Hoće li e-mail spam zagušiti Internet?

PROBLEM masovnog slanja reklama putem e-maila ili skraćeno spama mogao bi biti ozbiljniji nego što se to mislilo, zaključak je trodnevnog foruma o spam-mailu, održanog prošlog petka u Washingtonu.

Ako ne znate što je to spam, smatrajte se sretnim. Naime, tom se riječju označavaju svi oni e-mailovi koji svakodnevno pristižu milijunima korisnika Interneta, a u kojima se reklamira sve od životnog osiguranja, preko "besplatnih doktorata" do sredstava za povećanje grudi.

Iako se oni naivniji čude kako je moguće da im dolazi e-mailovi od ljudi za koje nikad nisu čuli, stvari bi im bile jasnije kad bi znali za CD-e koji sadrže na stotine milijuna e-mail adresa prikupljenih s Interneta, a koje od iskusnijih web surfera i programera kupuju zainteresirane tvrtke koje ih kasnije obasipaju reklamama.

Ponekad je dovoljno samo upisati svoju e-mail adresu u neki od brojnih formulara kakvi su česta pojava po najrazličitijim web siteovima, i moguće je da i vaša adresa završi na jednom takvom CD-u, a onda ste se "pretplatili" na doživotno primanje iritantnih reklamnih poruka u vaš mail sandučić.

"Stvari su gore nego što smo mislili" - rekla je Eileen Harrington, direktorica američke Federalne Trgovinske Komisije (FTC) na forumu kojeg je organizirala Komisija kako bi raspravljali o problemu spam-maila.

"Postoji opći konsenzus oko činjenice da je problem dostigao kritičnu točku. Ako ne dođe do promptnih poboljšanja na tehnološkom planu, kod davatelja Internet usluge, pa čak i kod zakonodavaca, postoji rizik da će e-mail postati beskorisna stvar." - dodala je Harrington.

Čak 45% svih e-mailova poslanih u ožuku spada u kategoriju spam-maila, ustvrdili su sudionici foruma, što je 16% više u odnosu na siječanj prošle godine.

Koliko je e-mail spam ozbiljan problem, govori i podatak da su prije dvije godine u FTC-u dobivali oko 10,000 pritužba o spam-mailu dnevno. Danas ta brojka iznosi 130,000.

Većina sudionika FTC-ovog foruma složila se da treba donijeti snažan federalni anti-spam zakon, koji bi bio bolji od sadašnje mješavine zakona 29 američkih saveznih država.

No, neki ne vjeruju da će snažnija zakonska regulativa riješiti problem.

"Nove zakone o spamu, koje je ionako nemoguće provoditi iz velikog broja razloga, spameri će brzo zaobići upravo zbog brzog napretka tehnologije." - tvrdi FTC-ov djelatnik Orson Swindle, pa dodaje: "Ne postoji jedinstven zakon ili jedinstvena tehnologija koja može preko noći riješiti ovaj problem."

Tokom prošlog tjedna tri Internet giganta (AOL, Yahoo i Microsoft) najavili su zajednički inicijativu za borbu protiv e-mail spama, ali sudionici FTC-ova foruma smatraju da će snalažljivi spameri najvjerojatnije ipak smisliti načine za nastavak masovnog slanja reklama e-mailom.

Pročitajte više