Mladi FER-ovac i njegova sjajna ekipa osmislili revolucionarnu igračku koja osvaja svijet

Foto: Facebook

TEK ŠTO je diplomirao, mladi FER-ovac Matija Srbić osmislio je igračku koja ja oduševila svijet. Posebno joj se raduju mame i tate jer riječ je o sustavu koji uz pomoć senzora, plišane igračke i mobilne aplikacije u svakom trenu obavještava roditelje o tome gdje im se mališan kreće.

Senzori se postavljaju na sva mjesta za koja roditelji smatraju da bi mogla biti opasna za njihovo dijete i ne žele da im se približava kad nisu prisutni.

"Roditelji sami odlučuju gdje će postaviti senzore. Primjerice, kad su senzori na stropu prate ima li kretnje na području ispod njih. Kad primijete kretnju, rade procjenu na temelju visine radi li se o djetetu. Ako se radi o djetetu, šalju obavijest roditeljima putem mobilne aplikacije ili pametne narukvice/sata. Istovremeno, aktivira se plišana igračka koja se nalazi u prostoriji s djetetom (i u kojoj se nalazi zvučnik) i kreće pjevati ili pričati snimljenim glasom roditelja, kako bi djetetu zaokupila pažnju na nekoliko trenutaka dok se roditelj pojavi", otkriva Matija kako sustav funkcionira za Index.

Ideju za ono što će postati startup projekt "Juvo-Home Friend" Matija je dobio gledajući reklamu o kojoj je brujala čitava Amerika kad je emitirana u najgledanijem terminu, na poluvremenu Super Bowla 2015. Prikazuje dječaka koji priča da kad odraste želi naučiti voziti bicikl, letjeti, vjenčati se, ali nije imao priliku jer je poginuo u slučajnoj nesreći u kućanstvu.Tvrtka koja je naručila reklamu optužena je da beskrupulozno želi zaraditi igrajući se emotivnom pričom o mrtvom dječaku, a oni su se branili da im je namjera bila upozoriti roditelje da se veliki broj smrti djece koje se dogode u vlastitom domu može spriječiti.

Reklama je i Matiju potaknula na razmišljanje i istraživanje. "Nakon provedenog istraživanja i provjeravanja statistika, ispostavilo se da se takve nesreće stvarno događaju i da samo u SAD-u nekoliko milijuna djece godišnje bude ozlijeđeno u njima", govori nam Matija. Ideja je rođena, a ni odabir imena nije slučajan - radi se o latinskoj riječi Juvo koja prevedena na hrvatski znači štititi, čuvati, pomagati.

Sam projekt "Juvo-Home Friend" u rujnu ove godine pobijedio je na startup kampu u Rijeci čime je izborio izravan ulazak u ljubljanski ABC akcelerator. Ovo ljeto izborili su i plasman u finale Microsoftova natjecanja Imagine Cup gdje su od 158 ekipa bili među 35 finalista i među šest s područja srednje i istočne Europe.

"Prototip planiramo dovršiti krajem siječnja 2017. godine, a nakon dovršavanja planiramo pokrenuti crowdfunding kampanju. Ovog smo ljeta prošli i CF akademiju gdje smo također razmišljali o iznosu kojeg bi tražili i tad smo procijenili da bi tražili 20 tisuća dolara, ali ta brojka će se do početka kampanje u veljači vjerojatno još mijenjati. Naš glavni cilj kroz CF kampanju je dobiti medijski prostor i da što više ljudi čuje za nas i prepozna Juvo kao brend. Također, uspjeh na CF kampanji iskoristit ćemo kao vjetar u leđa za traženjem investitora. Ako ćemo imati puno 'backera' i pokaže li se dovoljno velika potražnja za proizvodom, vjerujemo da ćemo i bez problema pronaći investitora", otkriva Matija daljnje korake.

Matija Srbić kao začetnik same ideje, voditelj projekta i cloud developer i iza sebe ima mladu, marljivu i entuzijastičnu ekipu. Uz projekt, svi imaju i fakultetske obaveze odnosno dodatni posao kao izvor zarade, a zbog toga često rade i do kasnih noćnih sati. Matija trenutno ima i dvije inkubacije (u HUB385 nakon uspješnog Brave New World hackathona i na FER-u u sklopu SPOCK inkubatora).

U ekipi su još i Igor Armuš zaslužan za razvoj mobilne aplikacije, Sara Bajlo zadužena je za izgradnju zajednice roditelja i marketing, a uz to je i full-time mama, Stanko Krtalić Rusendić bavi se razvojem senzora, Ivor Turčin bavi se svime po potrebi, a trenutno je zadužen za digitalni marketing te Viktor Viljevac koji se bavi financijama.

"Nakon nekoliko uspješnih natjecanja na kojima sam vidio da se ljudima ideja i sam Juvo kao maskota jako sviđaju, odlučio sam potražiti ekipu s kojom ću tu ideju i realizirati. Ne-developerski dio tima (Sara, Ivor, Viktor) su mi se javili nakon predstavljana projekta u jednoj studentskoj grupi na Facebooku za traženje studentskog posla, a developerski dio (Igor i Stanko) su mi se pridružili preko kolega FER-ovaca koji su mi ih preporučili kao izvrsne programere, ali i dobre prijatelje", zaključio je Matija zasad priču o sjajnoj grupi mladih ljudi koja bi se, ako bude sve po planu, tek trebala zakotrljati.

Pročitajte više