izvođač koji Hrvatsku može reprezentativno predstavljati, u kombinaciji s izvrsnom pjesmom. Recept direktnog odabira su jako dobro iskoristili i predstavnici Njemačke, Srbije, Bosne i Hercegovine, pa to možda i nije loša odluka. Ne znam je li trebalo uključivati širi broj ljudi u donošenje takve odluke ili je dovoljno da par stručnjaka da odluči tko je najbolji izvođač i pjesma, to ostavljam njima na HTV-u. Ako se ta odluka pokaže kao dobra i Nina se plasira među prvih deset, onda su imali pravo. I obratno. To je sad na nivou špekulacija".

Bučević je izrazio sumnje u prošlogodišnji odabir: "Prošle godine su Severina, Tonči Huljić i Andrej Babić skupa s publikom odabrali pobjednicu, mi smo samo predložili polufinaliste. Njihova procjena se prošle godine i nije pokazala kao najbolja. Cijela ta priča oko Dore ne ovisi samo o glazbi i kvalitetnoj pjesmi i izvođaču nego i o kombinaciji regionalnih žirija, tj. sistem "ja ću tebi - ti ćeš meni, pa ćemo onda zajedno nekome trećem". Zašto onda u posljednje vrijeme Srbija bolje prolazi? Bučević kaže: "Očito su imali bolje kompozitore i izvođače. Meni nije bio loš naš prošlogodišnji izbor, ali možda je izvođačica Daria Kinzer imala tremu, možda smo s tom istom pjesmom trebali poslati Jacquesa Houdeka", te dodao: "Pretpostavljam da promjena sistema odabira ima veze i s odabirom novog urednika. Raspitivao sam se među ljudima uključenim u Doru što će biti ove godine, da znam hoće li biti potrebe za mojih prisustvom u žiriju, no nitko mi nije imao nikakvu konkretnu informaciju".

Pročitajte više