Mislite da je "Despacito" nastao slučajno? Varate se - ovako nastaju ljetni hitovi

Foto: Press

I OVE godine pojavit će se barem desetak hitova koji će obilježiti ljeto 2017. I dok neki pokušavaju pogoditi koja će se pjesma pretvoriti u ovogodišnji hit, oni drugi trude se stvoriti ga.

No, postavlja se pitanje možete li uopće stvoriti hit ili je sve prepušteno slučaju. Realno gledajući, na kraju dana sve ipak ovisi o slušateljima koji će pjesmu prepoznati ili ne, ali budite sigurni da se industrija svim silama trudi ništa ne prepustiti slučaju. Štoviše, aktivno rade na tome.

"Zanimljivo je da nikada ne tražimo hit proljeća, jeseni ili zime, već isključivo ljeta. Mogli bismo to nazvati fenomenom jer u ljetu tražimo tu pjesme ili pjesme koje će obilježiti mjesece kada ljudi spuštaju prozore i slušaju gomilu glazbe. Uvijek postoji jedna ili dvije pjesme koje će se nametnuti kao neizbježne", govori za Vice Jason Lipshutz, urednik Billboarda koji vodi evidenciju ljetnih hitova još od 1958. Ipak, industrija tek posljednjih šest godina obraća pozornost na pjesme koje će Billboard proglasiti hitom ljeta.

Ove godine, čini se da bi hit mogao biti "Despacito" iza koje stoje Luis Fonti i Daddy Yankee, a odnedavno, zahvaljujući remixu, i Justin Bieber. Još jedan veliki hit mogla bi postati "I'm the One" DJ Khaleda, na kojoj također gostuje Bieber. Međutim, pravo natjecanje još nije ni počelo jer pravo ljeto je tek pred nama.

Velike njuške u glazbenoj industriji zaradit će bez obzira na ishod ovog "natjecanja", ali to se ne događa slučajno. Rad na promociji određenog ljetnog hita ponekad počinje još u siječnju jer to pjesmama daje dovoljno vremena da privuku velik broj slušatelja.

"Većina ljetnih hitova uglavnom se pojavljuje u veljači ili ožujku, a to im daje dovoljno vremena da zavladaju top listama do svibnja ili lipnja", objašnjava Lipshutz. Naravno, uz to ide i agresivna medijska kampanja, ne samo na radio stanicama, već i na streaming servisima kao što je Spotify i iTunes.

Naravno, glavni poticaj je zarada jer imati ljetni hit itekako je unosno. Tim više jer će se isti taj hit vrtjeti i godinama kasnije, kada se ljudi odluče prisjetiti odličnog prošlog ljeta ili ljeta prije toga.

Upravo zbog toga mnogi producenti pokušavaju kopirati šprance velikih hitova.

"Producenti donose aranžerske odluke kako bi se što više približili klasičnom ljetnom hitu. Pjesme su sonično vedre i koriste se određeni akordi koji ne zvuče napeto, dok su tekstovi vedri jer takve tekstove inače povezujemo s ljetom", objašnjava Justin Tranter, tekstopisac iza Bieberovog velikog hita "Sorry" i "Hands to Myself" Selene Gomez. Dodaje i da su savršeni primjeri ljetnih hitova pjesme kao što su "Break Free" Ariane Grande i "California Gurls" Katy Perry. I dok se on ne trudi raditi po špranci jer vjeruje da to sputava kreativnost, nema sumnje da mnogi drugi nemaju problema s tim da zbog lake zarade zanemare kreativnost.

I naravno da je bitno da vam se pjesma svidi, ali to ponekad nije ni presudno jer ljudi naginju i pjesmama koje se sviđaju drugima. Ukratko, svi žele poslušati pjesmu koju sluša cijeli svijet. To je način na koji ih glazba spaja.

I upravo je taj osjećaj povezanosti X-faktor koji je nemoguće ili barem izuzetno teško emulirati. Ne možete to stvoriti planski, uz pomoć marketinga ili novcem. Pjesma je ili takva ili nema šanse.

Prije nekoliko godina First Choice i Spotify pokušali su otkriti može li se pronaći recept za ljetni hit, analizirajući 150 najpuštanijih ljetnih himni u posljednjih pet godina.

Ono što su otkrili je sljedeće, prosječni ljetni hit zvuči umjetno i djeluje izvještačeno u usporedbi s prosječnom pjesmom. U isto vrijeme zvuči sretnije i energičnije kako bi ljude natjerala na ples.

Koristeći formulu koju su stvorili, stručnjaci su predvidjeli da će najveći hitovi biti "Firestone" norveškog producenta Kygoa, "Headlights" Robina Schulza i "Loud Places" Jamie xx-a. Iako se radi o milijunima pregleda, čini se da su pogodili samo u slučaju "Firestonea" koja trenutno ima preko 430 milijuna pregleda.

Nema sumnje da će industrija i dalje nastojati stvoriti ili barem na vrijeme pronaći ultimativni ljetni hit, a uz pomoć tehnologije, jednog dana to bi im možda moglo poći za rukom. Sve do onda morat će se oslanjati na kreativnost umjetnika i pravovremeno djelovanje.

Pročitajte više