Microsoft je obećao da "neće oduzimati igre igračima", a onda je učinio upravo to

Foto: Press

OTKAKO je Microsoft započeo sa svojim "velikim šopingom" tijekom kojeg je potrošio milijarde dolara, mnogi su pretpostavili da je jedan od bitnijih razloga i utrka za što boljim ekskluzivnim naslovima jer ekskluzive su nešto u čemu Xbox debelo zaostaje za konkurencijom. 

Iako su ekskluzive u ovoj fazi već pomalo zastarjeli koncept od kojeg postoje sve češći odmaci, ne postoji jedan jedini razlog zašto bi se Microsoft morao opravdavati zbog želje da posjeduje naslove koje ćete moći zaigrati samo na njihovim platformama. Međutim, glavni čovjek Xboxa Phil Spencer često je znao isticati da taj ekskluzivitet nije njihov plan. 

Igre za sve... Osim za neke

Redfall, nadolazeća vampirska pucačina iza koje stoji Arkane (Dishonored, Prey, Deathloop), ove će se godine pojaviti na Xboxu i PC-ju. No, čini se da to nije bio plan od samog početka. U novom intervjuu otkriveno je da je Arkane ispočetka radio i na verziji za PS 5. Točnije, radili su na toj verziji sve dok Microsoft nije kupio Bethesdu pod koju potpada i Arkane, nakon čega je odlučeno da verzije za PS5 neće biti. 

To je u potpunoj suprotnosti s izjavama Phila Spencera koji je bio vrlo jasan oko toga da svoje igre neće uskraćivati drugim skupinama igrača. 

Redfall bi se trebao pojaviti početkom svibnja, a radi se o co-op pucačini u kojoj svoj gradić branite od hordi vampira. No, ako ste vlasnik "plejke", pomirite se s činjenicom da se igra barem u dogledno vrijeme neće pojaviti na ovoj platformi. 

U razgovoru za francuski IGN redatelj Redfall Harvey Smith objasnio je što se dogodilo nakon što je Microsoft kupio Bethesdu 2020.: "Kupio nas je Microsoft i to je bila velika promjena. Rekli su nam da nema verzije za PlayStation 5 te da ćemo raditi samo za Game Pass, Xbox i PC". 

Smith je dodao da su prije ovog radili na verziji za sve platforme, ali i dodao da, koliko god ovo bilo loše za vlasnike PS-a, on nije pretjerano pogođen ovom odlukom jer to znači da će se studio fokusirati na jednu platformu manje, što će osjetno olakšati rad na igri. 

"Uz to, Game Pass ima hrpu ljudi koji mogu igrati. To bi mogla biti naša najveća igre jer Game Pass ima preko 30 milijuna korisnika", dodao je. 

Svi smo znali da će se ovo dogoditi

Ponovno, ovo je očekivan potez koji nikog nije posebno iznenadio jer, koliko god nepopularna praksa bila, nitko ne može prozvati Microsoft da radi ono što rade svi. No, problem je u tome što je Spencer odmah nakon kupnje Bethesde uporno tvrdio suprotno. 

"Ovaj potez ne znači da ćemo igre oduzimati drugim igračima. Nigdje u dokumentaciji ne piše da nam je plan uskraćivati igre vlasnicima drugih platformi. Želimo da što više ljudi može igrati naše igre, a ne da taj broj smanjujemo", rekao je za Kotaku u listopadu 2020. 

Međutim, ovo je posebno znakovito zbog trenutne rasprave u kojoj Microsoft tvrdi identičnu stvar vezano za franšizu Call of Duty koju bi, strahuje Sony, nakon kupnje Activision Blizzarda mogao uskratiti vlasnicima Sonyjeve konzole ili je pak učiniti skupljom ili tehnički manjkavom. 

I dok je franšiza Call of Duty prema trenutnom dogovoru donekle sigurna barem narednih desetak godina, prilično je jasno da će sve nove igre biti ekskluzive za Xbox/PC

Pročitajte više