On je najčudnija holivudska zvijezda, a njegovi filmovi zarađuju milijune

Foto: Press

PRIČA o Hollywoodu koji se od "tvornice snova" pretvorio u najobičniju tvornicu s čijih traka očekujete samo filmove o superjunacima, dodatke provjerenim franšizama, rebootove, remakeove i bezidejne formulaične blockbustere, već se pomalo izlizala. Realno, nikog nije briga, a to dokazuje i publika koja u kina odlazi više nego ikad prije. Vrlo jednostavno - da publika želi nešto drugo, Hollywood bi to proizvodio. 

Hollywood više jednostavno nije mjesto za onaj klasični tip umjetnika koji žele ponuditi nešto novo i originalno. 

Naravno, uvijek postoje iznimke, ali iz godine u godinu sve ih je manje, a čak i oni najotporniji teško mogu odoljeti mašineriji koja ih uvlači kako bi proizveli još malo onoga na što smo navikli. Vrhunski redatelji i individualci ulaze u Marvelov univerzum i za sobom povlače najveća glumačka imena koja konačni proizvod čine kvalitetnijim, ali bez pretjeranih odmaka od provjerenog recepta. Štoviše, čak i Quentin Tarantino, jedan od rijetkih holivudskih individualaca koji još uvijek uspješno izvlači novac od studijskih glavešina, razmišlja o tome da njegov posljednji film bude dodatak postojećoj blockbusterskoj SF franšizi - Star Trek.

Redatelja je malo, a glumaca još manje. Upravo je zato bitno istaknuti endeme poput Leonarda DiCaprija, posljednjeg Mohikanca u modernom svijetu. Radi se o globalnoj zvijezdi i magnetu za publiku, ali u isto vrijeme i rijetkoj pojavi među pripadnicima holivudske elite. Naime, on je jedan od rijetkih, ako ne i jedini koji nikada nije zaigrao superjunaka, pojavio se u nekoj franšizi, filmu sa zombijima/izvanzemaljcima/čudovištima/robotima ili obiteljskom filmu niti pokazuje interes da to u skorijoj budućnosti promijeni. 

Leonardo DiCaprio je - posljednji klasični holivudski glumac.

Kao Al Pacino i Robert De Niro u sedamdesetima

Unatoč tome i dalje je dio holivudskog panteona, a čak i njegovi najbizarniji eksperimenti zarađuju na blagajnama. Dovoljno je spomenuti "The Revenant", 151 minutu dug film koji bismo teško mogli nazvati mamcem za publiku, a opet, na blagajnama je zaradio gotovo 600 milijuna dolara. Četiri godine nakon toga DiCaprio će se pojaviti u Tarantinovom "Once Upon a Time in Hollywood".

Za razliku od kolega koje haraju kino blagajnama, DiCaprio ne snima dva filma godišnje niti svoj brend gradi na društvenim mrežama. Tarantino je savršeno opisao njegovu poziciju: "On je usamljen, kao Al Pacino ili Robert De Niro u sedamdesetima, kada nisu snimali dva filma godišnje. Mogli su što god požele, a izabrali su snimiti ovo. Stoga, to znači da je ovo prilično dobro."

U vremenima kada svi paze na svoj brend gradeći ga na temeljima velikih franšiza ili superjunačkih filmova, DiCaprio je učinio nešto specifično jer uspio je, kao što to kaže Tom Rothman iz Sonyja, kultivirati vlastiti "brend izvrsnosti". 

I ovo nije prazna priča. Pogledate li filmografiju Leonarda DiCaprija, vrlo će vam brzo postati jasno da na listi projekata teško možete pronaći one klasične ćorke koji vam jasno daju do znanja da ih je glumac prihvatio iz čisto financijskih razloga. Neki će vam se filmovi svidjeti više, neki manje, ali radi se o objektivno kvalitetnim filmovima. Čak i slabije filmove poput "Velikog Gatsbyja", "J. Edgara" ili "The Beach" ne možete nazvati lošima jer možda nisu ono što su trebali biti, ali daleko su od promašaja i kristalno vam je jasno zašto bi bilo koji glumac pristao pojaviti se u njima. 

Od teen zvijezde do najboljeg glumca generacije

Otkako se pojavio na sceni, nizao je uspjehe i od samog je početka bilo jasno da se radi o neupitnom glumačkom talentu, a to dokazuje i pet nominacija za Oscar. Međutim, mnogi su ga prvi put primijetili u seriji "Growing Pains" koja je bila bitna iz dva razloga. Omogućila mu je prvu veću filmsku ulogu (This Boy's Life) i tijekom snimanja upoznao je menadžera Ricka Yorna, s kojim je surađivao 27 godina, a danas je jedan od rijetkih glumaca s A-liste koji nemaju agenta. 

Iste godine kada se probio, pokupio je i prvu oskarovsku nominaciju za "What's Eating Gilbert Grape" i otad ne prestaje oduševljavati. 

Od 1993. do 2000. možete naići na tek četiri slabija filma: ''The Quick and the Dead'', ''Total Eclipse'', ''The Man in the Iron Mask'' i ''Celebrity'' i svi su, ako ništa drugo, logičan izbor za mladog glumca koji se želi dokazati. U prvom se pojavio uz Genea Hackmana i Sharon Stone, drugi je napisao oskarovac Christopher Hampton, a režirala za Oscar nominirana Agnieszka Holland, treći je uprizorenje književnog klasika u kojem glume legende Jeremy Irons, John Malkovich, Gabriel Byrne i Gerard Depardieu, a četvrti je film Woodyja Allena. Svaki bi glumac ubio za ovakve prilike i potpuno je razumljivo zašto je na ove projekte pristao, a ne smijemo zaboraviti ni to da je DiCaprio cijelo to vrijeme bio najveća mlada zvijezda koja je iza sebe imala čak dva kultna filma devedesetih - "Titanic" i "Romeo + Juliet". Mnogo je mladih glumaca koje bi taj tip filmova i ta razina popularnosti uništila ili barem smjestila u ladicu.

Međutim, DiCaprio je vrlo brzo shvatio da ne želi biti još jedna teen zvijezda koja će narednih desetak godina ostati zarobljena u romantičnim tinejdžerskim filmićima. Donio je odluku da nakon "Titanica" neće pristati na još jedan blockbuster, ljubić ili triler (što je uobičajeno) . 

Stvari se drastično mijenjaju od 2000-ih nadalje, a DiCaprio je uspješno nadrastao status teen idola koji su mu omogućili ''Titanic'' i ''Romeo + Juliet'' i postao čovjek koji rijetko griješi. Danny Boyle, Martin Scorsese, Steven Spielberg, Edward Zwick, Ridley Scott, Sam Mendes, Christopher Nolan, Clint Eastwood, Baz Luhrmann, Alejandro G. Iñárritu i Quentin Tarantino redatelji su s kojima je surađivao, a u tom periodu počeo je i producirati, što dijelom objašnjava i kvalitetu projekata koji mu se nude i za koje se izborio. 

Talentiran, profesionalan i savršena muza

Za Tarantinov najnoviji film uzeo je "samo" 15 milijuna dolara (pet milijuna manje nego inače), ali pretpostavlja se da bi, zahvaljujući ugovoru koji je potpisao, mogao zaraditi 45 milijuna ako film ispuni očekivanja (a mogao bi).  

Neobični izbori projekata, kakvima je DiCaprio sklon, inače su lutrija, a malo je glumaca koji će se u to upustiti. No u slučaju DiCaprija to nije problem i već je više od 25 godina jedno od najtraženijih imena među glavešinama studija, a razlog je jednostavan. Njegovih posljednjih pet filmova zaradilo je gotovo dvije milijarde dolara, a tri od pet filmova završilo je s nominacijama za najboljih film. Dakle, lova i prestiž - savršena kombinacija. 

U isto ga vrijeme obožavaju i redatelji jer ne samo da je talentiran već je i izuzetno profesionalan, a neki od njih imaju i dodatne razloge. 

Martin Scorsese našao se u kreativnoj blokadi prije nego što ga je upoznao i upravo DiCapriju pripisuje zasluge za oživljavanje strasti za snimanje filmova: "Postao je savršena muza. Preporodio sam se. Ključna stvar vezana za Lea je, a to mu često govorim, to što je prirodan glumac. Ne mora ništa reći, sve vam je jasno i možete se poistovjetiti s njim. Nisu svi takvi."

"Divan čovjek" koji zarađuje milijarde

Iako je prilično velika zvijezda, teško ćete na društvenim mrežama o njemu pronaći gomilu pikanterija. Za razliku od kolega, društvene mreže ne koristi za samopromociju, već promicanje svojih misija povezanih s brigom za okoliš. 

O njegovim brojnim ljubavnim avanturama se zna mnogo i često ćete ga vidjeti u društvu modela (nikada starije od 23 godine), ali o svojem privatnom životu nikada ne govori javno. Štoviše, ne govori čak ni o svojoj karijeri, već uglavnom promovira film u kojem se pojavljuje, i to najčešće u društvu redatelja. 

No u medijima je završio zbog nečeg drugog - povezanosti s kontroverznim poduzetnikom (u prijevodu, muljatorom). Naime, Riza Aziz, čovjek iza Red Granite Picturesa, financirao je "Wolf of Wall Street", a u Maleziji je optužen za pranje novca (248 milijuna dolara) koji je iz državnog investicijskog fonda prebacio na račune Red Granitea. 

Iako o tome vjerojatno ništa nije znao, završio je u medijima nakon što je, kao svjedok, uvučen u suđenje Azizu. No to mu nije narušilo ugled u Hollywoodu, a nema agenta koji se neće složiti s tim da je bilo koji film u kojem se pojavljuje Leo, film u kojem žele vidjeti i svoje štićenike. 

A što se budućnosti tiče, sve i dalje djeluje sjajno. 

Idući projekt još je jedna suradnja sa Scorseseom (šesta), a radi se o trileru "Killers of the Flower Moon" koji snimaju za Paramount. Film o FBI-evoj istrazi smještenoj u dvadesete godine prošlog stoljeća već na papiru djeluje kao jedan od onih filmova koji nijedan veliki holivudski studio ne bi pristao snimiti da u glavnoj ulozi nije DiCaprio. 

Glavni čovjek Paramounta Jim Gianopulos za DiCaprija je rekao: "Divim se činjenici da je unatoč slavi i uspjehu, zadržao sve svoje prijatelje, sve veze i bliskost s roditeljima. On je uistinu divan čovjek. Hollywood zna promijeniti ljude, ali ne i Lea."

Vjerujemo da je dio ovih hvalospjeva povezan i s činjenicom da je DiCaprio s posljednjih deset filmova zaradio više od tri milijarde dolara.  

Pročitajte više