"Mamma Mia!": Nakon Brosnana se Thompsonu može oprostiti

KAKO  vrijeme prolazi, tako se sve više stječe dojam kako je rock'n'roll jedan od najprecijenjenijih kulturnih fenomena 20. stoljeća. Takvu donedavno heretičku tezu ništa bolje ne potvrđuje od činjenice da "Abba", švedski sastav čiji se opus sastojao od "zašećernih" pop-pjesmuljaka dan-danas žari i pali kao što je što činio 1970-ih, dok se "Led Zeppelin", "Deep Purple" i njihovi drugi, od strane rock-kritičara u nebesa dizani suvremenici, moraju zadovoljiti nostalgičarskim getom kao VH1.

Tako se dogodilo da je 1999. godine kazališni mjuzikl sastavljen od ničeg drugog osim najvećih "Abbinih" hitova postao jedna od svjetskih senzacija. Iako je već ranije bilo filmova u većoj ili manjoj mjeri temeljenih na glazbenom opusu te švedske grupe – a od kojih je najpoznatiji australska crna komedija "Murielino vjenčanje"  iz 1994. godine – bilo je neizbježno da će i taj kazališni komad dobiti svoju filmsku ekranizaciju. I, s obzirom na sve gore navedeno, bilo je isto tako neizbježno da "Mamma Mia!" s oko 450 milijuna dolara postane najuspješniji holivudski mjuzikl svih vremena.

Radnja filma se dešava na malom grčkom otoku Kalkairi gdje 20-godišnja Sophie Sheridan (Seyfried) živi sa svojom majkom Donnom (Meryl Streep), vlasnicom lokalnog hotela. Sophie je pred vjenčanjem za mladog Skya (Dominic Cooper), ali prije toga želi saznati tko joj je otac. Pronašavši majčin dnevnik, odlučuje na vjenčanje pozvati tri moguća kandidata – švedskog pustolova Billa (Skarsgard), bankara Harryja (Firth) i arhitekta Sama (Brosnan). Trojka dolazi na otok misleći da ih je pozvala Donna.  Njoj društvo dolaze praviti stare prijateljice – spisateljica kuharica Rosie (Walters) i raspuštenica Tanya (Baranski).

Zaplet, inspiriran holivudskom komedijom "Buona Sera, Mrs. Campbell" iz 1968. godine s Ginom Lolllobrigidom, se može nazvati perolakim i prepunim klišeja koje bi vjerojatno mogli prepoznati čak i pisci antičke komedije. S druge strane i taj okvir je dovoljno čvrst da se u film mogu utrpati čak 22 "Abbine" pjesme.

Phylidda Lloyd, koja je postavila prvu kazališnu verziju mjuzikla, nema baš nekog iskustva na velikom ili malom ekranu, ali gledatelj to neće primijetiti. Mnoge od scena su nadrealno šašave, ali i prilično domišljate, uključujući glazbene brojeve koje doslovno prati grčki zbor. Ljubitelji "Abbe" kao i ljubitelji mjuzikl, dakle, dolaze na svoje, odnosno trebali bi doći na svoje da producentima nije pala na pamet ne baš najbistrija ideja da svaki glumac ne samo glumi nego i pjeva svoju ulogu.

U nekim slučajevima to i nije bilo loše, kao kod Seyfriedove koja se može pohvaliti dojmljivim glasom. Meryl Streep, poznata po smrtno ozbiljnim glumačkim ulogama, već je ranije – u "Razglednicama s ruba" i "Najluđem radio showu" pokazala kako zna pjevati, a ugodno iznenađenje je i Christine Baranski. Međutim, gledatelju koji cijeni svoje uši će veliko iskušenje predstavljati trenuci kada Pierce Brosnan pjeva, odnosno pokušava pjevati. Rezultat – koji dosta podsjeća na prizore iz "karaoke" barova u kasnim noćnim satima – je takvo silovanje europske kulturne baštine da će mnogi Thompsonu oprostiti ono što je svojevremeno učinio sa "Super Trouper".

Srećom, Brosnanova uloga je relativno ograničena, tako da će publika – bez obzira "pucala" je nostalgija za "Abbom" ili ne – uglavnom imati razloga biti zadovoljna s ovim laganim, ne baš produhovljenim, ali simpatičnim proizvodom holivudske zabave.


uloge: Amanda Seyfried, Meryl Streep, Pierce Brosnan, Colin Firth, Stellan Skarsgard, Julie Walters, Christine Baranski, Rachel McDowall, Ashley Lilley
režija: Phyllida Lloyd
proizvodnja: Universal/Littlestar/Playtone, SAD/Britanija,Njemačka, 2008.
trajanje: 108 '

OCJENA: 6/10

Dragan Antulov

Pročitajte više