Od jednog su po*nića stvorile poslovno carstvo i zaista promijenile svijet

Foto: Instagram

ZVUČI pomalo zastrašujuće kad to izgovorite, ali svidjelo vam se to ili ne, Kardashianke su promijenile svijet.

Neki će reći da su ga promijenile nagore i donekle će biti u pravu jer klan Kardashian je eksploatirao našu fascinaciju priglupim sadržajem.

Međutim, istu stvar možete reći i za cajke, tračeve, sapunice, nogomet, vjeru, domoljublje i ratove. Ljudi su fascinirani mnogim ispraznim, besmislenim i groznim stvarima i samo je pitanje vremena kada će se pojaviti netko tko će to kvalitetno unovčiti.

A Kris Jenner oduvijek je znala kapitalizirati golemi interes za pikanterijama iz života slavnih pa je od samih početaka, još kao supruga odvjetnika Roberta Kardashiana, savršeno koristila nacionalnu (pa donekle i svjetsku) medijsku histeriju oko suđenja O.J. Simpsonu za ubojstvo supruge Nicole Brown.

Samo nekoliko sati nakon što su mediji doznali za ubojstvo, u svim se vijestima pojavila fotografija Nicole koju je Kris snimila i budući da nije propuštala priliku da naglasi svoje prijateljstvo s ubijenom, uredno je pristajala na sve intervjue. Iako je u tom slučaju bila tek sporedan lik, očito je izvukla neke pouke jer kad se prava prilika ukazala, iskoristila ju je maksimalno.

Jedan jedini pornić

Oni koji žele na ovaj ili onaj način umanjiti njihovu poslovnu snalažljivost reći će da Kardashianke sve duguju jednom jedinom porniću. U isto vrijeme, oni koji njihovu poslovnu snalažljivost cijene također će reći da sve duguju jednom jedinom porniću.

I obje su strane u pravu.

Mnoge starlete od svojih snimaka nisu uspjele učiniti ništa spektakularno. Čak ni Paris Hilton, za koju je Kim Kardashian svojevremeno radila, od svoje pornjave nije napravila apsolutno ništa.

Neki pornićem mogu pogurati novi singl, nakratko privući pažnju ili okrenuti priču u svoju korist - Kris Jenner stvorila je poslovno carstvo.

Nakon što se u medijima 2007. pojavila snimka seksa njezine kćeri, Kris je znala da se medijski cirkus može eksploatirati i pomoći obitelji o kojoj je, uzgred rečeno, samostalno brinula od smrti svog bivšeg supruga Roberta, tri godine ranije.

Iskoristila je publicitet i odlučila od svega napraviti još veći show. Točnije, show je doslovno ono što je predložila Ryanu Seacrestu.

"Obiteljska dinamika je ono što će ovaj show učiniti posebnim. Moramo djelovati brzo i iskoristiti trenutak. Tajming je sve u zabavi i pop kulturi", rekla mu je i zatražila da bude izvršna producentica i ima kontrolu nad onime što se objavljuje.

Režirana kreštava zabava

Istog je dana svojoj obitelji objasnila da je dijeljenje svakog detalja iz njihovih života jedini način da održe gledanost. Nije bitno koliko intimni ti detalji bili. Zajedno mogu stvoriti zarazan show koji je senzacionalizacija osobnog i utemeljen na skandalu.

Odmah od starta krenulo je eksplozivno. Kim se odmah u prvoj epizodi osvrnula na snimku seksa, Kris i Kourtney su se napile, Khloe se razbacivala prijetnjama, a devetogodišnja Kylie plesala je oko štange u sobi svojih roditelja.

Bio je to trashy cirkus, ali cirkus koji su ljudi istog trena popušili iako je bilo više nego očito da je mnogo toga samo kreštava predstava za kamere. No, na kraju svake epizode, unatoč svađama i problemima, sve bi se izgladilo jer ljubav je najbitnija.

Bila bi to još jedna sapunica o bogatim ljudima koji žele biti još bogatiji, ali Kris je točno predvidjela da je upravo to ono što ljudi žele gledati. I bila je u pravu.

Lako je uspjeti, teško je to održati

No, snimka seksa i obiteljske razmirice nisu bile dovoljne jer ako postoji jedno pravilo, to je da uspjeh ponekad dolazi lako, a teško je održati ga.

Ono što je držalo gledatelje su misterije, drame i obrati, a trudnoća njezine kćeri Kourtney bila je idealan mamac. Bila je solo, imala je seks za jednu noć i ostala u drugom stanju. Pitanje je tko je otac.

Recept je provjeren i svima jasan, a jedino je pitanje jeste li dovoljno vješti da gledanost održavate iz sezone u sezonu. I dok je gledanost kontinuirano padala od 2013. nadalje, tijekom godina stvorile su se nove platforme na kojima su Kardashianke redovito obarale rekorde.

Časopisi žele intervju ili naslovnicu? Tristo tisuća dolara.

Njihove obiteljske pikanterije postale su roba koju su pažljivo servirale medijima. Novinari su dobivali mrvice, a sočne detalje čuvale su za show.

Sljedeći hit bio je vjenčanje Kim i Krisa Humphriesa. Na tome su pak zaradile više od tri milijuna dolara, a posljednje dvije epizode šeste sezone privukle su 10.5 milijuna gledatelja.

Razvod koji je uslijedio samo deset tjedana kasnije ponovno im je donio gledatelje.

U isto vrijeme bio je to i odličan PR potez jer Kim ne samo da je privukla milijunsko gledateljstvo već je ispala pozitivka, a ne manipulatorica koja je isplanirala vjenčanje da bi završila na svim naslovnicama.

Nakon toga uslijedile su poslovne ponude, linija odjeće, knjige i ugovor za novu sezonu težak 40 milijuna dolara. Do kraja godine zaradile su više od 65 milijuna dolara.

U obitelj je ušao Kanye West, Kim je postala majka, a sve je to hranilo mase gladne dobre zabave. Uspjeh je došao paralelno s popularizacijom društvenih mreža koje su sve Kardashianke odreda besprijekorno ukomponirale u svoju influencersku priču i krakove proširile na modu i kozmetiku te dodatno učvrstile status unutar pop kulture, u kojoj su postale nezaobilazne. Bile to objave na društvenim mrežama za koje su dobivale milijunske cifre, promoviranje svega i svačega (uključujući i štetne preparate), knjige koje se sastoje isključivo od selfieja, modne linije, suradnje s poznatim brendovima ili veze i brakovi s poznatim reperima i sportašima, Kardashianke su ono što Ameri zovu "household name", a nikako ne treba zanemariti ni ono što je Kim učinila za guzate žene i one koje su to zahvaljujući opasnim estetskim zahvatima postale.

Svetica zaštitnica netalentiranih i ambicioznih

Popularno je krenuti utabanim putem i nanovo servirati podgrijani i općeprihvaćen narativ o Kardashiankama koje su "rak-rana modernog društva", govoriti kako su "beskorisne pornoglumice koje kvare povodljivu mladež" ili pak dijeliti postove o tome kako bismo trebali slaviti mlade matematičarke, a ne starlete.

Sve je to jako lijepo, ali zanemaruje ono osnovno - nitko vas ne sprječava da se hranite isključivo sadržajem koji smatrate vrijednim svog vremena.

Vjerujete li da su ljudi kao vrsta neka homogena skupina uspavanih genijalaca koji samo čekaju vaš intelektualni alarm da ih probudi iz stoljetnog sna?

Ljude zaljubljene u isprazni sadržaj nećete čarobno "izliječiti" svojim popovanjem i dozlaboga iritantnim virtue signallingom niti biste to trebali pokušavati. Neki ljudi jednostavno vole čitati vijesti o Kardashiankama i gledati njihov reality show. Nekima je to maksimalni doseg, a drugi u tome uživaju s ironičnim odmakom. Možete ih mrziti. Štoviše, mržnja čistunaca, moralno osupnutih i dežurno zgroženih također je nešto čime su uspješno hranile svoj poslovni uspjeh. Novac kapa sve dok se o njima priča.

Neovisno o tome vjerovali da je Kim sama lansirala snimku seksa ili pak smatrate da joj se to dogodilo slučajno, neosporno je da su stvorili medijsko carstvo.

A kad uzmemo u obzir da su to učinile na temelju desetak minuta bezveznog seksa poluanonimne asistentice Paris Hilton i oduvijek nebitnog R&B pjevača koji je poznat jedino kao brat daleko popularnije Brandy - radi se o impresivnom poslovnom podvigu i još jednoj u dugom nizu američkih priča o uspjehu.

Jesu li promijenile svijet? Svoj definitivno jesu, a dalo bi se raspravljati o tome jesu li upravo Kardashianke zaslužne za najezdu običnih ljudi koji su gladni klasične šoubiz slave, ali budući da ne raspolažu vještinama ni talentom potrebnim za uspjeh unutar industrije zabave, koncentriraju se na nusprodukt uspjeha pa sve zainteresirane spremno puštaju u svoje živote gdje uvijek postoji mogućnost skandala ili slučajno objavljene snimke seksa. Interes je očito oduvijek postojao, a Kardashianke su to prepoznale u pravom trenutku.

Bilo kako bilo, nekima će Kim zauvijek ostati svetica zaštitnica netalentiranih i ambicioznih, a drugima će cijela ova tema biti pretrivijalna da bi se njome i sekunde bavili. Na vama je da izaberete tabor.

Pročitajte više