Konstrakta o koncertu koji je ušao u tužnu povijest: "Bilo je mučno to gledati"

Foto: Karlo Klasić/Index, Press

DOK SE priprema za Euroviziju sljedećeg mjeseca u Torinu, srpska predstavnica Konstrakta skoknula je do Zagreba. Naime, dva tjedna nakon nastupa na europskoj pozornici, 27. svibnja čeka je veliki nastup u Hrvatskoj, na festivalu Sea Star u Umagu.

"Bit će mi to prvi nastup u Hrvatskoj pod imenom Konstrakta pa nam je izazov i čast što na tom festivalu i na tom mjestu nastupamo, baš se radujemo. Nadam se da će more donijeti dobar start za Konstraktu", kaže.

Sve ovo što se događa nakon Beovizije joj je neobično, hektično i prebrzo za njen ukus, priznaje nam dok sjedimo u jednom zagrebačkom hotelu. Eurovizijsku pozornicu nikad nije sanjala, a pobjedu nije očekivala pa otvoreno kaže da se još uvijek pokušava prebaciti na način razmišljanja koji podrazumijeva natjecanje na Eurosongu.

"Ako gledaš gledanost pjesama koje su objavljene tri tjedna prije natjecanja, naša nije baš visoko kotirala. No kad se desila prva polufinalna večer, kad su se spojili zvuk i slika, nešto je kliknulo u svijesti publike i krenulo je viralno već prvu večer. Tad je već postalo moguće da će se desiti pobjeda", priča nam.

Pitamo ju je li joj ta promjena iz autsajderice u favoritkinju između polufinalne i finalne večeri bila teret ili olakšanje prije presudnog nastupa.

"Fokus nam je na poslu, ne toliko na prijemu. Da nam je bio na prijemu, možda bismo stvorili veću popularnost nego što je Zemlja gruva ima", kaže.

Dobro, pobjeda joj nije bila razlog za prijavu na Beoviziju. Pa što je?

"Promocija je bila primarni razlog. Mi smo nastupali kao Zemlja gruva 2008. i 2009. godine i isti je bio razlog. Kad se zakačiš na takvu platformu, imaš bolju vidljivost za ono što radiš, čuju te neki ljudi do kojih inače ne bi došao. Znaš kako funkcionira digitel, stalno se vrtiš u istim krugovima i teško se iz toga probiti. I ovog je puta to bila okvirna ideja pa smo bili malo zatečeni pobjedom", kaže.

Pjesma koja se popela na prvo mjesto trendinga na Balkanu pobrala je pohvale za stihove, a mnogi su u njima našli dublja značenja, prvenstveno opis situacije u kojoj živimo posljednjih godina. Konstrakta priznaje da uvijek prvo piše stihove, a tek se onda bavi glazbom.

"Krećem od teme koja se obrađuje pa gledam kako da je upakiram u muziku. Služim se u suštini softverima koji su friendly za nas neuke, tu sastavim neki prijedlog, no glazbom se poslije bavi Milovan Bošković u studiju Gruvelend. Koristim se dostupnim matricama na internetu pa napravim neki kostur da mogu s njim iskomunicirati što bi to otprilike trebalo biti", priča nam i dodaje:

"Volim reći da sporo stvaram u odnosu na hiperprodukciju koja postoji na tržištu. Ne postoji taj pritisak da se to napravi brzo, pjesma se sklapala danima. Gledam da te stihove svedem na neki najjednostavniji govorni jezik, a opet da provučem ono što želim reći pa to traje."

Zbog toga joj je činjenica da se našla na vrhu Geniusove liste zbilja važna, možda važnija i od toga da su tu listu podijelile Zendaya i Camila Cabello, koje su se nalazile ispod nje.

"Bila sam sluđena od svega što se desilo tako da sam, kad sam to čula od kćeri, reagirala u stilu: 'Ne razumijem ništa.' Tek nakon par dana sam shvatila da je to stranica koja se bavi tekstovima i jako mi to laska", priznaje.

Koreografija je bila brzo gotova, u svega tri-četiri susreta grupa s pozornice sve je definirala. Konstrakta ističe da joj je od početka bilo jasno da zbor treba biti naspram lead vokala, ali da budu u komunikaciji koja treba imati simboličko značenje. Koliko je njoj bilo teško mrtvo ozbiljno gledati u kameru?

"Nije bilo teško. U nekim trenucima proleti misao da je ovo smiješno, ali imali smo šest generalnih proba na kojima nije bilo publike, već tamo se napravila mala zajednica u kojoj se osjećaš ugodno pa to izvodiš na najugodniji način", priča.

Na eurovizijskoj pozornici pjevat će na srpskom.

"Meni je to na prvu loptu dobra ideja jer mi djeluje da bi se prijevodom na engleski izgubilo dosta, ali sami sebi smo zadali zadatak da smislimo kako da iskomuniciramo tu pjesmu jer će stranci vidjeti samo neku ženu i neke ljude oko nje, čuti Meghan Markle i baš im ništa neće biti jasno. Ima par mjesta u pjesmi gdje ćemo moći provući tekst pa ćemo vidjeti kako će biti prihvaćeno", ističe.

S pjesmama koje će nastupiti na Eurosongu nije se baš upoznala pa tek treba vidjeti kakva joj je konkurencija druge polufinalne večeri. U toj konkurenciji nije Mija Dimšić, koja nastupa prve večeri.

"Nije muzika koju inače pratim, ali mi je Mia kao pojava veoma interesantna, taj zvuk u Srbiji nije popularan. Ona je uspjela ovdje s tim zvukom napraviti pop pojavu, što mi je super. Sviđa mi se taj nastup, što je sama i sama to nosi", kaže.

Osim što joj se dinamika života ubrzala, pobjeda je Konstrakti donijela popularnost i prepoznavanja na ulici.

"Doživljavam to čak i u Zagrebu, prepoznali su me dok smo pili piće na terasi. Drago mi je, narod je super, ali ne razmišljam o tome i o sebi u tom kontekstu. Gledam da se bavim svojim poslom. Ima i kritika, to mi je super dok god imamo sadržaj o kojem možemo diskutirati. Volim kad je sve tolerantno, a ne kad se u odnosu na temu razvrstavamo i upiremo prstom, no to se možda ovdje nije desilo", napominje.

"Nemam knjižicu" jedan je od stihova pjesme, ali i istina. Konstrakta kao glazbenica nema zdravstveno osiguranje.

"Ne mogu tvrditi kako je na drugim mjestima, imam iskustva samo sa srpskim zdravstvom i malo s njemačkim, silom prilika. Knjižica je bila metafora za nezaštićenost koju osjećaju mnogi ljudi, ne samo ovdje, to je globalna stvar. Primorani smo da skrenemo s državnog na privatno zdravstveno osiguranje zbog preopterećenosti, ja bih najviše voljela da je državni sistem tako uređen da može svima pružiti istu brigu, ali nismo to uspjeli, ni kao čovječanstvo ni u Srbiji", govori.

Posebno je zdravlje aktualno posljednje dvije godine, kad smo se zbog njegovog očuvanja zatvarali u svoje domove i izolirali.

"Meni su te dvije godine odgovarale, koliko god to bizarno zvuči, jer se desilo nešto veliko za cijelo čovječanstvo, no meni je pasalo usporenje i prostor koji se otvorio da čovjek konačno dođe u kontakt sam sa sobom. Mislim da je taj dio bio koristan", kaže i dodaje da skoro dvije godine nije puno radila pa joj je sadašnje trčanje s jedne na drugu stvar još uvijek neobično.

Obveza je toliko da nema previše vremena za društvene mreže.

"Moj Instagram porastao je s 2000 pratitelja na 70 tisuća. Pretrpao se, ja tu više ništa ni ne vidim, samo 99+ poruka. Pokušala sam odgovarati, no to je beskonačna priča. Sadržaj je takav da eventualno stignem pogledati neke memove i spominjanja pa to eventualno podijelim", priznaje.

Prisjetili smo se i koncerta koji nije zapamćen po dobru, onom Amy Winehouse u Beogradu, njenog zadnjeg koncerta. Zemlja gruva bila joj je predgrupa.

"Mi smo bili počašćeni što smo tu jer smo Amy privatno slušali. Taj momenat je pokrio sve ono što nije bilo tako simpatično, a to je ta njena muka s kojom je to sve iznijela. To je bilo dosta mučno, ta njena borba. Mi je iza scene nismo ni vidjeli, samo njeno penjanje na binu i poslije", prisjetila se.

Za kraj smo se dotaknuli teme koja je obuzela tjedan na izmaku - Will Smith i čuveni šamar.

"Nemam mišljenje, kći mi prepričavala da je bio neki šamar. Džabe me pitaš. Od proba za Beoviziju koje su se pretvorile u ovo ja sam totalno out", kaže uz smijeh.

Pročitajte više