Nissan za gamere

NISSAN u Detroitu predstavlja studiju namijenjenu gamerima, dakle pripadnicima mlađe populacije pred kojima je "težak" posao izbora prvog automobila. Atraktivno skrojena japanska minijatura odlikuje se brojnim posebnostima podilazeći tako sve brojnim ovisnicima o kojekakvim gadgetima.

Nissan Urge je osmišljen u dizajnerskom centru u Kaliforniji, a prvi put će biti prikazan na skorašnjem NAIAS-u koji svoja vrata otvara kroz nekoliko dana. Iako poseban u svakom detalju, Urge zadržava Nissanov dizajnerski izričaj evocirajući uspomene na sportsku tradiciju.


Već na prvi pogled studija odaje dojam dinamičnog automobila. Atraktivna arhitektura s naglašenim aluminijskim kavezom, otvorenim targa krovom i prozirnim staklenim poklopcem ispod kojeg se nazire mali, ali ubojiti motor - detalji su koji će privući mnoštvo na Nissanov štand i time natjerati čelništvo da razmisli o serijskoj varijanti vozila.

Urge je inovativan i iznutra. Mjesta ima za troje, s time da treći sjedi u "magarećoj" klupi, iza vozača i suvozača. Posebno dojmljiv je kokpit izveden u plavoj boji. Centralnu poziciju zauzima upravljač izveden u F1 maniri, dok se vozač "hrani" informacijama preko pet zasebnih zaslona.

Poslastica na kraju je Xbox 360 igraća konzola uz čiju pomoć niti jedan prometni zastoj ne traje predugo. Zanimljivo je da se u simulaciji vožnje koriste upravljački mehanizmi automobila, što doživljaj čini potpunim.


Urge nema klasičan ključ, čak niti kod-karticu (tzv. Intelligent Key), već se za otvaranje i zatvaranje vrata te start motora koristi mobilni telefon.

Epitet rasnog sportaša podcrtava podatak kako je korištena platforma modela 350Z. Međuosovinski razmak je ostao na istih 2.650 mm, ali je ukupna duljina automobila u odnosu na izvornik smanjena za 406 mm i sada iznosi nešto manje od četiri metra (3.979 mm).


Kao što je to uobičajeno na konceptima, predimenzionirani kotači su i ovdje bili prvi izbor. Na aluminijske naplatke s devet krakova montirane su Michelinove guma mjera 195/45 R19 sprijeda i 225/35 R20 straga.

I za kraj malo o tehnikalijama. Kočnice potpisuje Brembo, a motor je usuglašen sa šest-stupanjskim sekvencijalnim mjenjačem. Jedina enigma je motor. Poznato je tek da se radi o visokoturažnom motoru skromne zapremine.


Mnogi će se pitati kako je Nissan došao na ideju da stvori ovakav automobil. Odgovor je vrlo jednostavan. Kao i obično, Japanci su se poslužili vrlo logičnim i nadasve primitivnim rješenjem: više od 2.000 gamera je putem ankete izrazilo svoje poimanje automobila snova.

Podaci su obrađeni, a rezultat je Urge, projekt vozila s dvije izražene karakteristike, a to su beskompromisne performanse i moderna tehnologija.

Pročitajte više