Najnoviji trend promovira "ružne ljepotice". Tamni podočnjaci su sada apsolutni hit

Foto: Profimedia

Ako mislite da se šminka koristi samo da biste izgledali ljepše, varate se, a možda ste i ostarjeli. Najnoviji trend šminkanja koji je zahvatio čak i Hollywood promovira ružan izgled. Da, dobro ste pročitali.

Trend se zove Ugly Beauty (hrv. ružna ljepotica) i toliko je popularan da hashtag ima preko 13 milijuna pregleda na TikToku. Dakle, što je zapravo ružna šminka? Pa, ružno je subjektivan pojam, ali u osnovi je sve, samo ne suptilno.

@polyesterzine On The Polyester Podcast this week we’re discussing the ugly beauty trend 💋🕷 From our fav @Julia fox declaring ugly and ageing as ‘in’ to the bleach brow trend, we explore if we will ever be free from the male gaze 🪞Listen now via the 🔗🌲 #uglybeauty #malegaze #podcast ♬ original sound - emospeedsongs </3

Dakle, umjesto šminkanja da se izgleda prirodno, koje je prije bilo u modi, sada je hit mnogo drskija i upadljivija alternativa. Jarka sjenila, pretjerano iscrtane usne, razmazana šminka oko očiju pa čak i rumenilo po cijelom licu.

Podočnjaci su poželjni

Ideja je biti hrabar, kreativan i nimalo jednostavan. Na TikToku čak postoje i upute šminkera koji obožavateljima pokazuju kako prigrliti izgled koji su nas prethodne generacije učile da skrivamo.

Tamni podočnjaci su sada poželjni. Ljudi ih ističu, umjesto da ih prekrivaju. Ružni trend je toliko zarazan da je čak i Gigi Hadid, koja je hodajući standard ljepote, viđena s crnim ružem. Trend je službeno viralan i vrlo vjerojatno će postati mainstream.

Psihologinja Carly Dober navela je da trend ružne šminke pokazuje da se mlade žene rugaju standardima ljepote.

"To mi govori da žene koje se igraju sa šminkom i istražuju različite izglede kritički analiziraju svoj odnos prema šminki i samoizražavanju i kako im njihovo šminkanje može najbolje poslužiti", rekla je za news.com.au.

Hrabar izgled umjesto profinjenog

Ružan izgled ne postaje viralan samo na TikToku. Manekenka Julia Fox praktički je ambasadorica neobičnog trenda. Uvijek je uoče s prenapudranim licem, razmazanim ružem za usne, divljim make-upom za oči ili s nečim iole upadljivim.

Izbjeljivanje obrva velika je karakteristika trenda ružne ljepote i prvo ste to vidjeli na Julijinom licu. Kada uzmete u obzir da je Julia najpoznatija po svojoj kultnoj modi, dovoljno govori da je ona bila jedna od prvih koja je prihvatila ovaj trend.

Reperica Doja Cat također je često viralna zbog svog ludog make-upa. Izbacila je suptilne i odabrala divovske trepavice koje izgledaju više kvrgavo nego pernato i nikad se ne boji odabrati hrabar izgled umjesto profinjenog. Neprimjetno je out, a zabava vrlo in.

Žene su se promijenile

Dober je istaknula da se mlade žene zabavljaju šminkanjem i stvaranjem upečatljivog izgleda, ali da ih "mediji, dob, očekivanja ljudi i standardi ljepote" mogu natjerati da se vrate konvencionalnom. Dakle, što se promijenilo? Pa žene su se promijenile.

"U trendu je s razlogom i možda neki ljudi žale što su se pridržavali tradicionalnih standarda ljepote i izbjegavali zabavne trendove šminkanja", rekla je. Dober je dodala da postoji mogućnost da mlade žene ne žele koristiti šminku samo da izgledaju lijepo zbog drugačijeg odnosa prema muškarcima.

"Mislim da generacija Z ima puno kapaciteta i društvene slobode da kritički procijeni što su muškarci učinili, a što nisu učinili za njih te da procijeni što su pružili i oduzeli prethodnim generacijama žena. Vjerojatno se i same pitaju: 'Jesu li vrijedni toga?'", opisala je.

Čini se da je odgovor ne. Ružna ljepota daleko se manje odnosi na žene koje zapravo izgledaju gore, a mnogo više na žene koje se igraju šminkom kroz ženske oči. Ironično - lijepo je za vidjeti.

Pročitajte više